'Ze durven me niet meer in mijn ogen te kijken'

zeker waar...ook een chinees maakt wel eens fouten bij het plakken van een sticker. Toch is dit wederom een les of aanwijzing dat de goede voorlichting ontbreekt. Waar zijn de reclames van "je bent een rund..als je met vuurwerk stunt" gebleven...

Zelf ben ik de afgelopen jaarwisseling cakes tegengekomen met 2 lonten waarbij op beide lonten een sticker zat met LONT. Dus geen vermelding reservelont. Wanneer je dan maar 1 cake hebt met 2 lonten waarbij op beide lonten LONT staat kan ik mij voorstellen dat, als persoon die niet veel vuurwerk afsteekt, je mogelijk het verkeerde lont pakt.
Gevaar is dus niet helemaal uitgesloten, want als deze persoon enkel het reservelont had aangestoken was dit hetzelfde uitgepakt.
Ik zie hier nog wel meer problemen ontstaan voor in de toekomst. Iets waar importeurs wel degelijk goed over moeten nadenken lijkt mij.

Snap je niet helemaal denk ik. Voor de veiligheid maakt het toch geen reet uit welke lont je aansteekt? Cake start alleen met het einde mocht je de reserve te pakken hebben.

Tja voor die jongen treurig maar toch wel eigen schuld.

Dom dom dom tja ik snap de angst wel maar veiligheid begint en licht deels aan jezelf ook in hem geval. Geen bril niet de aanwijzingen goed lezen e.d Al hoeft dat niet al te goed als je maar met logica na denkt :P

Dit is dus precies de reden dat ik afgelopen december editie nl (rtl4) had gemailed.
In deze email had ik gevraagd of ze een item wouden maken over het voorlichten van mensen over hoe vuurwerk te gebruiken.

Heb er nooit meer een antwoord op gehad! Maar het is toch belangrijk dat er zo een item komt zoals je nu kan zien.

Wat betreft het ongeluk tja.. kunnen mensen niet meer voor zich zelf denken?

Je snapt dat wanneer je 1 lont al aan heb dat het vuurwerk afgaat?

Kwestie van logisch nadenken ook als je nooit vuurwerk afsteekt.

2 lonten willen aansteken...
geen veiligheidsbril...
geen instructies gelezen...
met je lichaam boven een cake hangen...
geen gestrekte arm en waarschijnlijk geen aansteeklont...

Tja wat verwacht je dan als je je niet aan 5 van de 11 punten van bijvoorbeeld de veiligheids flyer van Rowy houdt.

En waarschijnlijk was er ook nog alcohol in het spel anders bedenk je niet dat je 2 lonten moet aansteken, en denk je niet na het afgaan van het eerste lont dat je nog tijd hebt voor het reserve lont.

Wel zwaar ***** voor die jongen natuurlijk dat hij zo met zijn eigen veiligheid heeft gespeeld en nu de consequenties moet dragen.

Ik denk dat een veiligheid bril hier ook niet veel aan had veranderd als je 40 cm boven een pot gaat hangen,hij had beter even zijn bril op moeten zetten toen hij het blok aanschaften dan had hij kunnen zien dat er twee lonten aan zaten en had hij het kunnen na vragen bij het verkoop punt. En die maat van hem heeft ook lopen slapen, zouden ze het zelfde doen boven een loop van een geweer.??
Er word te makkelijk over vuurwerk gedacht, iedereen kan het zo kopen dus zal het wel mee vallen.
Laten we hopen dat de mensen die dit stuk in de krant hebben gelezen er wat van op hebben gestoken dan is het nog niet voor niks geweest. eind van het jaar komt het stuk nog wel een keer terug alleen is het dan de schuld van het vuurwerk en niet van de jongen zelf.

echt wat een domme actie... triest dat hij voor z'n leven verminkt is... Iedereen die een beetje nadenkt die rent weg zodra er ook maar één lont aan het branden is... of hij is echt van gisteren of er was drank in het spel...

Ik denk dat een veiligheid bril hier ook niet veel aan had veranderd als je 40 cm boven een pot gaat hangen.

Ja dan gaat een bril niet veel meer uithalen inderdaad...Leuk voor spatten,vonken en rondvliegend gips maar daar houd het dan ook wel zo`n beetje op.De meeste mensen blijven het maar onderschatten het is geen speelgoed ook consumentenvuurwerk is krachtiger dan de meeste mensen denken.

Ik weet dat het gemeen is om te zeggen, maar eigen schuld dikke bult. Krijgt ie ervan dat hij de gebruiksaanwijzing negeert (klinkt ook erg gemeen).

Het is natuurlijk goed k*t wat hem overkomen is, wat je niet iemand 1, 2, 3 toewenst. Maar waarom worden hem niet is wat kritische vragen gesteld?

- waarom had je geen vuurwerkbril op?
- heb je de gebruiksaanwijzing gelezen? Ja, waarom volg je ze niet op?
- waarom steek je twee lonten aan?
- waarom loop je niet weg, wanneer er een lont op aan het branden is?

Ik snap wel waarom ze dat niet doen, omdat ze van het vuurwerk afwillen. Maar die vent, mag wel iets meer naar zichzelf kijken (slechte woord keuze?) en de schuld op zich nemen ipv het vuurwerk.

Om even vergelijkingen te maken:

"Ik dacht dat je wel een lamp kan aansluiten zonder de stroom er af te halen"

Man geëlektrocuteerd... Electriciteit verbieden?

"Ow ik had niet gelezen dat je niet mag roken op een tankstation".

Man en auto in de fik... Benzine verbieden?

"Ow ik wist niet dat rechts voorrang heeft."

Zwaar ongeluk met blijvend letsel... auto's verbieden?

"Ow ik wist niet dat een hond onveilig is bij een baby"

Baby rest van zijn leven met een oog minder... honden verbieden?

"Ow ik wist niet dat te harde muziek gehoorschade kan veroorzaken"

Rest van zijn leven met een piep in de oren lopen... geluidsinstalaties verbieden?

"Ow ik wist niet dat als ik van een flat afspring dat het pijnlijk kan worden."

Man levenslang zwaargewond... hoge gebouwen verbieden?

Etc...

Etc...

Etc...

Lieve mensen... denk na voordat je iets doet... niet alles waar je zelf niet mee om kan gaan moet verboden worden voor mensen met meer intelligentie.

Back
Bovenaan