YouTube-filmpjes vuurwerkbommen 'gehackt'

COLUMN – Een lezer wees me op een nieuw politie-initiatief: de Task Force Opsporing Vuurwerk Bommenmakers (stichting spatiegebruik, kom er maar in). Doel van de Task Force Opsporing Vuurwerk Bommenmakers is het aantal delicten met vuurwerkbommen terug te dringen. Men richt zich daarbij vooral op Youtube, het podium waar deze vuurwerkbommenmakers hun kunsten laten zien. Concreet betekent dat: de plaatser van de filmpjes achterhalen, een formele waarschuwing geven en hem verzoeken de filmpjes te verwijderen. Ok, daar valt wat voor te zeggen, vuurwerkbommen zijn immers strafbaar en men kan vorderen het bewijs daarvan af te geven, oftewel te verwijderen. Maar hoe doen ze dat opsporen? Nou, zeer creatief: men kopieert het filmpje integraal en plakt er een persoonlijke boodschap van een streng kijkende agent in.

Bijvoorbeeld deze voor Kevin Frikandel (weggehaald), deze voor Chrisz0r ( Origineel) en deze voor wsvoetballer (origineel) en meer algemeen het kanaal van de Taskforce OVB. Kijkwaarschuwing: maakt herrie. Ehm, juist. Creatief is het wel, en om nou over auteursrechtenschending te beginnen lijkt me flauw. Maar hoe helpt een extra verspreiding bij de bestrijding van de verspreiding van zulke filmpjes? Een reactievideo plaatsen namens de politie lijkt me iets logischer. Of klagen bij Youtube: het tonen van video’s van “bomb making” is expliciet verboden (hoewel, hier worden ze niet gemáákt natuurlijk). De Youtubegemeenschap vindt het tot nu toe vooral grappig, zie deze hilarische mashup van de voorgelezen Youtubeusernamen. Of deze parodiërende reactie met de stem van vuurwerkinternetfenomeen Tom. Je bent een agunt als je met Youtube stunt?

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

http://www.camilleri.nl/2011/11/task-force-opsporing-vuurwerk-bommenmakers/

0:18 middle fingers engaged
ze hebben het recht niet om je persoonlijke youtube account te hacken, hiermee plegen zij een strafbaar feit >.>
en dan nog je kan altijd ontkennen dat het beeld materiaal van jou is maar van een 'vriend'
kan nog een grappig gaan worden de komende tijd

Maar ff ze hacken niemand zn acount volgens mij ?
Ze downloaden gewoon het filmpje en bewerken het ? en dan uploaden naar hun eigen kanaal ?

Of niet ?

Gr stefan

Je zal wel gelijk hebben, denk het eerder nu jij het zegt.
maar goed het is kansloos of niet dat ze zo wanhopig zijn om het zo aan te pakken

"in deze film vertoont u strafbare feiten met een zelf gemaakte vuurwerkbom..."

je zou dat maar meer dan 100 keer moeten vertellen haha...

Maar ff ze hacken niemand zn acount volgens mij ?
Ze downloaden gewoon het filmpje en bewerken het ? en dan uploaden naar hun eigen kanaal ?

Of niet ?

Gr stefan

Denk dat dat idd het geval is.

Ik heb zelf youtube downloader en daar kan dat o.a. mee. En met wat progamma's kun je ze idd bewerken dus hoe komt men bij hacken ?

Vind het een wat vreemde actie en heb dan ook mijn twijfels of het gaat helpen. Want ik denk dat er helaas altijd een groep zal blijven die vuurwerkbommen maakt en dingen slopen...

Hopelijk houden ze het leuk en netjes. Dan hebben ze er alleen maar profijt van ... want zodra je mag gaan vegen is de lol er wel van af

Was het niet zo dat bijvoorbeeld deze "bom" in 2008 afgestoken is en dat daarom de wetgeving van 2008 hierop toepasbaar is, niet de zwaardere straffen?

