Zaterdag 13 December - Rondje Baarle - 3x Aangehouden!

Afcajax

VWC lid
Goed vandaag was het zover.. De Zena Trophy en vol goede zin richting Baarle. Aangekomen in Baarle viel me al op dat er wel erg veel politie rondreed. Toen ik even m'n auto bij de Zeeman parkeerde en daarna naar de Kruitvat liep voor een pakje sigaretten viel al gelijk de eerste aanhouding in het oog.

2 Jongens waren met sporttassen tegen de lamp gelopen en werden naast de Bruna tot stoppen gedwongen. De arme jongens wisten niet wat ze overkwam en werden grofweg als zware criminelen behandeld :angry:

Daarna maar terug gegaan naar het terrein van de Zena Trophy, waar ik er een groepje over sprak (waaronder een stel AVP mods). We hadden dus het plan om als groep maar eens door Baarle heen te lopen om te kijken hoe vaak we aangehouden zouden worden.

perscircus01.jpg

Aapies kijken in Baarle :D

Goed wij dus richting Baarle en ja hoor het duurde niet lang. Midden in het centrum bij de bank stond er één of andere hoge pief uitleg te geven aan een camerateam (SBS geloof ik) en ondertussen werden er demonstratief auto's en passanten aangehouden.

perscircus02.jpg

[Blaatmode]: We pakken vandaag échte zware vuurwerkcriminelûh blabla[/blaatmode]..

Zo ook wij dus :rolleyes: Ik zo brutaal als ik ben duwde gelijk de camera in de smoel van de niet zo vriendelijke en overijverige Aspirant Hans-Teeuwen-Look-A-Like agent, maar daar was hij helaas niet zo van gediend :sad:

perscircus03.jpg

Nee, wees maar niet bang Hansje, je komt niet in beeld..

Na deze controle maar een rondje langs de vuurwerkwinkels gemaakt om de aanwezige klanten te waarschuwen voor de politie.
Net na we Zena in de Kappelstraat hadden verlaten, reed er een Nederlandse politieauto ons voorbij die aan het eind van de straat bleef wachten. En ja hoor we lopen de straat uit en wederom komen daar onze 2 politievrienden aansjezen op hun mountainbikes.

Niet geheel onopvallend hadden we natuurlijk een vuurpijlstok (gevonden bij de bunker) uit één van de tassen laten steken en ja je zag ze kijken hoor.. We liepen even door en ik hoor de ene agent al tegen de andere roepen "kijk een vuurpijlstok". Gelijk fietsen ze ons achterna, "Ja nu hebben jullie wel een vuurpijl bij je hè?" en degene met het tasje toverde vrolijk de stok uit z'n tas, waarna wij natuurlijk dubbel lagen. Je had die gezichten moeten zien. 1 Agent kon er nog wel om grijzen, maar onze Hansje-Teeuwen-Look-A-Like was hier duidelijk niet van gediend en zei gefrustreerd "Jullie steken de draak met ons he!" (neeeeeuh hoor :bonk:). Ja doe dat eens even niet, want anders kunnen we jullie het ook lastig maken hoor. Goed beloofd ze maar niet meer te pesten, want het was natuurlijk al zo koud en dan zit je als diender natuurlijk ook liever achter je bureau met een warme kop koffie en een donut :D

Daarna richting de Toerist gelopen om een hapje te gaan eten en ja hoor net voor we willen oversteken staat de volgende agent alweer voor onze neuzen. Een uiterst vriendelijke oudere motoragent. Ja hoor meneer, dat is al de 3e keer binnen een uur! Maar goed hij vroeg het zo vriendelijk, dat we onze tassen eigenlijk lachend en met veel plezier maar weer openden.

Daarna een broodje/frietje/snack gegeten en maar gauw weer terug om op tijd te zijn voor de trophy.

