Zelfde planning of totaal anders?

Ik pak het dit jaar ook anders aan.

Had dit jaar zó veel geld aan vuurwerk uitgegeven, dat ik er nu best spijt van heb achteraf. Niet omdat ik denk ja nu is het de lucht ingeschoten, maar omdat ik op de dag zelf echt voor honderderde euro's weggegeven heb.

Ik stookte ook meerendeels met de gedachte: Ik moet alles snel opmaken, anders heb ik teveel!

Dit jaar kwa knallers een stuk minder, kwa matten minder kleine matten. Kwa sier had ik dit jaar gewoon voldoende, en was er ook zeer tevrede over! Ik ga dit jaar wel meer grote cake's kopen, en dan wat minder kleine cake's.

Dus een overzicht:

- Minder kleine matten, en overschakelen naar de grotere matten.
- Minder kleine cake's, en in ruil daarvoor grotere cake's.
- Minder kleine knallers, en misschien ook minder grote knallers.
- Vuurpijlen hetzelfde als afgelopen oud en nieuw. ( 4 pakketten )
- Minder geld uitgeven, of beter me geld uitgeven. ( aan betere producten )

Ik ga het wel enigzins anders aanpakken, niet qua wat we gaan afstekenen, misschien wat meer matten en nog meer projecten. Maar wat we echt anders gaan doen is er nog meer van genieten!!

Vooral om 00:00 was alles zo gehaast, we hebben alles in 40 minuten erdoorheen gejaagd, door de haast hebben we zelfs verschillende dingen / grote potten niet gefilmd...

Dus wat doen we dit jaar anders? Een stuk rustiger, meer genieten, meer matten overdag, verderest blijft het hetzelfde...

:D

Ik ga nog wel aan overdag stoken doen. Maar dan wel met een stelling met 7 melkbussen haha:p Natuurlijk soms even een nitraatje of knalpijl afsteken en andere dingen:) En dan s'avonds met kameraden aan een pot bier zitten en af en toe en cakeje de lucht injagen en 12u het grotere spul opstoken en dan weer verder feesten!

over mijn oud en nieuw beleving mag ik echt niet klagen .
het leek er ff op dat ik in mijn eentje zou gaan stoken maar na een half uur kwamen alle mensen uit de buurt mijn kant op gelopen .
waar ik heel tevreden over ben is dat al mijn doorlont projeckten zijn gelukt .
ik ben ook heel tevreden over hoe het afhalen ging en hoe ik het vuurwerk had bewaard .
mijn colectie is met een wat hulp van jupilerfraek goed gelukt
daar voor mijn dank :thumbup:
kort om ik ben heel tevreden .
oja ik lees hier verhalen van mensen die een wat minder goed gevoel aan hun oud en nieuw hebben over gehouden .
dat vindt ik heel erg jammer voor hun .
en daarom hoop ik dat ze aan het komende oud en nieuw meer plezier zullen beleven .
en als je veel vuurwerk over gehouden heb hoeft dat niet erg te zijn .
want dat geld kun je weer mooi in je zak houden of weer aan iets ander besteden :wink:
wat ook kan is dat je er een leuk projeckt van bouwt .
maar goed dat is mijn idee ik hoop dat julie er iets aan hebben .
en verder hoop ik echt dat julie volgentjaar een betere oud en nieuw beleving zullen hebben :bye:

Ligt er maar net aan wat voor spul je overdag stookt :rolleyes::wink:
Ehm planning voor volgend jaar is meer spul doorlonten ipv cakes na elkaar/ tegelijk stoken, het lukt vaak toch niet helemaal zoals je het zelf wil als je ze tegelijk aanzet en je kan er zelf niet helemaal van genieten aangezien de ene cake alweer afgelopen is als je de andere aan hebt staan..

Klopt, ik ging na 3 uur ongeveer, alleen binkies, kleine matjes en pijlen zoals cruise rockets afsteken, ik had opeens veel meer lol, ook geen rugtas meer, maar gewoon een klein tasje.

Lol dat ik had:p

En ja toen wilde ik dat het alleen maar donker werd...:D

Natuurlijk is het een soort traditie om 10 uur te stoken, zal ik dit jaar ook weer doen, maar dan snel weer naar binnen, alles klaarzetten voor de avond.

En dan als het donker word, barst het los!:D:D

ik ga het anders doen :p
minder voor overdag kopen aan klein grut. maar meer binkies om door te lonten.
wat minder kleine potjes in de voor avond en meer potten voor 00.00 uur.
wat meer pijlen voor in de voor avond.

en omdat ik waarschijnlijk ergens anders ga werken en meer ga werken denk ik een budget van rond de 700 euro (dit jaar 350 - 400 ivm rijlessen enzo :p)

Dit jaar ga ik het anders aanpakken, veel minder klein spul, alleen nog maar sier en wat grote matten, voor de rooie snippers.

Ik ga ook niet meer de hele dag stoken, maar gewoon als ik zin heb, natuurlijk blijft om 10 uur toch wel het "10 uur showtje". Was dit jaar een fluitblok en een aantal harde knallers.

Minder kleinvuurwerk - Meer siervuurwerk
Niet meer hele dag stoken - Vooral 's avonds stoken
Niet alles los afsteken - Projecten maken

Moet zeggen dat de projecten vorig jaar goed waren uitgepakt, en het was simpel gemaakt!

Dit jaar daarin wel de zelfde plannen. Ik had dit jaar ook geen klein spul, het kleinste spul wat ik had waren binkies. Die neem ik dit jaar gewoon weer, die dingen stoken echt lekker! Misschien als vervanger van nitraten volgend jaar.

Het is een paar dagen geleden dat ik hier gereageerd had in dit topic, en ik denk er vrijwel nog hetzelfde over. Ik geef dit jaar wat minder uit ( zeg ik nu..:D ) en kies mijn producten wat zorgvuldiger.

Het is even zien wat het wordt dit jaar.
Ik heb afgesproken met me vrouwtje dat ik zal minderen,Echter zeg ik dit nu al 9 jaar:p

Zolang ik het financieel kan dragen en mijn gezinnetje er niet op moet inboeten probeer ik het vol te houden.

Heel veel mensen kopen geen klein spul meer, maar ik ben het nog lang niet zat.
Als het mooi weer is tenminste, dan houd ik het nog wel uren vol. Ik ga ook maar 2 uurtjes rondlopen en de rest van de dag thuis. Van dat rondlopen wordt je veel te moe.
En ik geniet nog van elk rotje, elke grondbloem etc.
In je eentje is er niks aan maar mn neefje kwam en ik heb twee jongere broertjes... Gezellig afsteken en de hele parkeerplaats vuil maken:)
Af en toe wat ander spul als singleshots of een knalpijl.
En dat sier vind ik maar duur voor heel korte tijd. Ik had €150 euro sier ofzo en binnen een kwartier was ik klaar (geen projecten). Heel mooi en zo, maar wel erg duur. Met dat kleine spul heb je gewoon veel plezier, een hele dag kost je niet eens 50 euro.
Maarja.. misschien als ik ouder wordt veranderd het wel.:D

Ik deel de mening van velen dat ik zelf ook geen klein vuurwerk meer zal kopen. Overdag knallen doet het voor mij niet meer zo, waarschijnlijk heeft dit ook te maken met het feit dat ik ouder word en mijn vrienden sowieso bijna geen vuurwerk meer afsteken. Misschien nog een Silver Salute of wat novelties om de dag te breken.

Voor wat betreft het siervuurwerk savonds wil ik graag nog eens een show schieten. Dit jaar zat dit er niet in omdat ik bij mensen thuis was en niet goed kon voorbereiden, wie weet volgend jaar.

Minder knal (de rotjes van dit jaar gingen niet hard of helemaal niet af).
Niet meer de goedkopere babypijltjes maar de iets duurderde.
Meer shocks dooorlonten.
Iets minder strooigoed voor overdag.
Meer screaming girls leuke pijlen voor in de vooravond.
Meer sier grotere sierpotten en mischien naar Duitsland dit jaar

Wat in elk geval anders moet: 29, 30 en 31 december net als de voorgaande jaren vrij nemen. Afgelopen jaarwisseling heb ik de 29e 's ochtends en 's avonds vuurwerkbestellingen opgehaald maar 's middags gewerkt.