ROFL

http://www.youtube.com/watch?v=k2VmVnob-9c]movie[/URL]

g*dverdomme :D dankje voor het posten, geniaal dit, je zou bijna de neiging krijgen om een filmpje van een c6 te posten onder de naam van De politie.
"Dit is een boodschap voor de politie.." :D

je zou bijna de neiging krijgen om een filmpje van een c6 te posten onder de naam van De politie.
"Dit is een boodschap voor de politie.." :D

Daar zat ik ook al aan te denken, een illegaal filmpje op een youtube account met de naam: 'mijnlelijkemoeder'

'dit is een boodschap voor mijn lelijke moeder' :bonk: Durf te wedden dat hij dat niet voor gaat lezen..

haha huttersvuur heeft een auteurrechtsclaim ingediend ofzo iets en die video is nu verwijderd van het kanaal van taskforce

Gaan we een actie starten en massaal met heel vuurwerkcrew youtube accounts starten gewoon 5 per man met allemaal namen richting die lezer van task force hij zal persoonlijk misschien best een aardige vent zijn maar het lijkt me geweldig om hem " konthaarkrabber" op te horen lezen ! Hahahaha
Wie doet er mee ???

Gaan we een actie starten en massaal met heel vuurwerkcrew youtube accounts starten gewoon 5 per man met allemaal namen richting die lezer van task force hij zal persoonlijk misschien best een aardige vent zijn maar het lijkt me geweldig om hem " konthaarkrabber" op te horen lezen ! Hahahaha
Wie doet er mee ???

Hoezo konthaarkrabber. Je kan beter doen. Ikbeneenanus. Haha. Dan maakt hij zichzelf uit :p

Maar als Huttersvuur dat kan dan kan de rest dat ook!

Artikel 5
1
Van een werk van letterkunde, wetenschap of kunst, hetwelk bestaat uit afzonderlijke werken van twee of meer personen, wordt, onverminderd het auteursrecht op ieder werk afzonderlijk, als de maker aangemerkt degene, onder wiens leiding en toezicht het gansche werk is tot stand gebracht, of bij gebreke van dien, degene, die de verschillende werken verzameld heeft.
2
Als inbreuk op het auteursrecht op het gansche werk wordt beschouwd het verveelvoudigen of openbaar maken van eenig daarin opgenomen afzonderlijk werk, waarop auteursrecht bestaat, door een ander dan den maker daarvan of diens rechtverkrijgenden.
Artikel 10
1
Onder werken van letterkunde, wetenschap of kunst verstaat deze wet:
1
boeken, brochures, nieuwsbladen, tijdschriften en alle andere geschriften;
2
tooneelwerken en dramatisch-muzikale werken;
3
mondelinge voordrachten;
4
choreografische werken en pantomimes;
5
muziekwerken met of zonder woorden;
6
teeken-, schilder-, bouw- en beeldhouwwerken, lithografieën, graveer- en andere plaatwerken;
7
aardrijkskundige kaarten;
8
ontwerpen, schetsen en plastische werken, betrekkelijk tot de bouwkunde, de aardrijkskunde, de plaatsbeschrijving of andere wetenschappen;
9
fotografische werken;
10
filmwerken;

11
werken van toegepaste kunst en tekeningen en modellen van nijverheid;
12
computerprogramma?s en het voorbereidend materiaal;

2
Verveelvoudigingen in gewijzigde vorm van een werk van letterkunde, wetenschap of kunst, zoals vertalingen, muziekschikkingen, verfilmingen en andere bewerkingen, zomede verzamelingen van verschillende werken, worden, onverminderd het auteursrecht op het oorspronkelijke werk, als zelfstandige werken beschermd.

