Zena Trophy 2019 - 21 september - Kalkar, Duitsland - Henri's Kerstboodschap

Tijdens de battles zaten er af en toe blokken tussen, die wel echt een groter effect en hardere burst hadden. Dit kon toch geen prof zijn, vroegen wij ons hardop af.
Ik zou er graag achter willen komen, welke blokken dit waren :-)

Er is telkens een hoop kritiek omtrent 'andere types mensen'.
Dit is een vrij toegankelijk evenement en dus voor iedereen vrij toegankelijk.
Om te suggereren dat het enkel voor liefhebbers zou moeten zijn is lariekoek.
En wie bepaalt dan wat een liefhebber is?
Ik heb geen narigheid gezien ondanks de diversiteit aan mensen.
Het was soms wat druk op looproutes maar de sfeer was steeds gemoedelijk.
Ten slotte lijkt me het niet slim om een toegangsprijs te vragen.
Dit zou het open en vrije karakter van het evenement schaden.
Door voldoende eten en drinken af te nemen en gewoon plezier te maken moet er nog jaren voldoende reden zijn de trophy op deze wijze voort te zetten.

Hier ben ik het volledig mee eens.
Alsof de, zoals hier benoemt, aso-types geen liefhebbers zijn. Zeker wel.
Ieder mens is nou eenmaal anders.
En als er met meer dan 20000 man op zo'n klein oppervlakte met veel bier zoveel mensen op elkaar staan, met ook nog eens amper beveiliging, en er gebeurt niks.
Dan is het asocialer om hier bepaalde groepen mensen af te schrijven, dan dat zij zich gedroegen op het festival.

Ik heb er mede van genoten dat het publiek zo ontzettend divers is.

Edit: iedereen bedankt voor al het beeldmateriaal

Tijdens de battles zaten er af en toe blokken tussen, die wel echt een groter effect en hardere burst hadden. Dit kon toch geen prof zijn, vroegen wij ons hardop af.

Vooral het Funke spul was echt top! Ongelooflijk wat daar uit kwam. In de VWC show zaten de Blue Strobe en de Elegant Night die er voor mij echt uit sprongen. Ook de Long Willow van Zena presteert enorm goed!

Op die parking waar wij stonden werd volop geknalt, salute shells en knallers. Daar zit ik niet op te wachten, ronduit asociaal. Het zet de autoriteiten daar wel aan het denken.

Ook dit jaar weer een geslaagde dag gehad met schitterend weer en vooral genoten van alle shows! Aantal adrenaline verhogende momentjes gehad! Mede ook door het publiek wat uit z'n dak ging bij de Bateria en Castillo! Vuurwerkmuseum, altijd leuk om te bezoeken! Baterij stoten, toch maar weer ff blijven oefenen!

Bij deze editie was er idd een groot blik volk opengetrokken, een drukte van belang! Enig voordeel was dat iedereen die stoeltjes had meegenomen lekker ging zitten zodat je erachter staand gewoon goed zicht had! Ben benieuwd wat het bezoekers aantal is geweest en wat de elk jaar toenemende drukte voor consequenties gaat hebben voor een evt volgende editie! Op de terugweg 's nachts nog lekker in de file gestaan op de Oraniendijk voor dat stoplicht net voor de Rijnbrug! Maar met een voldaan gevoel naar huis gereden, wat het meest belangrijkst is!

Qua drukte zat het echt wel tegen de limieten aan. Echter is er op het terrein in de lengte zeker ruimte.
Want aan de kant van het Vuurwerk Museum lag er daar achter nog een heel stuk gras. Een advies voor de organisatie zou kunnen zijn: betrek dat stuk er ook bij, verplaats de tent een stuk naar achter, zo ontstaat er meer ruimte voor het schietveld. Maak ook 2 of meer uitgangen, nu moest in eerste instantie iedereen over de dijk, en vooral die oprit daarnaartoe, vanaf het veld, was pijnlijk smal. Je moet er niet aan denken als er paniek ontstaat en iedereen gaat ergens naartoe rennen.
Ik denk dat er op bovenstaande manier wel meer mensen op de huidige locatie kunnen.

er zijn natuurlijk al heeeel veel films voorbij gekomen van de Castillo maar toch wil ik graag de eerste (officiële) 4K60FPS film van FireworkFamily delen!

De kans is groot dat het F3/cat 3 was.
F3/cat 3 mocht ook geschoten worden, maar dat zal het niet allemaal geweest zijn anders krijg je een vertekend beeld.

--------------

Edit bovenstaand verhaal klopt niet.
Sorry ik zal het ooit weer doen.

Laatst bewerkt:
Wat een shows gezien! ik heb erg genoten <3 Bedankt Zena! Voor deze top dag! :D.

ik heb de batteria met 2 cameras gefilmed eentje met telefoon met groothoek
Hierbij mijn films van alle grote shows:

Daylight:

Batteria Valenciana:

Batteria Valenciana gefilmed met telefoon:

Show Off:

Zena Castillo:

De kans is groot dat het F3/cat 3 was.
F3/cat 3 mocht ook geschoten worden, maar dat zal het niet allemaal geweest zijn anders krijg je een vertekend beeld.

Bleken dus de Elegant Night en de Scala 100 te zijn van Funke. Is gewoon F2 en qua burst en spreiding echt niet normaal. Ik hoop dat Zena Belgie die gaat krijgen in plaats van alleen Duitsland!

Funke is gewoon top spul , daar kan zelfs evo nog een puntje aan zuigen.

Daarom is Funke met deze burst niet in NL verkrijgbaar, gaat ook nooit gebeuren denk ik. Evo heeft met de NL markt te maken die gaat zijn vingers daar niet aan branden door op het limiet te gaan zitten met de burts kwa decibels. Afkeur is funest voor een importeur kijk maar naar Royal Fireworks.
Hoe die ene winkel in NL dat doet is me nog een raadsel kwa import maar gebruik van maken zou ik zeggen.

Back
Bovenaan