Zena Megastore Olen

8 jaar terug ging ik nog op de fiets naar belgië met vrienden, 10x per jaar. Toen kon je letterlijk uren in de winkel blijven. Kreeg je gratis producten, en producten met schade aan het label mee. Was het vuurwerk ook nog eens een stuk beter dan in nederland.
4 jaar terug kon je in olen nog voor 500 euro je complete stationwagen volladen met kartonnen.
5 zena trophys als ik het goed heb.
Ja zena vuurwerk is voor mij en vele liefhebbers een rode draad geweest in de belevenis naar de jaarwisseling toe!
Nu? Baarle is duur geworden, in maaseik vond ik het maar een armzalige boel. De llampen waren uit en het duurde 10 minuten voordat er personeel verscheen,die dan ook nog eens chagrijnig waren. En de nieuwe producten waren maar schraal en duur.

Heeft zena krediet verdient? Jazeker een hele hoop.
Is het uberhaupt nog mogelijk om zulke aanbiedingen te geven en zo om te gaan met klanten, ik weet het niet.
Maar het is toch echt wel een heel stuk minder geworden op alle vlakken.
En dat mag zeker gezegd worden.
Al gun ik ze nog steeds het allerbeste.

Zena was de grondlegger van mijn "verslaving". Vele jaren ben ik met plezier naar olen gereden.
Ik zie nog een beeld voor me,
Tristen, samenvuurwerkkopen, rbfirework en ondertekende in mijn saab naar olen. De wagen was afgeladen, kartonnen bij iedereen onder de voeten en de pijlen staken letterlijk net niet uit het achterraam.
Dat waren de gouden tijden en mooie herinneringen.

Maar tijden veranderen, de kwaliteit in nederland is top, actie's te over.
Al dan niet door eigen toedoen, heeft zena nu de boot gemist...ze hebben ook jarenlang de grenzen opgezocht en daar hebben wij freaks dankbaar gebruik van gemaakt.

En ja, het is nu anders bij zena, en ja er zullen mensen vuur spuwen, kritiek hebben en hun frustratie uiten.
Zorg ervoor dat het dan wel gefundeerd is. je kan de knuppel in het hoederhok gooien....maar als die leeg is....

Er zijn zena lovers en zena haters, in bijde verhalen zit een kern van waarheid..
Ik heb in het zena shape box topic ook mijn kritiek geuit, volgensmij is ook daar een topic en discussie voor bedoelt.

Maar de personen die ALLEEN naar zena gaan/gingen voor de korting en gratis vuurwerk en hier nu hun ongenoegen uiten......daar kan ik niks mee.

Deze actie (snor of 1+1) waren altijd top en haalde mij inderdaad over om dat ritje te maken. De overige acties zijn leuk maar halen mij niet over om daarheen te gaan ( afstand zal daar vast mee te maken hebben)

Verder heeft Zena vele jaren goed werk afgeleverd. Dus daar zal ik ze ook niet op afzeiken.

Wat maakt het nou uit welke akties er zijn, de meeste weten ook donders goed dat als je naar Olen rijdt je daar altijd voor leuke prijzen je vuurwerk kunt kopen!

En die 1+1 en snorren akties kwamen volgensmij ook pas later in het jaar (November).

Tja Nederlandse freakacties zijn ook niet meer wat het was.
Er is een hetze tegen vuurwerk dus word alleen maar duurder ook zena zal huur personeel etcetera moeten betalen is er wat over moet hij zelf ook nog te eten hebben.
En ook België zelf is niet meer wat het geweest is dus de meeste bestellen bij een kennis of via internet de grote knallers etcetera.
De freaks van nu weten dat België de place to be was de jeugd en freaks van nu alleen nog Polen etcetera

Meeste willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten is het een kwartje dan is heel je winkel slecht

Deze actie (snor of 1+1) waren altijd top en haalde mij inderdaad over om dat ritje te maken. De overige acties zijn leuk maar halen mij niet over om daarheen te gaan ( afstand zal daar vast mee te maken hebben)

Verder heeft Zena vele jaren goed werk afgeleverd. Dus daar zal ik ze ook niet op afzeiken.

Acties zoals Hydra voor 15€ etc zijn anders ook wel echt de moeite hoor! Als je rond november naar Zena gaat dan stonden daar gemakkelijk 7 of 8 verschillende 500gram-series in de aanbieding.. Die had je vaak maar in te laden voor 15euro per stuk ofzo.

En los daarvan, als je enkel voor de kortingen gaat dan steek je beter geen vuurwerk af. Vuurwerk is nu eenmaal een luxeproduct en luxeproducten zijn nu eenmaal duur ;)

Zena riep altijd dat ze de grootste en de beste waren,maar het afgelopen jaar hebben ze toch een zooitje van gemaakt.slechte communicatie,een hoop spullen niet op voorraad en personeel waar je niet vrolijker van word.Heb het nog een keer geprobeerd in maaseik maar dat was ook de laatste keer.Voor 120 euro gehaald en noggeen potje gratis.Heel erg triest.

Het verdienmodel van Original is nu gewoon om zeep geholpen, ik weet nog dat ik een jaar of 10 geleden 2 winkelwagens vol vuurwerk voor 500 euro de auto ingooide. Nu die 1kg regel ineens weer van stal wordt gehaald is hun strategie van kwantiteit niet meer haalbaar. Ze kunnen ook steeds moeilijker op tegen de Nederlandse vroege vogelactie's. Waarom zou ik nog naar België rijden? voor een 0.5 grams knaller? Of voor een doos potten met mindere kwaliteit dan in Nederland? Nee dank je.

Ik hoop dat ze de omslag gaan maken naar mooi consistent kwaliteitsvuurwerk voor een wat hogere prijs.

Zena riep altijd dat ze de grootste en de beste waren,maar het afgelopen jaar hebben ze toch een zooitje van gemaakt.slechte communicatie,een hoop spullen niet op voorraad en personeel waar je niet vrolijker van word.Heb het nog een keer geprobeerd in maaseik maar dat was ook de laatste keer.Voor 120 euro gehaald en noggeen potje gratis.Heel erg triest.

Maar waarom wil je nog iets gratis als je al minimaal 25% korting krijgt op al je spullen? Ik snap dat niet zo goed hoor. Buiten dat het er niet toe doet, is 120 euro voor een vuurwerkzaak ook niet een heel groot bedrag om je dan buiten de korting ook nog eens met gratis artikelen tegemoet te komen. Al was dat voorheen misschien wel, maar toen had je die 25% kortingsactie niet. En wat denk je zelf dat ze nog met grote openbare acties gaan komen na het voorval in januari? Blijkbaar is dat voor vele niet zo voor de hand liggend als dat ik dacht.

Back
Bovenaan