Zena Trophy 2019 - 21 september - Kalkar, Duitsland - Henri's Kerstboodschap

Mij werd verteld dat de corolla blue niet meer terug kwam?
Ben ook wel benieuwd naar de nieuwe Funke/luypears 20 shots pot die tentoongesteld stond maar nog niks over bekend was (al had de verkoper zoizo weinig verstand van wat hij verkocht:no:)
Maar kan even niet op de naam komen van de pot.

Ik heb een paar producten gezien die erg uitblonken en dat was sowieso de Sensation en de Corolla Blue van Funke.

Een Kleine 4 dagen voor de Zena Trophy werdt ik benaderd door Pieter of ik een show bij de battles wou doen voor Team LVC, Want die waren lastminute afgehaakt, dus dat leek mij wel wat, ik heb een team samengesteld en zo zijn we met de producten die al uitgekozen waren een show gaan bouwen.
En het resultaat was dat we met onze show de Zena Trophy gewonnen hebben! Geniaal moment, ik verwachte weinig omdat de andere teams kwalitatief mooier en groter vuurwerk schoten, maar het viel me ook op dat veel teams het zelfde hadden kwa boxen betreft funke en de shows van kortere duur waren. Wij hadden dan ook 100% Zena vuurwerk en hadden een zeer tevreden opbouwende show met structuur neergezet op wat schoonheidsfoutjes na.
Zena bedankt voor dit evenement en ik hoop dat dit nog jaarlijks terug zal keren.

Jullie hadden voor mij de beste show, totdat team Duitsland schoot. Die vond ik toch wat beter haha.
Maar in ieder geval was voor mijn gevoel de show van team LVC mooi compleet, met een bijzondere intro en zoals je zelf al zegt goed opbouwend. Heel gaaf dat je deze kans kreeg, en die heb je goed benut ook.

Ik vraag me af of entreegeld vragen rendabel is hoor. Dan is die €10-€20 gem consumptie misschien gecompenseerd maar wat qua parkeren, merchandise en reclame/vw verkoop? Je zou toch zeker 5k a 10k minder mensen krijgen... Ik denk dat dit gratis Zena Event (zoals het nu heet, Trophy is slechts onderdeel) een slimme afweging is tussen opbrengsten ter plaatse en reclame voor naamsbekendheid en vw aanschaf achteraf.

Wat men nog beter kan doen is kenbaar maken dat de Trophy shows en Show-off geschoten worden met producten die voor de consument te koop zijn voor de jaarwisseling. Nu hoorden we (nauwelijks hoorbaar beneden door het gedreun uit de tent) wel de hele rits adverteerders/bijdragers langskomen maar weet men dat men het getoonde spul waar kan kopen? Ik hoorde menigeen zeggen "goh, er staat overal Zena vuurwerk, wat is dat". Je wilt toch dat ze dat achteraf niet meer hebben en onder de indruk zijn van het vw dat ze enkel bij Zena gaan shoppen en dat ook direct volgende zondag op een volledig geopende webshop kunnen kopen? (dies nou nog dicht, zie ik, das nie handig) Schietlijst van producten uit de Trophy en Showoff d'r bij...katsjing! Dan kan die dikke winst de Trophy weer helpen financieren :D

Gefeliciteerd met de winst !
En dat je dat ervan gemaakt hebt met je team .
Wel vind ik het jammer dat je het moest doen met deze producten en dat dit in de jurering dan ook niet meetelt.
Zelf had ik na en tijdens de VWC show meer wow factor geproefd (en de meeste mensen om me heen ook in het publiek) natuurlijk vanwege de betere kwaliteit aan gekozen producten maar ook de finale op zich waar bij jullie helaas nog een golden wave doorliep.
En net de finale maakt of breekt een show in mijn ogen, vooral op een event als dit .

Nogmaals gefeliciteerd het is jullie van harte gegund door de manier hoe jullie erbij zijn gekomen , maar ik had een andere uitslag verwacht .

Zoals hierboven al beschreven wordt denk ik dat het festival toe is aan de volgende stap, er komen nu zoveel bezoekers dat dit denk ik nog wat beter gemanaged moet worden. Een entreeprijs zou mogelijk zijn, dan denk ik aan een euro of 5 om mee te starten of in ieder geval een ticketsysteem zodat je grip hebt op het aantal bezoekers want wat als er nog 5000 man was gekomen? Je security bepaal je mede op het aantal bezoekers toch.

Ik vraag me af of entreegeld vragen rendabel is hoor. Dan is die €10-€20 gem consumptie misschien gecompenseerd maar wat qua parkeren, merchandise en reclame/vw verkoop? Je zou toch zeker 5k a 10k minder mensen krijgen... Ik denk dat dit gratis Zena Event (zoals het nu heet, Trophy is slechts onderdeel) een slimme afweging is tussen opbrengsten ter plaatse en reclame voor naamsbekendheid en vw aanschaf achteraf.

Wat men nog beter kan doen is kenbaar maken dat de Trophy shows en Show-off geschoten worden met producten die voor de consument te koop zijn voor de jaarwisseling. Nu hoorden we (nauwelijks hoorbaar beneden door het gedreun uit de tent) wel de hele rits adverteerders/bijdragers langskomen maar weet men dat men het getoonde spul waar kan kopen? Ik hoorde menigeen zeggen "goh, er staat overal Zena vuurwerk, wat is dat". Je wilt toch dat ze dat achteraf niet meer hebben en onder de indruk zijn van het vw dat ze enkel bij Zena gaan shoppen en dat ook direct volgende zondag op een volledig geopende webshop kunnen kopen? (dies nou nog dicht, zie ik, das nie handig) Schietlijst van producten uit de Trophy en Showoff d'r bij...katsjing! Dan kan die dikke winst de Trophy weer helpen financieren :D

Dat idee heb ik ook Richardus. Het grootste argument voor het vragen van entree is dat je een bepaalde groep gekken (hopelijk) buiten de deur houdt.

Al vraag ik me af of die zich door €10,00 laten tegenhouden. Die groep vandalen/gekken is inmiddels ook in Valencia te vinden de afgelopen jaren.

Ze zouden eigenlijk met mailinglijsten rond moeten lopen en na afloop een enquete moeten opsturen. Zet je je naam op de mailinglijst dan krijg je een kaartje met een unieke kortingscode die een maand geldig is voor de speciaal na de trophy geopende webwinkel.

Ik denk dat 80% van de mensen zal aangeven wel een entree te willen betalen. De mensen naast mij en bij de bar hoorde ik er al over. Dat zegt niets, maar als ik op mijn gevoel af ga... Kinderen tot 18 jaar gratis bijvoorbeeld. Dan heb je alleen het parkeren en tickets voor de ouders. De toiletten kunnen dan gratis en misschien kunnen er dan zelfs betere artiesten geboekt worden voor in de tent.
Aan de hand van andere feedback in de enquete kunnen ze dan ook nog dingen verbeteren of houden zoals het goed is.

Zoals hierboven al beschreven wordt denk ik dat het festival toe is aan de volgende stap, er komen nu zoveel bezoekers dat dit denk ik nog wat beter gemanaged moet worden. Een entreeprijs zou mogelijk zijn, dan denk ik aan een euro of 5 om mee te starten of in ieder geval een ticketsysteem zodat je grip hebt op het aantal bezoekers want wat als er nog 5000 man was gekomen? Je security bepaal je mede op het aantal bezoekers toch.

Ja mensen terugsturen was ook verschrikkelijk geweest. Of als ze buiten het terrein waren gaan kijken de troep die ze mogelijk achterlaten en bijbehorende overlast. Tickets zijn dan wel safe.

2A2FB970-B75A-49AC-AA54-AE3849ED17F7.jpg

Dit was onze schietlijst van gister (team VWC)
Helaas werd de sky high whistle op het laatste moment uit de show gehaald ivm veiligheid door de windrichting.
Tevens was door de daylight show al een deel van onze Ygdrassils afgegaan.
Verder een mooie en gezellige dag gehad en genoten van alle shows.

Ik zat inderdaad ook te denken omdat het zo druk was, ging nog terug naar de auto, of ze dan niet zouden zeggen dat je niet meer erin mag, maar gelukkig was dat niet zo.
Wellicht een idee om dat terrein ervoor nog bij te nemen en die tent te verplaatsen. Dan kunnen er al meer man bij :D.

Wat hebben we weer genoten van de Zena Trophy.
Heerlijke shows!