EN oh ja voor ik het vergeet.... Hier zijn de "3 seconds of fame" van onze grote held van de dag :bye:. Kan het toch niet laten :angel: Jij wil niet in beeld te komen?? Nou ik wil ook niet publiekelijk op straat als één of andere mogelijke zware crimineel te kijk gezet te worden!! :angry: Dus bij deze!

http://www.vuurwerkfan.nl/hansje.wmv

En voor wat hoort natuurlijk wat, zo eerlijk ben ik wel, dus nog even wat screenshots van onze aanhouding met mij in beeld op het 2e plaatje :tongue2:

sbs01.jpg

sbs02.jpg

sbs03.jpg

Mnielsm z'n zak met spekkies, die later op de
avond ten prooi viel aan Greenyway :devil:

Laatst bewerkt:
Schitterend verslag Patrick en nog mooiere foto,s en films
Ja Baarle is op dit moment niet aan te raden om naar toe te gaan.
Ik verwacht dat het vanaf januari weer wat rustiger zal worden met die politiecontroles
Betekent dus vroeger in slaan volgend jaar

prachtig!

ze voelen zich ook heel wat die agentjes
en waarom zou je niet met een stok in je tas mogen rondlopen?

zullen we een meeting houden volgend weekend in baarle?

de stok in je tas meeting haha

ga boeven vangen zielige stumpers

Mooi verslag,nu snap ik waarom hansje zo link keek toen hij zijn fietsje aan de drager deed om naar huis te gaan:D

Ja dat hansje zoals jij hem noemt heeft mij dus ook 3 maanden geleden aangehouden daar in Baarle.

Hij heeft ook een erg grote bek.
En vind zich zelf helemaal de bom. :shocked:

-Roy-

Mooi stuk medeajacied! Wie haalt er nu dan ook nog vuurwerk in Baarle. De kans dat je gepakt wordt is zo groot. Het is natuurlijk wel leuk om de politie te naaien en alleeen een vuurpijlstok erin te doen :p

Volgens mij zijn diezelfde (politie)gasten gisteren op sbs6 bij hart van Nederland geweest.
Werd nog vooraf vermeld dat de controles zouden worden geïntensiveerd.

als je in het Nederlandse deel rondloopt wel natuurlijk :wink:

maar ik heb het stuk gister bij hart van nederland gezien, krijg er gewoon jeuk van wat een zielige vertoning hoor zeg die politie agentjes op mountainbike die een heksenjacht houden. Wat levert het op vraag ik me af, een paar pakjes nitraatjes?? het is gewoon zo triest, je kan geen tv aanzetten of er komen weer items over vuurwerk en hoe gevaarlijk het wel niet is blablablablabla

Hele strakke actie afcajax ze krijgen wat ze verdienen. :devil:

Haha, geniaal jongens, erg goed gedaan, zo moet je ze een beetje aanpakken, hen zelf te kakken zetten. :D

Wij liepen ook een rondje door Baarle, toen waren ze net de fietsen op de auto aan het zetten, want ja, 17.00 is het einde werkdag he. :wink: Was overigens druk zat in de winkels haha, erg leuk om te zien.

Haha , We liepen even door en ik hoor de ene agent al tegen de andere roepen "kijk een vuurpijlstok". Gelijk fietsen ze ons achterna, "Ja nu hebben jullie wel een vuurpijl bij je hè?" en degene met het tasje toverde vrolijk de stok uit z'n tas, waarna wij natuurlijk dubbel lagen. Je had die gezichten moeten zien. Ik lag echt dubbel hahaha lekker voor ze :p

Lol wat een stumpers ook die agenten :P Ik zou kapot gaan als ik als politieagent een enkele vuurpijlstok als "vangst" had gehad. Humor is dus ver te zoeken blijkbaar bij de politie XD

Voor het eerst dat ik een ajaxcied een compliment geef :P

Maar ff serieus, jullie waren dus ook van plan om te kopen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Te mooi dit gewoon.
Heb me slap gelachen tijdens het lezen, prachtig gedaan.
Valt me dan tog weer tegen dat ze er zelf ook niet om kunnen lachen, te gek voor woorden.

Baarle is toch gewoon Belgisch grondgebied? wat doet de nederlandse politie dan daar. Ze kunnen je helemaal niks doen zolang je in België blijft met dat vuurwerk. de politie kan beter boeven vangen dan nutteloze dingen doen.

Back
Bovenaan