Zeer zwaar vuurwerk in postpakket voor Achterhoekers

Schijnheilig zeg, jij hebt met volle verstand veel groter spul geschoten. Het zou me niks verbazen als blijkt dat je dit ook gewoon nog doet.

Is jou opmerking niet typisch een geval van, de pot verwijt de ketel totdat ie zwart is.
(In dit geval de mortierbuis....)

Grappig dat sommige mensen die proff stoken, gelijk op iemand springen als een stelletje bokken, op iemand die een legale stoker is.
Als je vroeger proff vuurwerk stookte en daarmee gestopt bent, ben je niet scheinheilig of hypocriet.

Als je dat soort spul besteld via die sites, dan weet je dat er een (grote) kans is, dat je op een dag de sigaar bent.
Jammer van het vuurwerk (Zo hypocriet, ben ik dan ook wel weer.), maar ik zie dit liever tijdens een show.

.nu zijn er mensen die zeggen dat mensen die via internet bestellen geen liefhebbers zijn van vuurwerk wat mij betreft een onzin opmerking zeg dan gewoon dat je bang ben dat je in de toekomst niet meer met je astronauten aan de gang kan vanwegen een verbod dat heeftverder niets te maken met de voorliefde voor iets zwaarder vuurwerk.

Omdat ik tegen het bestellen ben van dit soort vuurwerk via internet, tegen het afsteken van dit soort vuurwerk op 31 December door particulieren in NL, ben ik dus in feite tegen dit soort zware vuurwerk? Wat een onzin.

Jarenlang heb ik shows meegebouwd waaronder de grootste van de Benelux.
Genoeg met deze produkten gewerkt en daardoor bekend met de kracht en gevaren.

Hoe mooi en vet deze cilinders ook zijn, ze passen niet op 31 december in onze Jaarwisseling.
En zoals ik al eerder zei, daar komt nog bij dat men vaak de kennis niet heeft om dit op een goede manier en lokatie weg te schieten. Wat dus zeer gevaarlijke situaties kan opleveren.

Dat men zulk spul perse wil hebben en dan ook nog via de Post besteld, zijn in mijn ogen geen echte liefhebbers meer. Het moet altijd maar groter en zwaarder en juist dat is het probleem in NL.

Omdat ik tegen het bestellen ben van dit soort vuurwerk via internet, tegen het afsteken van dit soort vuurwerk op 31 December door particulieren in NL, ben ik dus in feite tegen dit soort zware vuurwerk? Wat een onzin.

Jarenlang heb ik shows meegebouwd waaronder de grootste van de Benelux.
Genoeg met deze produkten gewerkt en daardoor bekend met de kracht en gevaren.

Hoe mooi en vet deze cilinders ook zijn, ze passen niet op 31 december in onze Jaarwisseling.
En zoals ik al eerder zei, daar komt nog bij dat men vaak de kennis niet heeft om dit op een goede manier en lokatie weg te schieten. Wat dus zeer gevaarlijke situaties kan opleveren.

Dat men zulk spul perse wil hebben en dan ook nog via de Post besteld, zijn in mijn ogen geen echte liefhebbers meer. Het moet altijd maar groter en zwaarder en juist dat is het probleem in NL.

daarom hoop ik aan de ene kant dat ze de regels van belgie toepassen in nederland.
mogen we wat zwaarder met flashkruit. elke keer als ik in belgie ben is er geen knalletje te horen, en dat is dan wel beter dacht ik zo ? regels met flashkruit max 2gram toepassen, en de verkoopdagen en afsteek tijden het zelfde houden als het eerder ook altijd was in nederland. dat lijkt me het beste

Thunderboy we verschillen van mening das best maar over dat nederlanders steeds zwaarder willen dat heeft wel een reden.ik loop al wat jaren mee als particulier vuurwerkliefhebber maar laat mij je zeggen dat buiten de extremen om de overheid hier in grote maten zelf voor heeft gezorgd.de overheid heeft vanaf mijn kindertijd tot nu het vuurwerk aanbod zo uitgekleed dat er buiten wat veel te dure potten en wat kartonploffers niks meer over is .dat er mensen zijn die grote shells willen schieten maakt ze onverantwoordelijk maar zegt wat mij betreft niks over hun voorliefde voor vuurwerk.hier wou ik het voor mijzelf maar verder bij laten

Thunderboy we verschillen van mening das best maar over dat nederlanders steeds zwaarder willen dat heeft wel een reden.ik loop al wat jaren mee als particulier vuurwerkliefhebber maar laat mij je zeggen dat buiten de extremen om de overheid hier in grote maten zelf voor heeft gezorgd.de overheid heeft vanaf mijn kindertijd tot nu het vuurwerk aanbod zo uitgekleed dat er buiten wat veel te dure potten en wat kartonploffers niks meer over is .dat er mensen zijn die grote shells willen schieten maakt ze onverantwoordelijk maar zegt wat mij betreft niks over hun voorliefde voor vuurwerk.hier wou ik het voor mijzelf maar verder bij laten
Vergeet niet de Nederlandse 'druk' op de Belgische overheid waardoor het ook in Belgie strenger werd, resultaat: de vraag bleef en de illegale handelaren zochten ergens anders in europa naar een andere importmarkt.

Is jou opmerking niet typisch een geval van, de pot verwijt de ketel totdat ie zwart is.
(In dit geval de mortierbuis....)

Grappig dat sommige mensen die proff stoken, gelijk op iemand springen als een stelletje bokken, op iemand die een legale stoker is.
Als je vroeger proff vuurwerk stookte en daarmee gestopt bent, ben je niet scheinheilig of hypocriet.

Als je dat soort spul besteld via die sites, dan weet je dat er een (grote) kans is, dat je op een dag de sigaar bent.
Jammer van het vuurwerk (Zo hypocriet, ben ik dan ook wel weer.), maar ik zie dit liever tijdens een show.

Ik spring op mensen die het ene zeggen maar het andere doen of deden(waarschijnlijk als tactiek, maar zeg dan gewoon niks). Onze vriendelijke Tony heeft sinds dat hij is opgepakt een gigantische ommezwaai gemaakt wat betreft zijn 'uitgesproken mening' over vuurwerk. De enige reden die ik kan bedenken waarom, is omdat hij is opgepakt. Hij heeft/had een bedrijf, dus is naar mijn inziens intelligent genoeg.. Hij wist waar hij toen mee bezig was. Schoot nog groter dan wat hier in dit topic staat (gewoon uit dichtbevolkte gebieden). Ik vind dan het een beetje hypocriet om daarna te zeggen: 'illegaal vuurwerk is gevaarlijk blablabla', dat 'was' het toen hij het zelf schoot ook. Daarbij komt ook nog het feit dat FPM flink wordt gesponsord door Zena BE.

Ik wil er wel bij zeggen dat ik zijn tomeloze inzet voor onze hobby super erg waardeer, maar alles wat hij zegt over 'illegaal vuurwerk' neem ik met een korreltje zout.

Vergeet niet de Nederlandse 'druk' op de Belgische overheid waardoor het ook in Belgie strenger werd, resultaat: de vraag bleef en de illegale handelaren zochten ergens anders in europa naar een andere importmarkt.

Ik spring op mensen die het ene zeggen maar het andere doen of deden(waarschijnlijk als tactiek, maar zeg dan gewoon niks). Onze vriendelijke Tony heeft sinds dat hij is opgepakt een gigantische ommezwaai gemaakt wat betreft zijn 'uitgesproken mening' over vuurwerk. De enige reden die ik kan bedenken waarom, is omdat hij is opgepakt. Hij heeft/had een bedrijf, dus is naar mijn inziens intelligent genoeg.. Hij wist waar hij toen mee bezig was. Schoot nog groter dan wat hier in dit topic staat (gewoon uit dichtbevolkte gebieden). Ik vind dan het een beetje hypocriet om daarna te zeggen: 'illegaal vuurwerk is gevaarlijk blablabla', dat 'was' het toen hij het zelf schoot ook. Daarbij komt ook nog het feit dat FPM flink wordt gesponsord door Zena BE.

Ik wil er wel bij zeggen dat ik zijn tomeloze inzet voor onze hobby super erg waardeer, maar alles wat hij zegt over 'illegaal vuurwerk' neem ik met een korreltje zout.

ik sluit me volledig bij jou aan!

OFFTOPIC:
Hoewel ik het niet vaak met Wonkobonko eens ben, heeft die nu wel 100% gelijk.

Ik moet zeggen dat je het fenomeen steeds meer ziet, en ik stoor me eigen er ook mateloos aan
die figuren die zich nu ineens beter voelen als een ander omdat ze ineens netjes zogenaamd de wet volgen.
En dat is niet alleen Tony, dat zijn veel meer mensen van bekende sites die vergeten dat ze jaren geleden ook ondeugend waren en of nog steeds zijn.

