Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Van de week ff langs geweest en er is bijna niets meer. Halve winkel was leeg en bij een heleboel artikelen hing een kaartje met "artikel tijdelijk op".
Geen losse knallers alleen strijkers (niet de goeie), matten zijn bijna allemaal niet verkrijgbaar.
Siervuurwerk was ook niet veel keus meer, veel uitverkocht.
Er stonden wel 3 soorten cakes van Marijnen nog wat ander spul (funke fajewerki geloof ik).
Volgens de verkoper kwam er de komende tijd geen nieuwe voorraad bij.
Ik vroeg nog naar de nieuwe wetgeving en hij zei dat "ze er mee bezig zijn om aanpassingen te krijgen in de wetgeving en anders zijn er nog de achterdeurtjes in de wet".
(ik heb wat foto's genomen maar ik weet niet of ik die moet posten...)
De Belgische Vuurwerk Federatie vraagt een versoepeling van de wetgeving op het bezit van vuurwerk. “Die wetgeving zet mensen aan om illegaal vuurwerk online of in het buitenland te kopen, en dat werkt de onveiligheid in de hand”, klinkt het. Dat schrijft de Gazet van Antwerpen.
Wie in België vuurwerk wil kopen, is beperkt tot één kilogram pyrotechnisch sas (de eenheid voor springstof) per voertuig. In onze buurlanden ligt dat veel hoger: van 25 kilogram in Nederland tot onbeperkt in Duitsland.
Illegaal vuurwerk via sites
De Belgische Vuurwerk Federatie trekt aan de alarmbel en vraagt een versoepeling. “Omdat de wet in eigen land zo streng is, bestellen Belgen steeds meer illegaal vuurwerk via een website ergens in Polen”, zegt Wouter De Backer, woordvoerder van de Belgische Vuurwerk Federatie. “Het is onmogelijk te weten wat ze dan juist in handen krijgen en dat is een gevaar voor de veiligheid. De overheid werkt zo de onveiligheid juist in de hand.”
Ook de vuurwerkhandelaars vragen dat de overheid de wetgeving herziet. Minister van Economie Kris Peeters (CD&V) is op de hoogte van de vraag van de sector. “Maar de regelgeving blijft zoals ze is”, zegt de minister in de Gazet van Antwerpen.
Bekijk bijlage 32124
Bekijk bijlage 32125
Bekijk bijlage 32126
Zoals je ziet is er niet veel meer.....
Bij een aantal artikelen op de foto's hangt een kaartje erbij met "tijdelijk op".
Heb jij een idee van de prijzen van de megablitz en de zena cakebox?
Er staan ook producten van Lesli bij zo te zien. Ik denk een aantal pyromould cakes te herkennen uit de pyromould collectie en 1 cake uit de Star Shooter collectie. Wat was de prijs van de Screw?
De Belgische vuurwerksector staat in ieder geval niet stil:
Bron: http://nieuws.vtm.be/binnenland/219756-versoepel-strenge-vuurwerkwet
Ik kreeg gewoon meer als 1 kg kruit mee met ADR formulier. Poederblusser in de auto is dan verplicht. (kan je daar ook krijgen voor 20 euro waarborg, kan je hem terug brengen...of houden)
Inderdaad ook in Maaseik veel Duitse en Nederlandse cakes van Lesli ook een Thunderkong bulkpack met 32 stuks voor 27 euro (!). En wat China Böllers.
27 euro voor 32 singleshotjes? Zeker?
Technodexon
Lammerdries-Zuid 16a, 2250 Olen
Moet je zeker eens Googelen...