fireworkfreak24
VWC lid
Beste Freaks, allereerst iedereen de beste wensen voor 2015.
Vanaf 17 Januari 2014 kwam het in me kop om me vriendin ten huwelijk te gaan vragen op oudejaars nacht. Meteen ook de eerste bestelling de deur uit gedaan bij Haokan Roosendaal. Lijstje maken met wat ik nog had liggen en wat ik er nog bij wou hebben. De maanden die erop volgde iedere keer weer wat bestellen tot ik uit eindelijk dit lijstje had besteld.
4x Zena Golden Box 70 schots
2x Raptor 111 schots
2x Razor 111 schots
4x Crackling Wave 36 schots
2x Royal Celebration Box 196 schots
6x Igination Fontein
20x Romeinse Kaars 10 balls 10 stuks
8x Raw Whistler 40 schots
1x Zena Cake Box 144 schots
4x Vulcan
4x Crackling Whistler 200 schots
6x Matrix 25 schots
1x Disco Flitsers 10 stuks
6x The Legend
8x Fluitbak 500 schots
8x Secret Salute 54 shots
4x Titanium Thunder 70 schots
12x Happy Thunder Q 25 schots
En dit had ik nog liggen van de Jaarwisseling 2013-2014:

Had ook nog wat dingen voor voor 10.00 uur besteld maar door die *%^$#@ ging dat niet door. Gelukkig heeft een maat van me wat dingen over willen nemen en heb ik nog wat cakes in me show verwerkt. Bedoeling was om eerst met de hand alles te gaan fakkelen tot ik van Vincer de tip kreeg om elektronish alles weg te schieten en hij had nog een 32 kanaals schietkist te koop staan. Zo snel als het kon geregeld en afspraak gemaakt, en de kist gekocht. Alles heeft hij ook keurig uitgelegd! NOGMAALS BEDANKT VINCER !!!!!

De zomermaanden verliepen wat rustiger in me gedachten. Ondertussen nog wat ontstekers en connectors besteld. Toen deze binnen waren wou ik er even een paar testen. En wat doe ik met me lompe kop. Sluit ik de polen verkeerd aan op de accu
. Met als gevolg dat er wat was doorgebrand. Zag alles al in duigen vallen. Dus ik met dat ding naar een maat van me omdat hij ook in Computers doet, kistje openschroeven en zoeken maar met een vergrootglas. Na een paar uur zoeken en meten hadden we het probleem gevonden. De voltage regelaar was doorgebrand, wat een klein priel dingetje was dat, ook heeft me maat er meteen een beveiliging in gemaakt zodat het niet meer uitmaakte hoe je hem op de accu aansloot.
Me kistje deed het gelukkig weer, en ik was weer blij. Ondertussen contact gekregen met Ed Raket Bergen op Zoom. En ook daar nog wat dingen kunnen regelen voor een leuk prijsje. Karton Secret Salute, Karton Happy thunder Q, Half Karton Titanium Thunder.
In November samen met de vriendin van me maat ( die wisten wat ik ging doen) naar de stad gegaan om de ringen uit te zoeken. Deze hadden we al redelijk snel gevonden. En weer kon er wat van me lijst geschrapt worden. Inmiddels alles besteld en de ringen gekocht. Dus was ik klaar met regelen. Het enige wat ik nog moest doen was naar me schoonvader gaan en om de hand van zijn dochter te vragen. Maar daar wou ik nog even mee wachten.
De kerstdagen stonden weer voor de deur en 1e kerstdag naar mijn ouders. Haar ouders erbij en beide oma's. Tijdens het eten kreeg ik weer de vraag. Met wanneer gaan jullie nou is trouwen. Ik zeg dat duurt nog wel een paar jaar hoor. Vriendin weer teleur gesteld
. De laatste dagen kropen voorbij, nog alles 10x checken enz......
Op Zaterdag 27-12-14 ben ik naar me schoonvader gegaan en heb hem de hand van zijn dochter gevraagd. Hij zij daar moet ik nog even over nadenken....
, maar 3 tellen later kreeg ik zijn toestemming 

Op de ophaaldag stond om half 8 me maatje aan de deur met de Renault Megane. Omdat daar veel inpast. Reden we naar Haokan Roosendaal. Geef daar me bestellijst af, en alles stond al keurig klaar onder de bali (Na mijn bestelling was het daaronder meteen leeg
) Alles in de auto gezet en toen gaf me maat nog een lijstje af. Toen stonden ze raar te kijken omdat ze dachten dat het voor ons 2e was. Ik zeg nee dat is alleen voor mij
. Op de terugweg naar huis geen problemen, eenmaal alles binnen gezet meteen doorlonten en ontstekers plaatsen, en alles coderen. Vrouwtje deed niet moeilijk over de hoeveelheid want die weet dat O&N mijn dag is
.
Foto van de auto:

Collectie foto (Mis alleen nog 4 Titanium thunder op de foto):

Na 2.5 dag doorlonten en alles in orde maken moet ik zeggen dat ik behoorlijk gek aan worden was door de lontjes en het snijden
.
Romeinse kaarsen 270 st in 2X W-shape

Oudjaarsdag kwam me vader hierheen om een deel van het vuurwerk op te halen, omdat het in mijn auto niet paste. Andere deel had ik meegenomen in mijn eigen auto. S'avonds om 18.00 eerst even naar buiten en wat cakes en pijlen weg geschoten van vorig jaar. Om 22.00 begonnen met opbouwen van de show. Grasveld afzetten, brandblusser erbij, cakes wegzetten en aansluiten maar. Samen met mijn vader,schoonvader en me oom zorgen dat alles klaarstond. Rond half 12 kwam er Politie voorbij en zoals verwacht stopte deze ook. Mijn vader heeft ze aangesproken want ik had geen tijd voor hun. Ze vonden dat we het netjes deden door goed op de veiligheid te letten
. De politie moesten een positie in gaan nemen in bepaalde wijken en hun wijk was de Bergse Plaat. Dus besloten ze dat bij ons te doen en zo konden ze ook van het spektakel meegenieten. Helaas was ik toch nog te laat begonnen met opbouwen waardoor ik begon te stressen en niet alles heb kunnen aansluiten
. Liep net na 00.00 uur naar binnen en me vriendin was
. omdat ik niet om 00.00 binnen was. Na haar vastgepakt te hebben en een gelukkig nieuwjaar te wensen, ben ik op me knie gegaan en toen veranderde heel d'r gezicht.
--->
--->
--->
.
Ze heeft toen gelukkig ja gezegd en iedereen was verbaasd want niemand zag dit aankomen, op me schoonpa na want die wist het
.

Foto's van de opbouw komen nog die heeft me schoonvader gemaakt
rond 00.10 naar buiten waar het vuurwerk al volop los barsten, deed ik nog even de laatste check, kijken of er geen draden over een cake heenliepen of alles stabiel/vast stond. schakelaar aan, camera aan, afstandbediening aan. En GAS erop. Naarmate ik stopte er veel mensen met afsteken en kwamen kijken. Denk dat er rond de 100 man op straat stonden te kijken en er zullen ook nog veel mensen achter de ramen hebben gestaan.
Na de show kreeg ik Luid applaus en complimenten van iedereen ook van de Politie.
Hier de film: (helaas wat te dichtbij gefilmd en af en toe focus problemen). Me schoonpa heeft ook nog een stuk gefilmd vanaf de overkant en ook die krijg ik nog. Deze zal ik dan ook plaatsen.
Uiteindelijk schietlijst is geworden:
3x Stadionfakkel (bedoeling was 6x)
3x Disco Flitser (bedoeling was 6x)
3x Igination Fountain (bedoeling was 6x)
270x Romeinse Kaars 10 Balls
4x Fluitbak 500 schots (bedoeling was 8x)
2x Raw Whistler 40 schots
1x Macho 19 schots
1x Zhangfei 19 schots
1x Zhaiyun 19 schots
1x Weiyan 19 schots
1x Liube 19 schots
1x Guanyu 19 schots
1x Lynx E 12 schots
1x Lynx F 12 schots
1x Zena Cakebox 144 schots
2x Royal Celebration 196 schots ( Ontsteking weigerde)
2x Razor 111 schots
2x Raptor 111 schots
4x Zena Golden Box 70 shots
1x Zena Revolution 188 schots
3x Raw whistler 40 schots (bedoeling was 6x)
2x Titanium Thunder 70 schots (bedoeling was 4x)
8x Happy Thunder Q 25 schots (bedoeling was 12x)
Al met al baalde ik ervan dat er niet alles in zat, maar toch ben ik tevreden met het resultaat. rest heb ik nog even met de hand gefakkeld maar dat staat niet op camera. Ook had ik de revolution op een verkeerd kanaal gezet waardoor de na de goldenbox finale afging, hij zat nu op kanaal D1 en moest op C1 zitten.
S'nachts nog even de boel opgeruimd en op een stapel gezet.