Artikel 14
Onder het verveelvoudigen van een werk van letterkunde, wetenschap of kunst wordt mede verstaan het vastleggen van dat werk of een gedeelte daarvan op enig voorwerp dat bestemd is om een werk ten gehore te brengen of te vertonen.(Dit doen ze)

Artikel 45e
Iedere maker heeft met betrekking tot het filmwerk naast de rechten, bedoeld in artikel 25, eerste lid, onder b, c en d, het recht
a
zijn naam op de daarvoor gebruikelijke plaats in het filmwerk te doen vermelden met vermelding van zijn hoedanigheid of zijn bijdrage aan het filmwerk;
b
te vorderen dat het onder a bedoelde gedeelte van het filmwerk mede wordt vertoond;
c
zich te verzetten tegen vermelding van zijn naam op het filmwerk, tenzij dit verzet in strijd met de redelijkheid zou zijn.

Dit was mijn toevoeging,
na te lezen op: http://www.wetboek-online.nl/wet/Aw.html

Groeten,
Danielmi(hopelijk kan iemand hier wat mee :bonk:)

Heel goed dat ze dit doen. De hedendaagse sloopcultuur die er om het vuurwerk heen is komen te hangen is 95% gevoed door youtube-filmpjes. 9 van de 10 zou het niet bedacht hebben om een nitraat achter een verkeersbord te leggen als ze dat niet eerst op youtube gezien hadden. Om dan nog maar te zwijgen over het zelf fabriceren en/of aanpassen van 'vuurwerk'.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb privacy hoog in het vaandel staan, en de overheid moet gewoon met hun handen afblijven van zaken die niet aan hen toebehoren. In dit geval zijn de filmpjes die zij bewerken een indirect gevaar voor de mensen die er naar kijken. Ik ben dan ook van mening dat het de plicht is van de overheid om dit soort rotzooi van het internet te halen.

'Vind het overigens nog een milde maatregel; op de helft van de youtube filmpjes waar vandalisme op te zien is zijn de daders te identificeren. Genoeg bewijs om mensen te vervolgen voor de strafbare feiten die zij gepleegd hebben.

Ik ben van mening dat men hierbij echt totaal verkeerd bezig is. Als het uberhoud ECHT is. Het maakt me erg razend dit.

Een ieder die razend wordt van het nieuwsbericht moet toch maar eens 3 keer nadenken of hij / zij nu echt wel een vuurwerkliefhebber is, of stiekem niet toch tot de groep rebellerende vandalen behoord die vuurwerk het min of meer negatieve imago heeft gegeven...

Een ieder die razend wordt van het nieuwsbericht moet toch maar eens 3 keer nadenken of hij / zij nu echt wel een vuurwerkliefhebber is, of stiekem niet toch tot de groep rebellerende vandalen behoord die vuurwerk het min of meer negatieve imago heeft gegeven...

Tsja, probeer ze dat maar eens aan hun botte verstand te brengen...:bonk:

Tsja, probeer ze dat maar eens aan hun botte verstand te brengen...:bonk:

Het slopen van dingen van anderen ben ik tegen,
maar dat een cobra6 met benzine normaal afgestoken wordt op een weiland als een bom wordt gezien gaat me te ver.
de politie moet naar mijn idee meer controleren op straat en desnoods de hele dag rondjes rijden.
en de genen die slopen fikse straffen geven.
ook ben ik van mening dat flash legaal moet worden.

En terecht dat ze deze zooi allemaal aanpakken. Cobra 6 en benzine, wat een onzin zeg, nergens voor nodig. Juist die mensen zorgen ervoor dat vuurwerk in een slecht daglicht komt te staan.

Iedereen die zijn vuurwerk niet gebruikt zoals het bedoelt is en daarmee een gevaar vormt op wat voor manier dan ook moet gewoon aangepakt worden.
Youtube filmpjes zijn een voeding voor anderen om ook zo'n gekke dingen te gaan doen. wat mij betreft al deze filmpjes verwijderen en de makers en posters aanpakken.
Dit zorgt voor een negatief beeld op vuurwerk en mensen die dit doen mogen zich geen liefhebber noemen.

Amen!

Back
Bovenaan