(Xplode Fireworks) 100K Celebration Cracker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi. Was hier eind van vorig jaar nog wat onduidelijkheid over, dit jaar sowieso niet. Deze matten zijn dus gewoon van Xplode uit HU. Nu ben ik ook wel erg benieuwd naar deze dingen. Maar even wat filmpjes opsnorren dit weekend :)

Is er ook iemand die beide rollen had? Die van Xplode en van Horsebrand (uit bels) ??

Ik had een Xplode rol en eentje uit België (van original). De Xplode rol legde het zwaar af;)
Misschien was het toeval, maar heb het filmpje bij de original matten staan. Zal hem hier ook eens plaatsen.

EDIT: Nu met film.

Beste forum leden. Heb bij een maat van me een rol gezien met de hieronder geschreven teksten erop. Vroeg me af of jullie weten welke dit is?

T809

Gross weight 14 kg
Net weight 13 kg
CN/360029
4G/Y 15 S/13

Gaat het hier om de xplode rol? Wel is duidelijk dat er veel kruit uit de doos valt, echter zegt dit niets
Staat ook horse brand om de wikkel van de rol en op de eindbom, maar iedereen weet dat dit overal opgeplakt kan worden en enkel en alleen is vanwege het succes dat de naam bied

11 kg meen ik :)

Daarom twijfelde ik ook en heb ik deze vraag ook gesteld in het chinese rollen topic.
Deze rollen worden verkocht als zijnde xplode rollen bij zijn handelaar.....
Nu loop ik al aardig lang mee in de vuurwerkwereld en kan je zeggen dat ik super gelukkig wordt van een 15 kg rol :)

Van een 9kg rol met dezelfde knallen, maar dan zonder de klei/gips eindstoppen worden ik en mijn omstanders een stuk vrolijker :devil:
Ze waren trouwens 9kg.

Deze rol wordt door verschillende bedrijven geïmporteerd. (original,triplex,jorge etc)

horsebrand.jpg

plaatje van http://vwc.pyroworld.nl/horsebrand.jpg

tmjo.jpg

w846.jpg

fotos van vuurwerknederland.net

Zal gewoon een horsebrand rol zijn

Ik heb niet gezegd dat er klei en gips in deze rol zitten?

Nee, niet in zoveel woorden.. Maar je mist mijn punt denk ik:
Het gewicht hoeft dus niets te zeggen. Een 9kg rol bijvoorbeeld rol kan zelfs een grotere kruitinhoud hebben dan een 13kg rol, maar door het ontbreken van de eindstoppen qua totaalgewicht lichter zijn.

Jij zegt zelf wel:
Nu loop ik al aardig lang mee in de vuurwerkwereld en kan je zeggen dat ik super gelukkig wordt van een 15 kg rol
.

En voor zover ik weet bestaan er geen 15kg rollen ZONDER kleistoppen in iedere knaller. Daarom haakte ik in op bovenstaande verhaal :wink:

Uuu ja ik heb er zelf 2 gehad voor 135,- euro
Was erg tevreden over de rollen wat ook in dit topic duidenlijk word gezegt!

Nee, niet in zoveel woorden.. Maar je mist mijn punt denk ik:
Het gewicht hoeft dus niets te zeggen. Een 9kg rol bijvoorbeeld rol kan zelfs een grotere kruitinhoud hebben dan een 13kg rol, maar door het ontbreken van de eindstoppen qua totaalgewicht lichter zijn.

Jij zegt zelf wel:
.

En voor zover ik weet bestaan er geen 15kg rollen ZONDER kleistoppen in iedere knaller. Daarom haakte ik in op bovenstaande verhaal :wink:

We zullen het merken met oudjaarsnacht :) Ben er in ieder geval van overtuigd dat het geen Xplod rol is, dus sorry voor het vervuilen van dit topic!

Iemand enig idee of dit ook een xplode rol is?

Op de doos staat CEL-01
Celebration cracker 100000
1/1

G.W. 12 KG
N.W. 11 KG
57x13x57cm

Er staat verder niks van xplode of iets dergelijks op.

Alvast bedankt

Vorig jaar wat van deze rollen gehad. Maar vond ze erg verschillend, de een hoog tempo en de ander laag...
Knal was prima, maar geef mij maar een andere rol!

Er groeit bij mij ook steeds meer het beeld van Xplode van een stel mannen die zo snel en veel mogelijk de markt willen uitbuiten ter zelfverrijking en zich niet bekommeren om consistente kwaliteit van hun vuurwerk. Liever wisselen van fabrieken e.d. om afzet/inkomsten te garanderen, wisselende cakes in zelfde dozen, wisselende kwaliteit rollen enz. etc. Alles voor de doekoes.

Wisselende kwaliteit is inderdaad echt kl'te en zeker niet wat we willen. Als de rollen nou voor een schijntje te verkrijgen waren dan heb je er snel vrede mee, maar de prijzen zijn dit jaar ook een stuk hoger dan vorig jaar. Je kan beter in Belgie een rol halen, zeker met de stunts van Zena afgelopen maanden.

Gisteren afgestoken. Wilde de eindbom ophangen toen brak hij af, deze maar gwoon erop gelegd en ging af. Best een goede harde rol voor 65 euro. Is geen kliksysteem

Zeeeer slechte matten dit... als je onder t niveau van een zena rol komt dan kan je spreken van zeer slecht.

Daarnaast ook niet goedkoop ofzo, 85 euro betaald men er op straat voor.

Had er 4 met oud en nieuw, moet zeggen dat er 2 echt zeer goed gingen, prima tempo (niet te snel en niet te langzaam) en prima eindbom. Eentje had een goed tempo maar een mindere eindbom en eentje had wat last van haperingen in begin maar ging daarna verder prima. De kwaliteit is wisselend al durf ik niet direct te zeggen dat dit ligt aan de rol zelf kan ook met wisselende andere redenen te maken hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan