Zena Megastore Olen

Lijkt me niet zo vreemd dat het stil blijft bij Zena.
Ze verteren nog steeds de tegenslag van januari denk ik.
Het slimste wat ze kunnen doen is wat minder in de picture lopen, volgens mij hebben ze dit nu wel door.
Het was allemaal iets te groots, die uitverkopen enzo.

Ik ben geen fan van Zena en heb me al scherp uitgelaten over hen, maar je kan er niet omheen dat ze geviseerd worden door de Belgen.
Het lijkt me niet zomaar te zijn dat de politie van Maaseik een actie op poten zet om hun klanten een loer te draaien.
Ik vind het toch jammer voor hen.

Waar je ook niet omheen kan is dat hun producten er totaal niet meer uitspringen vergeleken met vroeger.
De Hydra was jaren geleden de hype, boeketten van 2 inch uit een Belgencake, ongezien bij ons, geen enkele concurrent had dit.
Wat we nu nog zien zijn wat fluitpijltjes en wat "speciale" effecten die veel te klein zijn.
Ondertussen zet Wolf de Cruel Traction op de markt die er alles volledig uitklapt.
Ook Evolution is goed bezig en begint erg leuke producten op de markt te zetten.

In de picture lopen... Zena-Maaseik zit in het oude pand van Wimmers, iedereen weet wat daar destijds gebeurde en gebeurd is. In dat Arrondissement zijn ze sindsdien extra gevoelig voor vuurwerkcontroles, daarom ook dat veel verkopers daar niet willen afspreken. Maar die wegcontrole waar januari laatstleden zoveel mensen tegen de lamp zijn gelopen, stond daar eerder toevallig en focuste niet zozeer op vuurwerk.

Over de kwaliteit van hun producten ga ik mij niet uitlaten :)

In de picture lopen... Zena-Maaseik zit in het oude pand van Wimmers, iedereen weet wat daar destijds gebeurde en gebeurd is. In dat Arrondissement zijn ze sindsdien extra gevoelig voor vuurwerkcontroles, daarom ook dat veel verkopers daar niet willen afspreken. Maar die wegcontrole waar januari laatstleden zoveel mensen tegen de lamp zijn gelopen, stond daar eerder toevallig en focuste niet zozeer op vuurwerk.

Over de kwaliteit van hun producten ga ik mij niet uitlaten :)

Zo stond het toch niet beschreven op dat blogje van actuamaasland... als een algemene controle.
Dat bericht focuste volledig op vuurwerk.

Het is niet te hopen dat loots en de pyroshop ten onder gaan door de grootsheidswaanzin van zena.

Alsof zij zich aan dat kilowetje houden...
Volgens mij ken je Loots niet zo goed...

Dat Zena België eens wat leuke producten op de markt zet, dan praten we er niet meer over.
Geen Pieters piem0lfluitpijltjes die niet volledig doen wat ze moeten doen.
De cake genoemd naar de grote eindbaas van het bedrijf moet ook geen zoemende grondbloemetjes de lucht in trappen.
Daar moeten burstklappen afkomen waar mijn oren van gaan smelten.

Ik wil een Joyce-o-tron cake met roze peony's met in het midden een rood puntje.
Ik wil een Massive achtige cakebox, 100 klappen, hoog tempo.
Denk eens na jongens.

Zo stond het toch niet beschreven op dat blogje van actuamaasland... als een algemene controle.
Dat bericht focuste volledig op vuurwerk.

Was wel degelijk algemene controle. Sinds dat gedoe bij Wimmers zijn ze wel alerter op vuurwerk, maar in die regio wordt ook heel veel drugs verhandeld en daar zijn ze ook heel alert op.

Zo bijzonder is het spul uit belgie toch niet meer, kijk is naar de ontwikkelingen op de nederlandse markt, vind ik veel intressanter dan veel te dure cakes uit belgie. Voor een goeie zak patat zou je nog wel kunnen gaan natuurlijk:p

Zo eindelijk weer is een bericht van Zena via facebook.

Vanaf september gaan we weer 'Harder Better Faster'! Onze Megastores zijn nu elke dag geopend, feest!
P.s.: houd onze pagina goed in de gaten want september betekent ook de start van onze knallende aanbiedingen! #zena #harderbetterfaster

Ik ga al jaren naar zena,maar ik mag toch wel aankaarten dat ze ons de laatste maanden helemaal niet op de hoogte hebben gehouden.Nu het vuurwerkseizoen weer begint heeft zena weer het grootste woord met Harder Better Faster.

chappie,je hebt helemaal gelijk ik maak me veel te druk over dit onderwerp.Mijn huwelijk is hierdoor stukgelopen en ik ben mijn huis uitgezet.Ik probeer nu met mijn blokfluit op straat wat geld te verdienen:wink:

Hierbij een filmpje waarin uitgelegd wordt hoe het nu met die 1 kilo regel etc. zit.
Het filmpje is van fliaal Maaseik maar dit zal voor Olen ook wel gelden.

Kortom komen de veranderingen concreet hierop neer:

- Bij aankoop van meer dan 1 kg vuurwerk moet je een ADR-formulier invullen voor de Belgische politie zodat het legaal is wat je doet

- Je moet een Belgisch goedgekeurde brandblusser bij je hebben

- Je aankopen worden in dozen dichtgetaped.

Allemaal de nieuwe regels. Ook legt Ruben een stukje uit over de regels van 2017. Overigens wat mijn mening betreft doodzonde dat het zo moet en dat onze hobby stukje bij beetje wordt ingeperkt, maar het is helaas niet anders. :angry:

Ruben moet zich op kermissen en achtbanen toe leggen. Op vuurwerkgebied heeft hij meer kwaad dan goed gedaan.

Back
Bovenaan