Zeecontainer met vuurwerk gestolen in Duitse Ahaus

Torrr

VWC lid
AHAUS - In de Duitse grensplaats Ahaus, niet ver over de grens bij Winterswijk, is een zeecontainer met vuurwerk gestolen.
Het vuurwerk was bestemd voor de verkoop. Dieven hebben in de nacht van vrijdag en zaterdag een zeecontainer op een parkeerplaats in Ahaus afgesleept met daarin vijftig dozen vuurwerk gestolen, die bestemd waren om voor de jaarwisseling verkocht te worden. De schade bedraagt duizenden euro's.

bron

Zo lekker verhaal, en nu nog weten van wie die container was en of bestellingen van mensen in gevaar zijn gekomen. Maar hoe steel je onopvallend een zee container?

Zo lekker verhaal, en nu nog weten van wie die container was en of bestellingen van mensen in gevaar zijn gekomen. Maar hoe steel je onopvallend een zee container?

Met een vrachtwagen, denk er aan dat een brutaal mens de halve wereld heeft en als je zo iets heel opvallend doet dan valt het het minste op.

En daar komt bij een container zet je ergens in een loods neer niemand die het ziet je dumpt hem ene keertje in het water DONE eigenlijk best wel slim.

En daar komt bij een container zet je ergens in een loods neer niemand die het ziet je dumpt hem ene keertje in het water DONE eigenlijk best wel slim.

jij houd wel van een geintje zeker?een 40 of 60 voet zee container dump je zo in het water rotflol:bye::bye:

Daar kunnen ze dan mooi een ondergrondse wietplantage van maken. Jammer dat dit soort dingen moeten gebeuren.

deze containers staan meestal bij de duitse lidl winkels
zal dus vooral weco in zitten denk ik.
wel jammer dat het weer zo gaat :bonk:

10011-dsc00009__800x600_~1.jpg

Het zou niet de eerste keer zijn als ze hem leeg hadden gehaald want dat is al veel vaker gebeurd, maar compleet meenemen dat heb ik nog niet eerder gehoord!

Erg jammer dat dit soort acties het makkelijke huidige beleid wat dus ook tot lage prijzen leidt het misschien voor de verkoop en opslag in de toekomst verpesten. Aan de andere kant, een paar duizend euro is voor een concern als Lidl een schijntje natuurlijk.

Is het misschien geen truc van Hans Klok?

Maar redelijk vaag, dat er gewoon een container gejat kan worden.
Zo'n groot gevaarte moet toch opvallen denk ik.

Meeste duitse lidls en aldis zijn omringt door bomen/heggen (antans hier wel). Daarnaast valt het bij de meeste buren toch niet op want die weten niet beter dat er een nieuwe vooraad komt.

Dat betekend dus dat de mooie containers met vuurwerk al bij de Aldi en Lidl staan? Beetje vroeg, maar dat komt denk ik door Kerst ze kunnen niet binnen 2 dagen (27, 28 december) alle Lidl's en Aldi's de voorraad afleveren. Meestal staan er 2 containers tel maar uit, er zijn heel veel Aldi's en Lidl's Duitsland.

Is ook niet echt goed beveiligd, er staat een klein zielig hekje omheen wat je zo weg kan halen...

Is ook niet echt goed beveiligd, er staat een klein zielig hekje omheen wat je zo weg kan halen...

En een camerabeveiliging, bewegingsgevoelige censors etc. En het personeel loop er ook de godganze dag heen he, iedere weer die winkel vol gooien, omdat er een paar gekke Nederlanders hun karretje vol gooien. :bonk:

dat is alleen de laatste 3 dagen van het jaar... ik vraag me alleen af, waar laat je die container?

En een camerabeveiliging, bewegingsgevoelige censors etc. En het personeel loop er ook de godganze dag heen he, iedere weer die winkel vol gooien, omdat er een paar gekke Nederlanders hun karretje vol gooien. :bonk:

Dat is waar, maar s nachts is het niet echt beveiligd.
Hier staat hij op een parkeerplaats en daar is geen enkele camera te bekennen.
Maar denk dat er wel iets van bewaking langs rijdt.

Misschien werken er gewoon mensen mee van de lidl , pure corruptie dit of gewoon een simpele roof. Niemand verwacht in de omgeving of zelfs van de lidl dat het gejat word, het is toch maar vuurwerk ? Wie houd daar nou van ! ?

Back
Bovenaan