Zena trophy 2014 gaat door !!!

Dat kan jij zeggen omdat je op het schietveld bent geweest,aangezien je vanaf de hekken niet kan zien hoe het opgesteld staat is het niet zo begrijpelijk als jij zegt.

Met de hand fakkelen is voor sommige een droom.
Tot dat de salutes je een keer om de oren vliegen.
Dan heeft electrisch zo z'n voordelen.

Maar handmatig back-up is soms een mogelijkheid.
De mensen op het schietveld hadden alleen een hesje aan en een helm op.

Dan zou ik het ook niet handmatig doen.
Met een goede jas en complete gelaatsbescherming is dat wel mogelijk.

Dat kan jij zeggen omdat je op het schietveld bent geweest,aangezien je vanaf de hekken niet kan zien hoe het opgesteld staat is het niet zo begrijpelijk als jij zegt.

Wat heeft het nou voor zin als ik 5 rekken zie branden om de 6de en of 7de rek nog aan te steken?
Alles is namelijk getimed. Voordat ik de die twee laatste rekken hebt branden zijn er bij de andere rekken al 3 shells per rek weg. Dat betekend dat er uiteindelijk 2 rekken na staan te branden. Waar dan ook weer niemand op zit te wachten.

Heb jij weleens naast een rek gestaan met 50 salutes die explodeerde? Ik namelijk wel en op nog geen 5 meter afstand. Ik heb ook een 4" shell tegen iemand zijn been zien aanschieten. Ik kan je vertellen dat deze niet meer deed wat het moest doen. En jah, ik heb ook nog eens gezien dat er bij iemand een cake in het gezicht stond te blazen. Ik heb er heel veel van geleerd en daarom probeer ik bepaalde risico's zo klein als mogelijk te maken.

Wat heeft het nou voor zin als ik 5 rekken zie branden om de 6de en of 7de rek nog aan te steken?
Alles is namelijk getimed. Voordat ik de die twee laatste rekken hebt branden zijn er bij de andere rekken al 3 shells per rek weg. Dat betekend dat er uiteindelijk 2 rekken na staan te branden. Waar dan ook weer niemand op zit te wachten.

Heb jij weleens naast een rek gestaan met 50 salutes die explodeerde? Ik namelijk wel en op nog geen 5 meter afstand. Ik heb ook een 4" shell tegen iemand zijn been zien aanschieten. Ik kan je vertellen dat deze niet meer deed wat het moest doen. En jah, ik heb ook nog eens gezien dat er bij iemand een cake in het gezicht stond te blazen. Ik heb er heel veel van geleerd en daarom probeer ik bepaalde risico's zo klein als mogelijk te maken.

Op je eerste vraag. daar spreek je je zelf een beetje tegen want het was een tering herrie show dus zou ik zeggen hoe meer er de lucht in gaat hoe meer herrie.
Op je tweede vraag kan ik antwoord geven maar aangezien ik op je eigen form bijna een ban had gekregen toen ik het een en ander uit ging leggen wat ik allemaal HEB gedaan zal ik dat nu achterwegen laten.

Dat het gevaarlijk is weet iedereen maar dat geeft nou ook weer net een bepaalt gevoel,maar hoe groot is de kans dat het verkeert gaat??? klein.
Je word gewoon een watje,of zoals je zelf zult zeggen je krijgt verstand.Nou zullen we het daar maar op houden voor dat het een discussie word zonder einden,mijn vraag was gewoon had je niet kunnen fakkelen wat er nog stond. Antwoord Nee.

Met de hand fakkelen is voor sommige een droom.
Tot dat de salutes je een keer om de oren vliegen.
Dan heeft electrisch zo z'n voordelen.

Maar handmatig back-up is soms een mogelijkheid.
De mensen op het schietveld hadden alleen een hesje aan en een helm op.

Dan zou ik het ook niet handmatig doen.
Met een goede jas en complete gelaatsbescherming is dat wel mogelijk.

Maar werden er vroeger niet zulke grote shows gegeven en fakkelde ze toen niet voor de elektriciteit?

Het blijft toch altijd handwerk en kunnen altijd dingen misgaan. Dat hoort erbij en houdt het ook spannend. Jammer dat jullie ze gemist hebben maar geen ramp er was zoveel andere mooie dingen zag ik op de beelden

Thanks! Wij hebben hem inderdaad net als vorig jaar zelf mogen designen, bouwen en afsteken. Uiteraard ging ook dit keer niet alles goed maar ik ben super trots op wat we neergezet hebben. Wat soms jammer is, is dat het geluid niet zo overkomt als in Valencia. Er hingen bijvoorbeeld 70 visgraten tussen de lijnen die voor het ritme moeten zorgen maar we kunnen deze knallers niet hangend laten knallen waardoor ze in het gras vallen en te weinig toevoegen.

Er zijn 2 overgangen die ik niet lekker vind gaan. Heel raar want ze zijn op dezelfde manier als de 5 andere overgangen verbonden. Maar we hebben daar wel een oplossing voor. De Terremoto zal voor vele waarschijnlijk (te) langzaam begonnen zijn maar persoonlijk vind ik dit veel mooier dan wanneer er in 1 keer een bak geluid op je afkomt. Zo is het naar mijn mening ook bedoelt, het geluid moet opbouwen.

De eerste cakes in de bombardeo (16 stuks) vond ik traag en daardoor duurde het te lang. De 2de serie cakes die in 10 seconden alles leeg schoten vind ik veel meer bij de bombardeo passen.

Wat betreft de Daylightshow; Deze hebben we ook compleet voor onze rekening genomen. Zena noemde het de daylight show maar ik heb het liever over de grote T*ring Herrie show :). Helaas liep deze niet helemaal lekker. Er zijn namelijk wat rekken met shells blijven staan. Hier zaten allemaal salutes met gekleurde rook bij maar ook veel meer 5 en 6" shells met rook boeketten. Helaas hebben we de gewone fluitshells niet voorbij horen komen maar wel weer de screamers.

Uiteraard klinkt dit een beetje als een mascleta want je gebruikt dezelfde effecten. Knal, Fluit en Screamers maar ik ben het ermee eens dat hier meer variatie in kan zitten zoals bijvoorbeeld Crackling etc. Meer producten met gekleurde rook is niet zo makkelijk. Niet alles is namelijk bij iedereen te koop en je kan ook niet bij 10 verschillende bedrijven 1 doosje vuurwerk bestellen. Ik zou zelf wel graag van die gave gekleurde rookmines willen gebruiken zoals je in China vaak voorbij ziet komen. Wie weet in 2015.

Iedereen bedankt voor de toffe reacties en opbouwende puntjes maar laten we ook vooral niet vergeten dat wij net zoals jullie gewoon liefhebbers zijn, geen bedrijf hebben en hoogstens 1 of 2 keer per jaar een show mogen en kunnen bouwen. En ik denk dat we het dan toch wel erg netjes hebben gedaan :)

Ik vind dat jullie het netjes gedaan hebben Toon.
En idd het geluid krijg je niet zoals in Valencia.
Het zou leuk zijn als jullie daar in Valencia tussen kunnen komen en een show kunnen schieten.Maar dit zal helaas niet zo gauw mogelijk zijn.

Je word gewoon een watje,of zoals je zelf zult zeggen je krijgt verstand.Nou zullen we het daar maar op houden voor dat het een discussie word zonder einden,mijn vraag was gewoon had je niet kunnen fakkelen wat er nog stond. Antwoord Nee.

Inderdaad, verstand komt met de jaren en gelukkig maar.

Wie zegt dat ik op het schietveld ben geweest? Want daar ben ik namelijk helemaal niet geweest.
Maar ik kan me voorstellen hoe het er daar uit ziet door wat ik allemaal de lucht heb zien ingaan. En als de schieters beslissen om niet te fakkelen tussen 100 derden salute's en shell's tot 6'' vind ik het alleen maar logisch en verstandig om niet te gaan staan fakkelen.
De kans is inderdaad klein, maar dat risico moet je niet willen lopen.

Hier een aantal foto's van de backstage tour.

QUXYjr.jpg

rXDdjk.jpg

1ez3ck.jpg

dLYTWV.jpg

u2r3Jy.jpg

jcPWQU.jpg

tfcJpk.jpg

b2MsSg.jpg

QJjZYp.jpg

rQwcjL.jpg

wdWYrj.jpg

LPdJpC.jpg

UWBTnA.jpg

czYTPW.jpg

sJLHFV.jpg

fKeIrq.jpg

TTGz4a.jpg

ubdzEQ.jpg

WH35Px.jpg

XMmgZT.jpg

Yo Freaks,

Iedereen weer een beetje bijgekomen van de Trophy?
Wat een grandioze dag was het weer, en wat gaat zo'n dag toch snel. Te snel eigenlijk.
De competitieshows waren stuk voor stuk erg goed!

Net als vorig jaar wil ik ook deze keer weer wat feedback geven over ons showtje.
Wat hebben we nu precies weggeknald en wat was de bedoeling? Liep alles zoals het hoorde?

Na veel Brainstormwerk in een besloten groep en een opening die we helaas nog hebben moeten aanpassen vooraf, was dit het resultaat:

2u6p4r4.jpg

-Opening:

-2x MOD Tiger Tail ST
-1x MOD Tiger Tail AT
-5x Caldera
-2x Crackling Wave

De bedoeling was om te beginnen met de ST mods, gevolgd door de AT, Tiger tail.
Meteen hierna de Caldera's, gevolgd door de Crackling Wave.
Crackling fonteinen waar crackling staarten in shape uitkwamen was de bedoeling. Dit zag er gaaf uit en op zich best een leuke, niet te harde opening.

-Tussenstuk:

-2x Big Deal
-2x The Legacy
-3x Ejaflauwekul + 3x Wodan D
-3x Hydra A

Bij het 6e salvo van de Crackling Wave, is de Big Deal erbij gedrukt.
Deze overgang van beelden verliep goed, gevolgd door The Legacy met de mooie spinning tails en blinker salvo's. Met het bouwen gaven de Legacy's flink wat werk, omdat de visco lonten vrij slap waren. Gelukkig wel afgegaan :p

De Eja fonteinen en Wodan D volgden hierna. Helaas ging 1 fontein niet aan.
Het beeld zelf zag er wel tof uit, beetje zelfde stijl als in de opening. Fonteinen waar mines uitspoten.

De cakes die hierna volgden, waren de Hydra A. Op de tekening zien jullie dat er MM staat. In eerste instantie stond hier Midnight Mania. Aangezien deze nagenoeg gelijk zijn aan de Extreme Salute, besloten we toch om deze te schrappen en voor de Hydra's te gaan. Wat later bleek, een enorme goede keus! Die cakes gaven echt gas, een mooie "Pre-finale"

-Finale:

-10x Extreme Salute
-4x Hypnotised
-4x MOD ST Red Glitter

Stja wat kan ik hier nog van zeggen, hij was lekker hard toch?
Wel erg jammmer dat er van 1 Hypnotised maar 1 rij is afgegaan en de rest niet.
Anders had het nog een klein beetje langer gefloten, wat ook de bedoeling was :p

Heb met bouwen 4 grote blokken gemaakt. 2 blokken van 5 Extreme salutecakes, een blok van 4 Hypno's en een blok van de Red Glitter mods. Alles met flink wat qm doorgelont en het was echt kippevelgevoel toen alles stond te rammen! Superbruut!

Ook de "teaser" van de Red Glitter mods werkte prima en was denk ik een hele mooie afsluiter van ons showtje. Vorig jaar gingen deze niet zo best dus jullie snappen dat de emotie bij ons enorm groot was toen het deze keer wel goed liep!
(met dank aan marc pyro almelo)

Vond de complete show erg netjes.

Tot slot wil ik nogmaals mijn teamleden bedanken voor hun supergoede inzet en gezelligheid. En natuurlijk ook Zena, dat ze dit ieder jaar willen doen voor ons liefhebbers is gewoon helemaal geweldig!

Het was weer toppie jongens, ik zeg op naar volgend jaar :wink:

Laatst bewerkt:
Mannen, bedankt!

De 4de editie van de Zena Trophy zit erop, en hoe?!

Langs deze weg willen wij namens het bestuur van LVC vzw één voor één iedereen bedanken die aan de meest succesvolle editie ooit heeft meegewerkt.

Bedankt Bart Mundus en collega’s van Stad Bree voor de goede samenwerking, adviesverlening, steun en beslissing om ons en de Zena Trophy een kans te geven. Jullie speelden een belangrijke rol zowel in het voortraject als op de dag zelf.

Bedankt Marc Pannekoeke, Koen Maes en team van Brandweer Bree voor de coöperatie wat betreft het vuurwerk en de permanentie tijdens het festival.

Bedankt Patrick Paredis, Wim Verheyen en team van Politie Bree voor jullie uitstekende diensten (verkeersregeling, toezicht rond het terrein, ...).

Bedankt Chris Claus en team van Rode Kruis Bree voor de nodige verzorging en hulpverlening.

Bedankt Marcel Goossens en Luc Beyens van Dienst Springstoffen voor de oplettendheid en controle inzake veiligheid.

Bedankt Peter Paesen van Pepa Solutions voor de veiligheidscoördinatie van het evenement.

Bedankt Bjorn Swennen voor de nauwgezette opvolging en coördinatie van de productieplanning.

Bedankt aan het ganse team van Securipro voor de strikte bewaking en het snelle en efficiënte optreden daar waar nodig.

