Misschien vroeg hij het wel om rekening te houden met zijn agenda? Kijk als jij een kwartier nodig hebt om naar zena megastore te rijden hoef je inderdaad niet te vragen wanneer er kortingen komen. maar als je er een halve dag voor in de auto zit is het wel zo handig als je weet wanneer de kortingen er zijn. (ivb met vrije dagen en werk enz)
trouwens, ik denk eigenlijk ondanks dat het misschien wat onbeschoft is om het te vragen toch wel blij mag zijn dat er mensen geintresseerd zijn in de kortingen. stel je voor ze zouden kortingen geven en niemand kwam opdagen. nou daar heb je lekker veel aan zeg.
ps, hij VRAAGT ook niet of hij korting MAG of GRATIS krijgt. hij vraagt alleen WANNEER de kortingen er zijn. beter lezen aub
Rekeninghouden met de agenda kan best, maar de meeste kortingsacties duren niet overdreven lang. En ook ik zit er lang voor in de auto, maar overweeg al jaren om eens langs te gaan, maar steeds komt het er niet van. Dat is een keuze die ik maak; Nederlands kopen omdat ik geen zin/geld in/voor België heb.
Dat mensen met korting komen is logisch, maar om nou te stellen dat er zonder korting niemand komt gaat ook ver. Echt merkbaar rustiger (muv de Januari-sale) zal het verder niet zijn hoor. En zonder kortingen hebben ze ook minder klanten nodig om dezelfde winst te draaien.
Als we allemaal gaan zeuren om korting, zegt Zena dalijk wellicht ineens "we kappen met de kortingen, levert toch alleen maar gezeik op". Zal even een klapje zijn, maar het jaar erna komen er toch weer genoeg klanten.
Iets wat ik ook denk, is dat de korting heel psychologisch is. Klein voorbeeldje;
Als je €100 waarde aan vuurwerk haalt, en je krijgt 20% korting, betaal je €80 en heb je er 20 "verdient". Je zal met hoge(re) korting niets gratis krijgen.
Haal je zonder korting €100 vuurwerk, krijg je x procent aan gratis vuurwerk. Bijvoorbeeld een pak pijlen, een pot of een mat, een beetje afhankelijk wat er "over" is. Levert leuke verrassingen op, een kans om nieuwe producten te testen, en Zena is van de "overschot" af.
Ik denk ook dat je waardetechnisch zonder korting (en dus met gratis vuurwerk) beter af ben dan andersom.