Zeer zwaar vuurwerk in postpakket voor Achterhoekers

Patronen is geen vuurwerk, maar munitie.
We praten hier over 150mm cilinders. Wat voegt dit soort spul toe aan 31 december?

klopt, maar ik zie het als buisjes die je bij de shell doet en een mine effect geven. en ik vindt dat het moet kunnen zolang je het veilig doet op een goede locatie

Door dit soort zware cilinders te bestellen breng je een hoop andere mensen (o.a Postmedewerkers/Koeriers etc) in gevaar.
We zitten eind Mei, dit spul zou dus ook nog een dik half jaar ergens opgeslagen gaan worden.

ben het met je eens

Een echte liefhebber weet hoe onbetrouwbaar dit soort cilinders kunnen zijn.
Ga er verder niet uitgebreid op in, maar dit heeft met de diameter te maken.

Hoe mooi ze ook zijn, iemand met verstand zal dit niet aanschaffen voor 31 December.
Die gooit die euro's in zn tank, vlamt naar een show in Duitsland, gaat vooraan staan en geniet van tientallen van dit soort "bommen"

Uiteraard respecteer ik iedereen zijn/haar mening, aangezien dit een Openbaar Forum is.

Gr

stel hij gaat op een groot veld staan (neem ik aan op eend veld) schiet daar zijn shells met patronen, zie er geen problemen van in

Patronen is geen vuurwerk, maar munitie.
We praten hier over 150mm cilinders. Wat voegt dit soort spul toe aan 31 december?

Door dit soort zware cilinders te bestellen breng je een hoop andere mensen (o.a Postmedewerkers/Koeriers etc) in gevaar.
We zitten eind Mei, dit spul zou dus ook nog een dik half jaar ergens opgeslagen gaan worden.

Een echte liefhebber weet hoe onbetrouwbaar dit soort cilinders kunnen zijn.
Ga er verder niet uitgebreid op in, maar dit heeft met de diameter te maken
.

Hoe mooi ze ook zijn, iemand met verstand zal dit niet aanschaffen voor 31 December.
Die gooit die euro's in zn tank, vlamt naar een show in Duitsland, gaat vooraan staan en geniet van tientallen van dit soort "bommen"

Uiteraard respecteer ik iedereen zijn/haar mening, aangezien dit een Openbaar Forum is.

Gr

als je er tijd voor hebt, ben ik er wel benieuwt naar, hoezo het gevaarlijk kan zijn betrekking tot de diameter

sommioge italiaanse cylinder shells hebben een afwijkende diameter voor de mortierbuis, dus dan heb je dan ook en andere buis nodig. verkeerde/te grote buis = een te lage shell.

En natuurlijk het feit dat cilinders ten alle tijden in verstevigde buizen geschoten moeten worden, niet in de normale glasvezel buizen. Deze zijn nodig omdat een cilinder meer liftcharge heeft, en dus veel meer druk met het lanceren. Deze speciale buizen hebben een dikkere zijwand en een dikkere stop in de mortier.

En natuurlijk het feit dat cilinders ten alle tijden in verstevigde buizen geschoten moeten worden, niet in de normale glasvezel buizen. Deze speciale buizen hebben een dikkere zijwand en een dikkere stop in de mortier.

ja dat ook, hoeft niet persee (je normale mortier is dan stukken sneller kapot) maar een verstevigde is wel vele malen veiliger.

ja dat ook, hoeft niet persee (je normale mortier is dan stukken sneller kapot) maar een verstevigde is wel vele malen veiliger.

Officieel is het wel zo veilig, hoor van verschillende niet nader te noemen schietbedrijven dat de een ze wel gebruikt, en de ander niet. Maar het is vooral nodig bij de hogere kalibers (6 inch).

Officieel is het wel zo veilig, hoor van verschillende niet nader te noemen schietbedrijven dat de een ze wel gebruikt, en de ander niet. Maar het is vooral nodig bij de hogere kalibers (6 inch).

jep, mja de meeste freakz schieten niet hoger dan 6'', dus ik denk dat 3'' cylinders wel in een normaal buisje kan?

Alle gezeik rondom vuurwerk komt mede door die teringzooi....maar gewoon blijven bestellen die handel hoor zijn we dalijk helemaal klaar......

Even eerlijk, denk je nou echt dat een illegaal stoker met niks legaals op een site als vuurwerkcrew zit? Dus denk niet dat hij leest dat jullie willen dat illegaal stopt.

Als professionele voetballer ga je toch ook niet lid worden van een amateur clubje. Tis een rare vergelijking maar zo snappen jullie mijn punt.

En laat ook een groot deel van nederland niet eens afweten van de nieuwe plannen. Vooral de illegaal stokers.

Ps: Ik heb dat nieuws zelf ook maar van deze site anders had ik het niet eens geweten.

Ach weet je ik krijg hier af en toe het gevoel wat ik krijg bij een bevooroordeelde nieuwslezer dat bij het voorlezen van het nieuws zijn persoonlijke voorkeur laat blijken dat hoort niet.hetzelfde gebeurt hier op vwc steeds vaker bv als iemand zegt dat mensen bij bv zena belgie hun vuurwerk gaat halen fout bezig is blijkt dat vaak geen gewone mening te zijn maar een mening van iemand die er gemakshalve even vergeet te melden dat hij zelf een zaak heeft in Nederland en bang is voor inkomstenderving.nu zijn er mensen die zeggen dat mensen die via internet bestellen geen liefhebbers zijn van vuurwerk wat mij betreft een onzin opmerking zeg dan gewoon dat je bang ben dat je in de toekomst niet meer met je astronauten aan de gang kan vanwegen een verbod dat heeftverder niets te maken met de voorliefde voor iets zwaarder vuurwerk.

Iemand die dit soort spul via internet besteld is in mijn ogen totaal geen liefhebber.
Een echte liefhebber weet dat dit niet thuishoort in NL en gaat naar shows om dit soort spul te zien.

Praat je over de echte liefhebbers, die hoeven niet via de post te bestellen.

Duidelijker?

:bonk:

Goed dat dit er tussen uit gehaald is!

En ja, dit zijn bommen..Buiten de Engelse naam "shells" word dit gewoon een mortierbom genoemd.
En we mogen helemaal over bommen praten als dit daadwerkelijk uit Italie komt.

Sjow, wie zal de volgende zijn?
Lang Leve de VuurwerkTraditie!
Schijnheilig zeg, jij hebt met volle verstand veel groter spul geschoten. Het zou me niks verbazen als blijkt dat je dit ook gewoon nog doet.

Schijnheilig zeg, jij hebt met volle verstand veel groter spul geschoten. Het zou me niks verbazen als blijkt dat je dit ook gewoon nog doet.

Dit bedoelde ik nou bahbah echt hoe dubbel kan je zijn,kijk iemand die zijn hele leven nederland spul stookt en dit vind ok MAAR iemand die vaak illegaal heeft gestookt en dan hiermee komt bahbah

Back
Bovenaan