Bedankt aan alle sponsors en partners voor jullie waardevolle bijdrage aan dit evenement. Zonder jullie ondersteuning zou het haast onmogelijk zijn zulk evenement te kunnen verwezenlijken! (Zena Vuurwerk, Jomaco, A&C Noyens, Stals & Co, Hertogs Engineering, Replay Sound and Light, Brouwerij Sint-Jozef, Red Bull, Señor Snacks, Cava 4 events)

Bedankt Tony Gemmink en team voor de oorverdovende Daylight en Mascleta show. Net voor heel even werd Bree omgetoverd tot Valencia! Masterpiece!

Bedankt Rob Bakker en team voor de meesterlijke Spektakelshow. Woorden schieten te kort, mensen zien huilen van geluk!

Bedankt Wilfried Dylst, Gijs ten Velde en Michael Rzechak, onze vuurwerkmeesters, voor de correcte begeleiding en supervisie van de Zena Trophy teams.

Bedankt team Vuurwerkbelgie.com, team Oostenrijk, team Panorama, team Freakpyromaniacs.com, team Vuurwerkcrew.nl en team Vuurwerkmuseum voor jullie deelname, inzet, creativiteit en performance!

Bedankt Christiaan Huigen voor het afschieten van de Demo show.

Bedankt vuurwerkfans.nl voor het verzorgen van onze workshop ‘omgaan met vuurwerk’.

Bedankt Benny Christis en alle vrijwilligers van de voetbalclub ‘Groen Star Beek’ voor het in handen nemen van de parking.

Bedankt Jean Paul Box en alle vrijwilligers van de carnavalsvereniging ‘De Breese Stoepluipers’ voor jullie top prestatie achter de dranktoog.

Bedankt aan onze honderden trouwe vrijwilligers die zich volledig hebben ingezet voor, tijdens en/of na de Zena Trophy 2014. Zonder jullie stonden we nergens!

Bedankt aan alle weergoden. Het zonnetje zorgt toch net altijd voor dat tikkeltje meer vreugde op het veld!

En tenslotte bedankt aan alle duizenden bezoekers die hebben gezorgd voor de meest geweldige sfeer ooit. Dankzij jullie was het meer dan de moeite waard!
Bedankt voor de opbouwende en lovende kritiek. Uiteraard zijn er altijd enkele punten vatbaar voor verbetering. Wij gaan daarom de tijd nemen om elke op –of aanmerking grondig te analyseren en nemen deze reacties graag mee naar onze eindevaluatie. Hierdoor hopen wij de volgende editie nog beter en strakker te organiseren!

Dus mensen nogmaals bedankt!

Hopelijk tot ziens in 2015(?)!

It was our pleasure!

Het LVC team

Mooie aftermovies allemaal weer! Leuk alle verhalen te lezen hoe iedereen het vond! Was echt een top dag welke ik niet had willen missen! En met alle beelden zeker nog lang nagenieten van deze dag:)

Zo ook die van me zoontje, die onverwachts achter me stond te filmen. Hij was gesloopt van de dag en zei dat hij niet zou filmen, maar in gras bleef liggen...

Na de eerste knallen stond hij toch met een big smile achter me te filmen:) Heerlijk...
Tuurlijk geen top kwaliteit, maar er zitten serieus een aantal momenten tussen dat ik dacht, wow, hahaha, niet verkeerd!

De zoveelste film ja, vanuit de ogen van een kind dit keer:)
Hij wist niet waar hij moest filmen, hahaha.

Gefilmd met zijn Samsung Galaxy S4.

Hey Toon konden jullie niet meer fakkelen toen je zag dat het bleef staan.Dat is ook een stuk mooier dan op een knopje drukken.

Vaak is het zo dat als men besluit een show te fakkelen dat er dan een soort van loop/afsteek ruimte tussen de rekken wordt gcreert.
dit maakt het fakkelen in het algemeen al een stuk veiliger en prettiger.
Op de Trophy is duidelijk gekozen om elektrisch te schieten.
Fakkelen was dus absolute geen optie.
1 - de buizen stonden daar voor niet ruim genoeg opgesteld.
2 - Omdat men elektrisch schiet was er waarschijnlijk ook geen juiste pak aanwezig.
3- veiligheid voor alles.. ik zou ook niet graag tussen ruim 50 2,5" tot 4" salutes staan.
En geloof me ik ben echt fakkel geil en heb best wel eens een partij shells weg gefakkeld..
Maar op de Trophy was dit gewoon echt geen optie..
jammer maar helaas...
volgende keer meer en beter:wink:
ondanks alles vond ik het allemaal puike mooie shows.

Tja de slide show van de veelbesproken demo.
Ik heb een x aantal foto's uitgekozen, maar de rook en daarmee ook de overbelichting hebben de foto's wel beïnvloed.

Demo_zps215beea0.gif

Back
Bovenaan