ENJOY!!!!
Vanaf 17 Januari 2014 kwam het in me kop om me vriendin ten huwelijk te gaan vragen op oudejaars nacht. Meteen ook de eerste bestelling de deur uit gedaan bij Haokan Roosendaal. Lijstje maken met wat ik nog had liggen en wat ik er nog bij wou hebben. De maanden die erop volgde iedere keer weer wat bestellen tot ik uit eindelijk dit lijstje had besteld.
4x Zena Golden Box 70 schots
2x Raptor 111 schots
2x Razor 111 schots
2x Royal Celebration Box 196 schots
6x Igination Fontein
20x Romeinse Kaars 10 balls 10 stuks
8x Raw Whistler 40 schots
1x Zena Cake Box 144 schots
4x Vulcan
4x Crackling Whistler 200 schots
6x Matrix 25 schots
1x Disco Flitsers 10 stuks
6x The Legend
8x Fluitbak 500 schots
8x Secret Salute 54 shots
4x Titanium Thunder 70 schots
12x Happy Thunder Q 25 schots
En dit had ik nog liggen van de Jaarwisseling 2013-2014:

Had ook nog wat dingen voor voor 10.00 uur besteld maar door die *%^$#@ ging dat niet door. Gelukkig heeft een maat van me wat dingen over willen nemen en heb ik nog wat cakes in me show verwerkt. Bedoeling was om eerst met de hand alles te gaan fakkelen tot ik van Vincer de tip kreeg om elektronish alles weg te schieten en hij had nog een 32 kanaals schietkist te koop staan. Zo snel als het kon geregeld en afspraak gemaakt, en de kist gekocht. Alles heeft hij ook keurig uitgelegd! NOGMAALS BEDANKT VINCER !!!!!

De zomermaanden verliepen wat rustiger in me gedachten. Ondertussen nog wat ontstekers en connectors besteld. Toen deze binnen waren wou ik er even een paar testen. En wat doe ik met me lompe kop. Sluit ik de polen verkeerd aan op de accu

Me kistje deed het gelukkig weer, en ik was weer blij. Ondertussen contact gekregen met Ed Raket Bergen op Zoom. En ook daar nog wat dingen kunnen regelen voor een leuk prijsje. Karton Secret Salute, Karton Happy thunder Q, Half Karton Titanium Thunder.
In November samen met de vriendin van me maat ( die wisten wat ik ging doen) naar de stad gegaan om de ringen uit te zoeken. Deze hadden we al redelijk snel gevonden. En weer kon er wat van me lijst geschrapt worden. Inmiddels alles besteld en de ringen gekocht. Dus was ik klaar met regelen. Het enige wat ik nog moest doen was naar me schoonvader gaan en om de hand van zijn dochter te vragen. Maar daar wou ik nog even mee wachten.
De kerstdagen stonden weer voor de deur en 1e kerstdag naar mijn ouders. Haar ouders erbij en beide oma's. Tijdens het eten kreeg ik weer de vraag. Met wanneer gaan jullie nou is trouwen. Ik zeg dat duurt nog wel een paar jaar hoor. Vriendin weer teleur gesteld

Op Zaterdag 27-12-14 ben ik naar me schoonvader gegaan en heb hem de hand van zijn dochter gevraagd. Hij zij daar moet ik nog even over nadenken....