Alleen was het inderdaad erg druk dit jaar, ook natuurlijk omdat het een prima weertje was.
Opvallend is inderdaad dat er best veel aso's op af komt, misschien toch omdat het gratis is?
Vuurwerk afsteken in de mensenmassa is echt not done! Ook al waren het wat knetterlintjes, mijn zoontje schrok zich kapot.
Lijkt mij een goed idee om hier volgend jaar toch entree-tickets te gaan verkopen, al is het maar voor 10 euro en kinderen gratis.

Anders denk ik toch dat de locatie te klein zal zijn. Op dit stuk grond kun je niet veel uitbouwen denk ik.
Misschien een andere locatie zoeken?

Het wegrijden van de parkeerplaats was ook echt een drama, al kan Zena daar niet veel aan doen, maar toch..

Verder een prima dag gehad met mijn gezinnetje.
Volgend jaar zeker weer van de partij...

Geen idee wie de Valenciana en Castillo verzonnen hebben, maar ik neem aan dat jullie al benaderd zijn vanuit Valencia om daar dit kunstje te mogen herhalen!? Echt genoten van deze shows! De show off had weer een bizarre finale en de battles waren stuk voor stuk zeer vermakelijk. Tot de volgende

Wat een fantastische Valenciana, Show off en Castillo. Ik lees wat kritiek op die show-off over de rustige momenten maar mensen vergeten jullie niet dat er vorig jaar niks meer van te zien was door de enorme hoeveelheid rook? Juist door die pauzes kon er na de "suffere" momenten vol gas wat je tenminste nog kon zien! Ik vond dat top.

En de parking, ik heb anderhalf uur in mn auto gezeten zonder ook maar een meter te kunnen rijden. Men werd na een uur ongeduldig, asociaal en ik voelde me daar niet prettig tussen. Ik vertrok na de castillo maar kon pas rond 01.45 het terrein af rijden...... waardeloos!!!! Het eerste uur mocht er niemand van de parking af leek het wel omdat de VIP parking eerst leeg mocht??

Ben er zelf niet bij geweest omdat ik in valencia woon dus nu net ff te ver rijden :p. Maar ik heb de videos van de 'Bateria Valenciana' ff bekekrn... maar wat is nou precies het bateria gedeelte? Dit was toch gewoon een nocturna? Beetje misleidende titel dan toch.....
Ssssssstttt! Dat is omdat zeikleute de ene keer geen "mascleta" meer willen (viel zuuu laut, mein armer Hund) en dan geen "nocturna" meer en volgend jaar mag geen "bateria" meer en dan doen we 'n "pyromusical" met aan 't eind een noise nummer van Merzbow ofzo als excuus om toch weer een vlindertuin+salutefinale te kunnen doen :D whaha

Wat een fantastische Valenciana, Show off en Castillo. Ik lees wat kritiek op die show-off over de rustige momenten maar mensen vergeten jullie niet dat er vorig jaar niks meer van te zien was door de enorme hoeveelheid rook? Juist door die pauzes kon er na de "suffere" momenten vol gas wat je tenminste nog kon zien! Ik vond dat top.

En de parking, ik heb anderhalf uur in mn auto gezeten zonder ook maar een meter te kunnen rijden. Men werd na een uur ongeduldig, asociaal en ik voelde me daar niet prettig tussen. Ik vertrok na de castillo maar kon pas rond 01.45 het terrein af rijden...... waardeloos!!!! Het eerste uur mocht er niemand van de parking af leek het wel omdat de VIP parking eerst leeg mocht??

Lol, had je beter nog ff de prijsuitreiking komen kijken en ff komen feesten. Kon je daarna zo weg ����

Er is telkens een hoop kritiek omtrent 'andere types mensen'.
Dit is een vrij toegankelijk evenement en dus voor iedereen vrij toegankelijk.
Om te suggereren dat het enkel voor liefhebbers zou moeten zijn is lariekoek.
En wie bepaalt dan wat een liefhebber is?
Ik heb geen narigheid gezien ondanks de diversiteit aan mensen.
Het was soms wat druk op looproutes maar de sfeer was steeds gemoedelijk.
Ten slotte lijkt me het niet slim om een toegangsprijs te vragen.
Dit zou het open en vrije karakter van het evenement schaden.
Door voldoende eten en drinken af te nemen en gewoon plezier te maken moet er nog jaren voldoende reden zijn de trophy op deze wijze voort te zetten.

Back
Bovenaan