X-Treme Tsunami Display Box 100 Shots [Surex Fireworks]

LVT

VWC lid
Artikelnaam: X-Treme Tsunami Display Box
Netto Kruitgewicht:
Aantal schoten: 100 schoten
Effectomschrijving: 100sh I shape 30mm surex flowerbed dat er lekker op los ramt. Deze box heeft maar liefst 10 verschillende effecten, de harde burstknallen zorgen hier ook weer voor een gigantische dikke spreiding met als afsluiter kneiterharde salutes.
O.a te koop bij: Salon Roger Fireworks Maaseik
Prijs: €145

Foto:
xtreme-tsunami.jpg

Wij danken Salon Roger Fireworks Maaseik voor de informatie.
Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en bronvermelding.

Laatst bewerkt:
Hierbij de straatfilm van deze bak! Surex heeft mij blij verrast en mag zich zelf een waardige Funke concurrent noemen in Belgie.

Die salutes waren echt snoei hard!

Hierbij de straatfilm van deze bak! Surex heeft mij blij verrast en mag zich zelf een waardige Funke concurrent noemen in Belgie.

Genieten hoor! Staat lekker op film man, kan me zo weer inleven hoe die bak de lucht in ging. Bizar spul! :)

Dat mag ook wel met die prijs. Pfff.. waarom 100sh bakjes zo duur moet zijn snap ik niet. En SR staat er ook nog eens om bekend niet echt aan acties te doen.

Dat mag ook wel met die prijs. Pfff.. waarom 100sh bakjes zo duur moet zijn snap ik niet. En SR staat er ook nog eens om bekend niet echt aan acties te doen.
Klopt de bakken zijn wel aan de prijs, maar dat heeft funke ook. Voor kwaliteit betaal je! En het is het wel waard, vind ik zelf.

erg gaaf ding inderdaad. van mij mogen ze dit soort rambakken wat meer in 200/300 shots boxen verkopen, zo gaat hij mij toch net te snel...

maar ja volgend jaar eens per twee afsteken...

had hem dit jaar ook... maar helaas net als met veel andere surex blokken stopte hij er halverwege mee. Ik heb van de 6 boxen die ik van surex gehad heb nu 4x een probleem meegemaakt... en bij andere merken heb ik dit 1 op de 100..

Laatst bewerkt:
Doorlonten is een kunst! :thumbsup:

Argh balen, hier hetzelfde... het is wel een super dik blok hoor, vooral dat einde!

Ik ga volgend jaar eens proberen om bij dat doorlonten wat extra lont te gebruiken voor extra vonkoverdracht, kijken of dat helpt..

Maar toch moeten ze hiervoor een beter systeem zien te vinden (niet alleen surex uiteraard), want merk toch dat dat doorlonten bij veel mensen niet altijd helemaal lekker gaat... Weet jij waarom ze het niet doen zoals ze dat bij sommige NL/BE compounds doen? Dan doel ik op het feit dat die soms al doorgelont zijn, en je het dus niet zelf hoeft te doen..

Zo had ik dit jaar bijvoorbeeld ook de Uberblitz van zena...die was ook al helemaal doorgelont, wat erg fijn was...

Argh balen, hier hetzelfde... het is wel een super dik blok hoor, vooral dat einde!

Ik ga volgend jaar eens proberen om bij dat doorlonten wat extra lont te gebruiken voor extra vonkoverdracht, kijken of dat helpt..

Maar toch moeten ze hiervoor een beter systeem zien te vinden (niet alleen surex uiteraard), want merk toch dat dat doorlonten bij veel mensen niet altijd helemaal lekker gaat... Weet jij waarom ze het niet doen zoals ze dat bij sommige NL/BE compounds doen? Dan doel ik op het feit dat die soms al doorgelont zijn, en je het dus niet zelf hoeft te doen..

Zo had ik dit jaar bijvoorbeeld ook de Uberblitz van zena...die was ook al helemaal doorgelont, wat erg fijn was...

Op de video hierboven is goed te zien dat het niet goed is doorgelont, ze hebben enkel de lontjes bij elkaar gestoken in de laatste tube, als de bombette eruit schiet knalt die ook het lont eruit of kapot. Soms kan het goed gaan uiteraard maar het lijkt me veel beter en veiliger om de lontjes netjes samen te draaien en af te plakken met schilderstape en aan de zijkant van de box weg te stoppen. Bij compounds zie je dit ook soms voorbij komen, nogmaals doorlonten is een kunst. Het lijkt (en is) heel eenvoudig maar doe even je best en je krijgt er een super dikke box voor terug.

Denk dat volledig doorgelonte boxen vallen onder compounds en niet onder cakeboxen. We hebben bij ons nog nooit extra lont hoeven gebruiken trouwens. En denk ook goed na bij het lonten, ga je de box nog veel verplaatsen en sjouwen? Lont dan zeker niet te strak aangezien de cakes nog bewegen in de doos bij verplaatsing.

Ik merkte bij een Surex cakebox dat het normale visco twijfelachtig aansluit bij het snel/schietlont in de cake zelf. Die overgang leek niet optimaal. Ik heb ze met snellont in de schietlont vastgezet. Werkt perfect.

Je moet boxen ook nooit boven aan de tubes doorlonten maar altijd even het lont naar beneden scheuren bij het label. Dan zo dicht mogelijk de lonten in elkaar draaien tot aan de tubes, tape er om en klaar. Stelt niks voor en werkt altijd perfect. Geen extra lont nodig.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan