Zena Trophy 2015 – Be there!

Ik zal wel kippig zijn na deze week. Maar op de website van hun kan ik niks vinden over eventuele parkeerplekken?

:D

attachment.php

Ik, als lid van team VWB, wil iedereen alvast een leuke dag wensen. Het weer zit al mee; hopelijk blijft de mist uit s'nachts. En hopelijk schreeuwen jullie team VWB naar de overwinning.

Haha geinig moet je het regelement maar eens nalezen.
Punt 9 geen eigen eten en drinken mee nemen.
En vorig jaar minimaal 45 minuten wachten voor een frietje natuurlijk.

Eten was vorig jaar idd echt een drama, zoveel mensen eten en dan zo weinig eettenten. Neem aan dat ze dat aanpgepast hebben.

Heb trouwens op google earth de afstanden gemeten maar tussen vuurwerk en publiek is gewoon dik 250 meter dus ik snap die 125mm echt niet helaas.

Parking is trouwens wel heel ver lopen dat vind wel ruk.

Oke, beetje optijd vertrekken, officieel is het voor mij zo'n 45 minuten rijden. Navigeren, parkeerplek vinden en nog een redelijke afstand lopen.

(Overigens lijkt er een kleine 'ongeplande' meetup te zijn. Na de Mascleta gaan er een aantal richting een stand waar dummies worden verkocht, dus roep daar even ben van vwc of wat dan ook, kunnen we biertje doen (tenzij je moet rijden natuurlijk :sad:))

In ieder geval loop ik er rond, lange gast 1.90+, Canon camera met grote Rode Microfoon bovenop, grijze cameratas op me rug. Dus als je denkt dat ik t ben mag je me gerust aanspreken, vorig jaar heb ik vrijwel niemand gesproken dus wil dit jaar wat meer freaks vinden.

Heb er veel zin in. Hopelijk komt morgenvroeg nog mijn nieuwe lens binnen :rolleyes:

Iedereen tot morgen!

Iemand die ff kan helpen met de juiste instelling voor foto en film voor een Canon 700d? Ga voor het eerst op pad om vuurwerk erop te knallen ☺

Vandaag begonnen met het bouwen de dag show voor de Zena Trophy in Maaseik (B).
Zaterdag vanaf 18.00 uur gaan we knallen.

11215858_1604880423109746_7853099788665493604_n.jpg12032251_1604880436443078_5467842732238232127_n.jpg

Iemand die ff kan helpen met de juiste instelling voor foto en film voor een Canon 700d? Ga voor het eerst op pad om vuurwerk erop te knallen ☺

Zolang je een statief hebt is het goed. Youtube eventjes: Fireworks photography. Met een beetje Engels moet het lukken. Binnen 10-15 minuten leer je de basics.

Persoonlijk:
Diafragma / apperture : ergens tussen F8-F16 (Meeste scherpte, je wilt enkel t felle vuurwerk in beeld en niet de achtergrond, die is toch donker)
ISO: Zo laag mogelijk, 100-200 zoiets.
Sluitersnelheid / shutter speed: Minstens een seconde of 2 tot 4. Advies is om verder dan 30 seconden te draaien, dan krijg je 'bulb mode'. Zolang je de sluiter inhoudt blijft de sensor ontbloot dus kan je afhankelijk van wat er voor je afspeelt bepalen hoelang je alles wilt vastleggen. Zorg hierbij wel dat je zo min mogelijk trillingen doorgeeft!!

(Wat trouwens ook een tof effect geeft is juist met opzet je camera of statief heftig bewegen om zo een wiebelend effect te krijgen, 'artistiek').

Maar dat is hoe ik fotografeer (echter film ik nu). Nogmaals, Youtube het even en je ziet hoe profs het doen.

hoooi3 (1 van 1).jpg
Dit was op een demo met een consumenten cake. Als ik nu de instellingen terughaal: F14, ISO 400, 4 seconden op een Canon 600D met kitlens (In RAW geschoten en beetje bijgewerkt in Lightroom)

Morgen voor eerst erheen met me meisie heb er zin in.
Anderhalf uur rijden maarja je moet er wel wat voor over hebben.
Iemand enig idee hoe het met parkeren is voldoende ruimte 0f 300 rondjes rijden en niks vinden?.
En hoelang zal het dan nog lopen zijn halfuurtje zoiets?
Denk wel leuke sfeer meeste zullen freaks zijn dus geen geduw provicatie vechten etc .

Back
Bovenaan