Kijk als je beslist om geen illegaal vuurwerk meer af te steken, en je houd je er ook aan opzich respect, maar ga niet op een ander liggen af te geven als je er zelf ook veelvoudig schuldig aan hebt gemaakt. Laat een ander persoon die wel graag illegaal vuurwerk afsteekt dan gewoon in zijn waarde, en zwijg zelf gewoon. Want laten we eerlijk een aantal jaren geleden zagen de 'heilige' vuurwerksites er heel anders uit dan nu, toen ging het niet om de shows en of Nederlandse importeurs, toen zag je veelal filmpjes en foto's van zeer zwaar vuurwerk liefst zo groot en exclusief mogelijk.
En inderdaad zoals wonkobonko ook naar voren brengt, was het 9 van de 10 keer ook gefilmd/afgestoken midden in een woonwijk.

Dit fenomeen zie je niet alleen hier terug maar ook bij de zogenaamde Nederlandse importeurs die zich echt nagenoeg allemaal vanaf de jaren 90 hebben schuldig gemaakt aan de import van vuurwerk wat niet aan de eisen voldoet. Zowel illegaal als legaal (legaal in de zin van iemand met papieren gebruiken om zichzelf als importeur in te dekken, maar wel van tevoren weten wat er na de aankoop met die spullen gaat gebeuren).
Maar moet je ze nu allemaal eens horen alsof het de braafste jongetjes van de klas zijn of waren.

ONTOPIC:
Ongeacht of de persoon er verstand en de plaats om te schieten heeft ja of nee.

Dit vind ik ook te ver gaan, en vind het goed dat hier wat aan gedaan wordt.
Want juist deze cylinders en of ander Italiaans prof vuurwerk is tegenover het Chinese vuurwerk veel instabieler, en kan in het ergste/uiterste geval bij een flinke stoot ontploffen en zeker zoals de post met pakketten omgaat kan het zeker wel (levens)gevaarlijk zijn.

Ik ga hier toch op reageren ook al had ik eerder besloten van niet.
Kent iedereen hier het gezegde: Eens een dief, altijd een dief?
Ik vind dit gezegde echt compleet ruk!!!
Kom op zeg, iemand kan besluiten om niets meer aan illegaal te gaan doen om wat voor reden dan ook.
Mag iemand vervolgens dan niet zeggen als hij niets meer illegaal schiet dat het gevaarlijk is?
Grote kans dat toen diegene het schoot hij ook wel wist dat er risico's aanzaten en het dus gevaarlijk kon zijn.
Was hij toen onverantwoord bezig als hij in de straat spul schoot? Ik vind van wel. Hijzelf misschien nu ook. Mag hij nu niet zeggen dat het onverantwoord is? Wat een bullshit.
Ik heb geen inzicht in wat importeurs allemaal deden etc en wat iedereen deed.
Ik vind alleen het argument dat iemand niet mag zeggen dat iets onverantwoord is omdat hij het vroeger zelf ook deed, een kul argument is die precies past bij de uitdrukking: eens een dief altijd een dief. Misschien moet iedereen eens bij zichzelf na gaan denken wat verantwoord is en de bril van de eigen subjectieve mening afzetten. NEt zo goed als dat ik dat ook moet doen.

greetzz

Tja en dan zeg ik bij deze: legaal vuurwerk is net zo gevaarlijk, laten we eerlijk zijn al het vuurwerk is gevaarlijk. Illegaal kan dan natuurlijk erger fout gaan, maar een salute 1 in je gezicht kan je ook niet na vertellen.

Maar buiten dat, wat een stel wijven zitten hier op het forum zeg. Laat elkaar is in hun waarde, wat boeit het nou of de een illegaal goedkeurt en de ander niet. Het is een vuurwerkforum, en het laatste waarvoor ik hier gekomen ben is gezeur om de een die prof-vuurwerk wel goed keurt en de ander niet..

Als iedereen hier al tegen elkaar is, hoe moeten we dan tegen een verbod strijden?

@ Tjopper,

Op zich heb je gelijk betreft jou versie onverantwoord gedeelte, en tuurlijk mag je dat zeggen.
Maar daar gaat het nu niet om, het gaat erom dat die mensen die zich jaren geleden bezig hielden met zwaar vuurwerk zitten nu andere mensen te vertellen dat ze fout(zijn) bezig zijn en dat vind ik wel een kwalijke zaak :rolleyes:

Maar goed we gaan offtopic, en naar mijn mening is niemand tegen elkaar.
Maar ik vind goed dat eens een keer iemand dit feit aanhaalt, want ik erger me er ook vaak aan.
:bye:

Er is al eerder gevraagd on-topic te gaan en dat betreft een pakketje met zwaar vuurwerk, niet een mening over hoe iemand anders reageert t.o.v. jaren geleden!

Back
Bovenaan