Zena City Is Ready! Are You Ready?

1.jpg

To all Fireworks addicts!

Come and join us at www.ZenaCity.com
Launch: 08 oktober 2008 eight o’clock 8 minutes and 8 seconds P.M.

Get your license and open your shop, make sure you make the right decisions or your competitors will blow you away!
When you make it to the next level you can start kicking it in the show simulator and create the most devastating shows or pyromusicals.
Compete in several events and win great prizes!

For more info go to www.ZenaCity.com

2.jpg

With kind regards,

The ZENA City crew in coöperation with Original Fireworks!

If you want to listen to the PyroFM newsflash of Lesley himself you can do that here at PyroFM.

Belgische firma lanceert wereldwijd vuurspel
Door ramon van Gennip — 09/10/2008 - 21:58

Sinds deze week is het eenvoudig om een tweede leven als vuurwerkhandelaar te beginnen.
Je start als een illegale vuurwerkkoopman, maar pas op: de politie houdt alles in de gaten! Je kunt gewond raken, hoge boetes krijgen en voor je het weet beland je in de gevangenis en ben je het vuurwerk kwijt.

Je kan beter in de schoolbanken stappen om je certificaat te halen. Met een lening van de bank open je een eigen winkel. Hier zul je moeten strijden voor een goede omzet. De juiste handel aankopen, verkopen, en met de winst verder uitbreiden. Uiteindelijk kun je een certificaat vuurwerkmeester halen. Vanaf dan mag je zelf vuurwerkshows samenstellen en afschieten.

Vanaf woensdag 8 oktober is het wereldwijd mogelijk een nieuw computerspel te spelen.

Zena City is een ‘massive multiplayer online game’ met als doel je op te werken in de vuurwerkbranche. Het spel is voor een deel ‘tekstbased’ en voor een deel in flash (animaties/webvideo).

Er zijn ontelbare online games. Wat maakt dit spel nu zo bijzonder? Initiatiefnemer Lesley Hendriks van de winkelketen Zena Vuurwerk legt uit: ‘Een van de eerste versies van Rollercoaster Tycoon, had een onderdeel waarbij je zelf vuurwerkshows kon schieten. Hoewel dit onderdeel eigenlijk nauwelijks een factor was in het achtbanen managerspel, werd het opgepikt door vuurwerkliefhebbers. Er werden toernooien georganiseerd waarbij men probeerde de mooiste virtuele show te schieten. Bij Zena City is dit onderdeel veel verder ontwikkeld. Er wordt gebruik gemaakt van een module die echte profs ook gebruiken. Er worden regelmatig vuurwerkwedstrijden georganiseerd en bij het bereiken van bepaalde mijlpalen worden prijzen uitgedeeld. Gamers kunnen vuurwerkshows van anderen bekijken en beoordelen.

Bepaalde aspecten van het spel benaderen de werkelijkheid. Echte kennis over vuurwerk helpt je ook om hoog in de rankings te eindigen.
Het spel is bovendien gratis. Je kunt wel tegen een vergoeding extra mogelijkheden krijgen. Dat geld ben je niet kwijt. Je kunt het bedrag zelfs verhogen en terug op je account storten. Op het moment dat je 10,00 Euro gespaard hebt, kun je er echt vuurwerk voor kopen.’

Hendriks oogt als een tevreden man. ‘We hebben dit spel ontwikkeld met een Nederlands bedrijf maar verwachten dat wereldwijd liefhebbers zich zullen aanmelden. In eerste instantie is de limiet vastgesteld op 5.000 ‘players’ om de servers niet te zwaar te belasten. Uiteindelijk verwachten we er meer dan 25.000. Het spel draait nu nog geen 24 uur en we hebben al meer dan 800 virtuele vuurwerkhandelaren.’

Volgens ‘hardcore gamers’ zit het Zena City goed in elkaar en maakt het vuurwerk het spel echt bijzonder. Het spel is al zeer uitgebreid bij de lancering, toch zullen er regelmatig updates komen die het spel verbeteren en nieuwe facetten toevoegen.

http://www.indymedia.be/nl/node/29844

Speel het nu zinds de opening en vind er eigelijk niet supper veel meer aan.

Ik heb nu een shop maar verkoop gaat zo tergend langzaam dat je lang moet wachten voor je echt geld hebt om te investeren.

Show maker is wel geinig maar je moet het in 1* maken want je kan niet opslaan dus je dient daar echt tijd voor uit te trekken,

De systemen zijn de laatste dagen flink geupgrade, bepaalde dingen die niet goed werkten zijn nu aangepast. We zijn nog steeds bezig dingen te verbeteren, maar in de afgelopen 5 dagen hebben we heel veel feedback te verwerken gehad en dit is al deels ingevoerd :)!

dit is het topic er toch voor?? sorry hoor.. maar ik vind deze reactie eerlijk gezegd nergen op slaan..

Ik denk dat hij ermee bedoelt dat je het beter op de zena site zelf kan vragen, omdat hier nog maar weinig is gereageerd.

Om een show te maken moet je 40 of 45 pyro vragen goed hebben beantwoord.
Zodra je dat hebt ga je naar ''Create show'' dan moet je 4 cijfers invullen en dan maar hopen dat je een ticket krijgt. Dit ticket kost 1.500zenar, let daar even op!

Zodra je een ticket hebt kan je op de knop drukken van start show oid. Dan kan je een beetje gaan spelen met de effecten, de kleuren en de grootte van het boeket.
Als je iets hebt gemaakt kan je het bekijken door op de knop ''test'' te klikken, vind je dat je show goed is, dan klik je op ''save''

Momenteel zijn we al weer een tijdje verder en zo ook een hele hoop updates. :) We organiseren voortaan ook wedstrijden waarmee je prijzen kunt winnen, de laatst gestarte wedstrijd op dit moment heeft als prijs een 100K Rol. Voor meer informatie kun je terecht op de site!

Momenteel zijn we al weer een tijdje verder en zo ook een hele hoop updates. :) We organiseren voortaan ook wedstrijden waarmee je prijzen kunt winnen, de laatst gestarte wedstrijd op dit moment heeft als prijs een 100K Rol. Voor meer informatie kun je terecht op de site!

Spreekt mij altijd aan natuurlijk, dus ik naar de site, lees ik dit;

» Competition: Win a 100K
The conditions of this competition are not yet available: you can subscribe at this moment. The conditions will be updated soon. The price will be a 100K (one 100K cracker).

:frusty:

Waar kan ik nou daadwerkelijk meer info vinden dan, want op de site zelf staat het niet... :wink:

Ik vind het helemaal een vaag spel want snap niks van dat engels heb het dus ook niet langer dan een paar uur gespeeld volgens mij.

Waar kan ik nou daadwerkelijk meer info vinden dan, want op de site zelf staat het niet... :wink:
Op dit moment nog nergens, we willen de wedstrijd zo eerlijk mogelijk bedenken zodat iedereen kan winnen: of je nu al 100 uur gespeeld hebt of dat je net aangemeld bent :) Dus het is zeg maar nu inschrijven voor deelname, en binnenkort verschijnt HOE je kunt winnen :devil:

Back
Bovenaan