Donderdag 30 december ook gewerkt en dat was een fout :angry:
Kon me sowieso niet echt concentreren dus veel VWC kijken achter mijn computer. Donderdagavond spontaan wat niet-noodzakelijke boodschappen gaan doen om excuus te hebben om nog even weg te gaan, en meteen nog wat extra vuurwerk te halen...

En hoewel ik Oudejaarsdag wel vrij was, miste ik toch die anderhalve vrije dag op de verkoopdagen. Gewoon te weinig tijd om alles rustig op te halen, nog wat last minute aankopen te doen, alles uit te pakken en klaar te zetten en rustig te genieten van de voorpret. Wat wel goed is bevallen is het fonteinenshowtje in de achtertuin voor mijn zoontje. Dat ga ik dus uitbreiden :)

Opeens doet iedereen spontaan niets meer overdag afsteken, dat hoort er toch bij? Oke rotjes de hele dag afsteken is niks, maar je moet het een beetje variëren, ook bijvoorbeeld cakes overdag afschieten, zelf geniet ik daar meer van als ALLES om 12uur de lucht in jagen, geldt hetzelfde voor de vooravond..

Dit jaar in m'n collectie;

-Meer matten
-Wat meer leuke harde knallers
-Leuke kleine pijlen (Cruise Rocket)
-In een winkel werken
-Meer sier
-Geen babypijltjes en Rotjes meer!

Ik had dit jaar al geen losse zooi, en ik was daar gewoon echt blij mee.

Dit jaar :

- Minder losse knallers
- Minder kleine cake; Meer grote cake's ( dus in plaats van bijvoorbeeld 30 kleine cake's , 10 grote cake's. Met kleine cake's bedoel ik tot 250 gram.
- Minder matten; Meer grote rollen ( 100.000 klappers bijvoorbeeld )
- De 29e alles al doorgelont hebben, zodat ik op de 31e wat meer tijd heb. Ik had dit jaar een beetje een gestresst jaar, ik heb veel voorbereidingen gedaan, maar nog niet goed genoeg. Ik weet dat ik slecht slaap, en al helemaal rond oud en nieuw, dus ik moet betere voorbereidingen doen zodat ik op de dag zelf niet erg hoef te stresse met mijn slaap te kort.

Dit jaar was op een klein ongelukje na fantastisch! Een zeldzaam grote en uitgebreide collectie (99% legaal) en een ideale aanloop naar DE dag.
Ik word inmiddels wel wat ouder maar zit nog steeds in mijn twintiger jaren en begon dit jaar gewoon traditiegetrouw om 10u. De rest van de dag maximaal stoken met een steeds groter wordende groep (welke overigens ook steeds ouder wordt). Leuk om te zien is altijd dat je plots met compleet onbekende mensen staat te praten en te stoken alsof je ze al jaren kent :D, vuurwerk verbroederd toch op zo'n dag. Ik heb zelden zo genoten van de knallen, pijlen en (knal)cakes! 's Avonds ook minstens de helft van de tijd buiten gestaan en lekker losse cakes aftsteken terwijl de familie voor de ramen staat te kwijlen. Dat laatste is ook een puur genot omdat je dan juist de effecten perfect kan beoordelen en maximaal kan genieten. Om 00:00 gebeurt er eigenlijk teveel om je heen :wink:.
Hoewel het vanaf 00:00 altijd wat chaotisch verloopt (en er dus sommige combinaties domweg vergeten zijn) zou ik de afgelopen jaarwisseling zo weer overdoen! Fantastisch stookweer, het uistekende vuurwerk (zowel kwalitatief als kwantitatief) en de uitermate goede sfeer maakte deze jaarwisseling compleet. Alleen het eerder genoemde voorval met mijn oog (heb ik niets aan over gehouden gelukkig) zou ik graag willen wissen, dat was nogal een smetje op de sfeer gedurende de laatste momenten.
Dit jaar dus bij voorkeur niets wijzigen. Echter wel even kijken hoe het budget uitvalt en hoe de situatie over 10 maanden is.

wat volgentjaar ga doen is wat meer aandacht besteden aan de voor avondt .
wat nu doe is wat thunderkings romeinse kaarsen een meter pakket en klaar .
dit jaar wil ik er echt meer test avond voor kleine sier potjes etc etc van maken .
dan weet ook gelijk wat je volgent jaar wel en niet hebben moet . :D

Back
Bovenaan