Op de ophaaldag stond om half 8 me maatje aan de deur met de Renault Megane. Omdat daar veel inpast. Reden we naar Haokan Roosendaal. Geef daar me bestellijst af, en alles stond al keurig klaar onder de bali (Na mijn bestelling was het daaronder meteen leeg

Foto van de auto:

Collectie foto (Mis alleen nog 4 Titanium thunder op de foto):

Na 2.5 dag doorlonten en alles in orde maken moet ik zeggen dat ik behoorlijk gek aan worden was door de lontjes en het snijden

Romeinse kaarsen 270 st in 2X W-shape

Oudjaarsdag kwam me vader hierheen om een deel van het vuurwerk op te halen, omdat het in mijn auto niet paste. Andere deel had ik meegenomen in mijn eigen auto. S'avonds om 18.00 eerst even naar buiten en wat cakes en pijlen weg geschoten van vorig jaar. Om 22.00 begonnen met opbouwen van de show. Grasveld afzetten, brandblusser erbij, cakes wegzetten en aansluiten maar. Samen met mijn vader,schoonvader en me oom zorgen dat alles klaarstond. Rond half 12 kwam er Politie voorbij en zoals verwacht stopte deze ook. Mijn vader heeft ze aangesproken want ik had geen tijd voor hun. Ze vonden dat we het netjes deden door goed op de veiligheid te letten

Ze heeft toen gelukkig ja gezegd en iedereen was verbaasd want niemand zag dit aankomen, op me schoonpa na want die wist het

Foto's van de opbouw komen nog die heeft me schoonvader gemaakt
rond 00.10 naar buiten waar het vuurwerk al volop los barsten, deed ik nog even de laatste check, kijken of er geen draden over een cake heenliepen of alles stabiel/vast stond. schakelaar aan, camera aan, afstandbediening aan. En GAS erop. Naarmate ik stopte er veel mensen met afsteken en kwamen kijken. Denk dat er rond de 100 man op straat stonden te kijken en er zullen ook nog veel mensen achter de ramen hebben gestaan.
Na de show kreeg ik Luid applaus en complimenten van iedereen ook van de Politie.
Hier de film: (helaas wat te dichtbij gefilmd en af en toe focus problemen). Me schoonpa heeft ook nog een stuk gefilmd vanaf de overkant en ook die krijg ik nog. Deze zal ik dan ook plaatsen.
Uiteindelijk schietlijst is geworden:
3x Stadionfakkel (bedoeling was 6x)
3x Disco Flitser (bedoeling was 6x)
3x Igination Fountain (bedoeling was 6x)
270x Romeinse Kaars 10 Balls
4x Fluitbak 500 schots (bedoeling was 8x)
2x Raw Whistler 40 schots
1x Macho 19 schots
1x Zhangfei 19 schots
1x Zhaiyun 19 schots
1x Weiyan 19 schots
1x Liube 19 schots
1x Guanyu 19 schots
1x Lynx E 12 schots
1x Lynx F 12 schots
1x Zena Cakebox 144 schots
2x Royal Celebration 196 schots ( Ontsteking weigerde)
2x Razor 111 schots
2x Raptor 111 schots
4x Zena Golden Box 70 shots
1x Zena Revolution 188 schots
3x Raw whistler 40 schots (bedoeling was 6x)
2x Titanium Thunder 70 schots (bedoeling was 4x)
8x Happy Thunder Q 25 schots (bedoeling was 12x)
Al met al baalde ik ervan dat er niet alles in zat, maar toch ben ik tevreden met het resultaat. rest heb ik nog even met de hand gefakkeld maar dat staat niet op camera. Ook had ik de revolution op een verkeerd kanaal gezet waardoor de na de goldenbox finale afging, hij zat nu op kanaal D1 en moest op C1 zitten.
S'nachts nog even de boel opgeruimd en op een stapel gezet.

ENJOY!!!!
Laatst bewerkt: