www.vuurwerkexpert.nl

Belachelijk dat niet alle dealers online zijn. Er zijn enkele bij die alleen Broekhoff verkopen en dan zou je juist van hen verwachten online te zijn. Waarom de een wel en de ander niet snap ik niet. Snappen deze dealers niet dat ze hierdoor mogelijk omzet missen? Was die bij mij in de buurt al online geweest had ik er waarschijnlijk iets besteld, nu is mijn budget helaas al bijna op en moet ik ze noodgedwongen links laten liggen.

Hoezo belachelijk. Het is heel normaal dat de meeste vuurwerksites pas in december open gaan hoor. Alleen sites waar veel freaks op zitten gaan eerder open normaal gesproken.

Hoezo belachelijk. Het is heel normaal dat de meeste vuurwerksites pas in december open gaan hoor. Alleen sites waar veel freaks op zitten gaan eerder open normaal gesproken.

Laat ik dat dan toch in mijn post uitleggen waarom ik dat vind. Waarom er dan nog om vragen bro?

Gelukkig zijn er Freak Sites/shops :D
Die gunnen de vuurwerkliefhebber ook wat. De meeste winkels zijn rete duur en doen niet aan korting. Of omdat ze een kleine loods hebben misschien en dat spul toch wel verkocht word. Tja..waarom zou je dan kortings acties houden? Of misschien gebrek aan tijd en of kennis. Een beetje productkennis en kennis van de freaks is ook wel handig maar kost wel tijd.
Dat ze omzet mislopen lijkt mij ook wel duidelijk. Tenzij de opslag het anders niet toe laat..

Gelukkig zijn er Freak Sites/shops :D
Die gunnen de vuurwerkliefhebber ook wat. De meeste winkels zijn rete duur en doen niet aan korting. Of omdat ze een kleine loods hebben misschien en dat spul toch wel verkocht word. Tja..waarom zou je dan kortings acties houden? Of misschien gebrek aan tijd en of kennis. Een beetje productkennis en kennis van de freaks is ook wel handig maar kost wel tijd.
Dat ze omzet mislopen lijkt mij ook wel duidelijk. Tenzij de opslag het anders niet toe laat..

Kan aan mij liggen, maar ik krijg een beetje kriebels bij een dergelijks post. Winkels die de adviesprijzen hanteren en niet aan korting doen zijn dus duur? Volgens mij vergeet men hier op het forum doorgaans, dat een winkelier helemaal niet verplicht is om korting te geven.

Heb je enig idee hoeveel omzet een winkelier misloopt als hij of zij met kortingen strooit? Volgens mij vergeet je dat tussen het bestellen en uitleveren een behoorlijk traject zit, waarbij er ook veel kosten worden gemaakt. De bestellingen moeten worden klaargezet door personeel en dat personeel wordt graag betaald voor zijn of haar diensten. Daarmee ben je er nog niet, want de bestellingen moeten worden opgeslagen. Daar gaat organisatorisch ook een heel traject aan vooraf.

Een winkelier maakt dus de afweging of hij of zij met kortingen gaat strooien. Men maakt extra kosten, het kost enorm veel tijd en er wordt aanzienlijk wat marge ingeleverd. Hoe rendabel is het dus onder aan de streep?!
Ik begrijp dat winkeliers geen trek hebben in een dergelijk circus. Immers, dergelijke freak-acties beslaan maar een heel klein deel van de uiteindelijke totale omzet.

Laten we de acties van winkeliers dus vooral koesteren en ga niet verontwaardigd zitten miepen als een winkelier geen korting geeft.

Kan aan mij liggen, maar ik krijg een beetje kriebels bij een dergelijks post. Winkels die de adviesprijzen hanteren en niet aan korting doen zijn dus duur? Volgens mij vergeet men hier op het forum doorgaans, dat een winkelier helemaal niet verplicht is om korting te geven.

Heb je enig idee hoeveel omzet een winkelier misloopt als hij of zij met kortingen strooit? Volgens mij vergeet je dat tussen het bestellen en uitleveren een behoorlijk traject zit, waarbij er ook veel kosten worden gemaakt. De bestellingen moeten worden klaargezet door personeel en dat personeel wordt graag betaald voor zijn of haar diensten. Daarmee ben je er nog niet, want de bestellingen moeten worden opgeslagen. Daar gaat organisatorisch ook een heel traject aan vooraf.

Een winkelier maakt dus de afweging of hij of zij met kortingen gaat strooien. Men maakt extra kosten, het kost enorm veel tijd en er wordt aanzienlijk wat marge ingeleverd. Hoe rendabel is het dus onder aan de streep?!
Ik begrijp dat winkeliers geen trek hebben in een dergelijk circus. Immers, dergelijke freak-acties beslaan maar een heel klein deel van de uiteindelijke totale omzet.

Laten we de acties van winkeliers dus vooral koesteren en ga niet verontwaardigd zitten miepen als een winkelier geen korting geeft.

Winkels die niet aan korting doen vind ik zonder twijfel duur te noemen ja. Er zijn zat voorbeelden van. Maar dit is natuurlijk persoonlijk. Waar ik €50,- voor een 500 grammer duur vind, vind een ander dat niet meer dan redelijk..(advies verkoop prijs)
En de winkels die niet aan korting doen moeten dat zelf weten. Zolang er nog volk komt om te kopen en ze er in hun ogen genoeg op verdienen is iedereen blij. Alleen ik kom er niet.

Ik krijg een beetje kriebels van jou eerlijk gezegd :p
Want als winkel A 'strooit met korting' dan kan winkel B dat ook doen toch? Voor beiden het zelfde op zich. Al kan de grotere leverancier zich meer veroorloven dan de kleinere.
De 'korting gevers' hebben ook een opslag, ook personeel en ook alle kosten minstens die kleine bedrijven ook hebben.. dus wat is je punt?

Een winkelier bepaald de korting... duhh.. sinterklaas niet nee.. Ik ben niet achterlijk hoor :wink:

Jij begrijpt het op jou manier prima..

Wat ik er nog over kwijt wil is dat winkeliers het ook zeker zelf moeten bepalen! En dat blijven ze ook wel doen en weten zelf wat goed of slecht voor ze is.
ik MIEP niet als ik geen korting krijg. Ik heb mijn bestellingen allang gedaan voor prijzen die ik acceptabel vind. Hier en daar wat mee pakken nog MITS de prijzen oke zijn.

Nogmaals als een winkelier maar een opslag heeft voor 2000Kg en hij weet dat hij die 2000 ook verkopen zal zonder korting.. prima.. is gewoon geen winkel voor mij.
Maar ik ben blij dat er freak verkoop punten bestaan waar echte liefhebbers toch een mooi compleet pakket kunnen samenstellen voor een acceptabel bedrag. Ze verdienen er heus wel op hoor :wink:

Het draait bij winkels om de winst en om klantenbehoud/tevredenheid en klant uitbreiding (o.a).
Een paar winkels loop ik nu voorbij omdat deze mij niet kunnen bieden wat anderen wel kunnen. Boeit hun waarschijnlijk niks omdat ze toch wel verkopen. Iedereen blij toch?
Tot op een gegeven moment meer mensen dat ontdekken en dan moet je wel toegeven om weer klanten aan te trekken.
Zelfde als bij de supermarkten. Eigenlijk in elke branche. De groten overleven en de kleintjes kunnen het niet bijbenen. Zo gaat dat.
Daarbij komt, dat mensen vaak een budget hebben. Dus 100,- b.v.b en dan komen ze op een freak site en dan word er voor 200,- besteld omdat je het gewoon niet kunt laten liggen voor die prijs. Snap je wat ik bedoel te zeggen?

Geeft mij desalniettemin gewoon de vrijheid om mijn mening daar over uit te laten. Net als dat ik jou mening accepteer en respecteer hoop ik dat je dat bij mij ook kunt.

Daarbij komt, dat mensen vaak een budget hebben. Dus 100,- b.v.b en dan komen ze op een freak site en dan word er voor 200,- besteld omdat je het gewoon niet kunt laten liggen voor die prijs. Snap je wat ik bedoel te zeggen?

Geeft mij desalniettemin gewoon de vrijheid om mijn mening daar over uit te laten. Net als dat ik jou mening accepteer en respecteer hoop ik dat je dat bij mij ook kunt.

Ik heb het niet over 500 grammers van €50,-. Ik zie vaak genoeg een schitterende box voor een goede prijs voorbijkomen, waarbij er genoeg mensen zijn die hem laten staan. Waarom? Omdat ze geen korting krijgen. Hoe komt dit? Omdat de meeste freaks verpest zijn door de kortingen die links en rechts wordt gegeven, waardoor een prima product al snel in de categorie 'duur' valt.

Verder ga ik er inhoudelijk heel kort op in. Ik respecteer je mening zeker, maar als je stelt dat partij A korting kan geven en partij B het daarom ook kan doen, dan heb je naar mijn idee erg weinig zicht op de realiteit. Het afwegen van de kosten en baten, brengt voor iedere winkelier een ander plaatje met zich mee. Dit is afhankelijk van de eerder genoemde, vele factoren. Aan de hand daarvan maakt men een keuze, die zeker niet leidend is voor andere winkeliers. Belangrijkste factor is overigens 'tijd'. Veel winkeliers hebben gaandeweg het jaar gewoon een voltijd baan en dan is het nagenoeg onmogelijk om je vanaf november al volop bezig te houden met freaks en kortingen, terwijl je daar onderaan de streep minder aan overhoudt dan het salaris van je werkgever.

P.s. Ik begrijp je stelling over budgettering zeker, alleen denk even verder dan enkel het kader 'freaks'. De markt bestaat voor 90% of hoger uit consumenten, die op dit moment nog totaal niet met vuurwerk bezig zijn. Die mensen zullen, zoals jij stelt, de zogenaamde freaksite überhaupt niet eens gaan bezoeken. Ik weet uit ervaring dat de meeste mensen zich pas vanaf half december met vuurwerk bezig gaan houden. Vandaar ook dat de meeste 'freaksites' tot (begin) december open zijn en/of daarna overgaan op adviesprijzen.

Bovenstaand discussie is volgens mij ontstaan na het plaatsen van mijn post #200. Echter had ik het er niet over dat de broekhoff dealers te duur zijn en/of geen korting geven. Ik had aangegeven dat ze inkomsten mislopen door veel te laat online te komen, terwijl er genoeg andere dealers zijn die wel al hun site online hebben.

Ik heb het niet over 500 grammers van €50,-. Ik zie vaak genoeg een schitterende box voor een goede prijs voorbijkomen, waarbij er genoeg mensen zijn die hem laten staan. Waarom? Omdat ze geen korting krijgen. Hoe komt dit? Omdat de meeste freaks verpest zijn door de kortingen die links en rechts wordt gegeven, waardoor een prima product al snel in de categorie 'duur' valt.

Verder ga ik er inhoudelijk heel kort op in. Ik respecteer je mening zeker, maar als je stelt dat partij A korting kan geven en partij B het daarom ook kan doen, dan heb je naar mijn idee erg weinig zicht op de realiteit. Het afwegen van de kosten en baten, brengt voor iedere winkelier een ander plaatje met zich mee. Dit is afhankelijk van de eerder genoemde, vele factoren. Aan de hand daarvan maakt men een keuze, die zeker niet leidend is voor andere winkeliers. Belangrijkste factor is overigens 'tijd'. Veel winkeliers hebben gaandeweg het jaar gewoon een voltijd baan en dan is het nagenoeg onmogelijk om je vanaf november al volop bezig te houden met freaks en kortingen, terwijl je daar onderaan de streep minder aan overhoudt dan het salaris van je werkgever.

P.s. Ik begrijp je stelling over budgettering zeker, alleen denk even verder dan enkel het kader 'freaks'. De markt bestaat voor 90% of hoger uit consumenten, die op dit moment nog totaal niet met vuurwerk bezig zijn. Die mensen zullen, zoals jij stelt, de zogenaamde freaksite überhaupt niet eens gaan bezoeken. Ik weet uit ervaring dat de meeste mensen zich pas vanaf half december met vuurwerk bezig gaan houden. Vandaar ook dat de meeste 'freaksites' tot (begin) december open zijn en/of daarna overgaan op adviesprijzen.

Met jou kan ik niet echt praten geloof ik. :p
Freaks worden 'verpest' omdat ze producten met korting aangeboden krijgen? Nederland is kortinggeil dat is zeker. Maar word je daarom verpest als persoon of is het gewoon de marktwerking?
Jij hebt het over pakketten.. ok.. maar als ik die pot van €50 er nog even bij pak. En ik kan deze in de freak voor verkoop acties kopen voor €22,50 per pot. Ik wil daar 4 van hebben. Dan ben ik i.p.v €200,- maar €90,- kwijt. Dan is het toch niet meer dan vanzelfsprekend dat je daar besteld? Of maak ik als klant dan winkels kapot die er bewust zelf voor kiezen hier niet een mee te doen door het feit wat je zelf ook al aanhaalde, dat maar 5 procent freak is. Neemt niet weg dat een echte freak wel 10 keer boven een bestel bedrag zit van gemiddeld persoon.

Jij probeert excuses te verzinnen voor de winkels die geen kortingen (kunnen) geven. Neemt niet weg dat als je je mengt in de verkoop van vuurwerk, je ook de markt in moet stappen zoals hij er is en bestaat vandaag de dag.

Ik doelde uit mijn eerdere post ook op:
Gelukkig dat er freak site's bestaan. Met andere woorden bedoelde ik daar mee: Dat ik me bewust ben van het feit dat het de winkeliers enorm veel tijd en energie kost en het daar tegenover lang niet zo lonend is als de prijzen die ze in december hanteren.
Neemt niet weg dat mensen elkaar ook willen helpen waar het kan en daar ben ik ze enorm dankbaar voor.

Voor de rest kan ik er weinig over zeggen. Doe je ding..

Met jou kan ik niet echt praten geloof ik. :p
Freaks worden 'verpest' omdat ze producten met korting aangeboden krijgen? Nederland is kortinggeil dat is zeker. Maar word je daarom verpest als persoon of is het gewoon de marktwerking?
Jij hebt het over pakketten.. ok.. maar als ik die pot van €50 er nog even bij pak. En ik kan deze in de freak voor verkoop acties kopen voor €22,50 per pot. Ik wil daar 4 van hebben. Dan ben ik i.p.v €200,- maar €90,- kwijt. Dan is het toch niet meer dan vanzelfsprekend dat je daar besteld? Of maak ik als klant dan winkels kapot die er bewust zelf voor kiezen hier niet een mee te doen door het feit wat je zelf ook al aanhaalde, dat maar 5 procent freak is. Neemt niet weg dat een echte freak wel 10 keer boven een bestel bedrag zit van gemiddeld persoon.

Jij probeert excuses te verzinnen voor de winkels die geen kortingen (kunnen) geven. Neemt niet weg dat als je je mengt in de verkoop van vuurwerk, je ook de markt in moet stappen zoals hij er is en bestaat vandaag de dag.

Ik doelde uit mijn eerdere post ook op:
Gelukkig dat er freak site's bestaan. Met andere woorden bedoelde ik daar mee: Dat ik me bewust ben van het feit dat het de winkeliers enorm veel tijd en energie kost en het daar tegenover lang niet zo lonend is als de prijzen die ze in december hanteren.
Neemt niet weg dat mensen elkaar ook willen helpen waar het kan en daar ben ik ze enorm dankbaar voor.

Voor de rest kan ik er weinig over zeggen. Doe je ding..

Begrijpend lezen maat...

Ik heb gezegd dat men hier links en rechts om korting vraagt, zelfs als een box of cake al een prima adviesprijs heeft. Dat komt omdat het hier onder de freaks inmiddels gebruikelijk is. Daar is niks mee, een aantal winkeliers spelen hier simpelweg slim op in. Als freak, liefhebber of wat dan ook, heb je groot gelijk dat je vuurwerk voor €90,- ipv €200,- bestelt. Het feit dat er zeer weinig winkeliers zijn die deze mogelijkheid bieden, zal je al aan het denken moeten zetten. Zo vanzelfsprekend is het allemaal niet en dat is nou net het punt dat ik duidelijk wil maken.

Verder lees ik dat ik excuses probeer te verzinnen voor winkeliers die geen korting (kunnen) geven? Als je de aangevoerde argumenten als verzinsels interpreteert, dan mis je zoals ik al eerder aangaf, toch echt een realistische kijk op de werkelijkheid. Wellicht dat een winkelier hier op het forum dit kan bevestigen. Freaks beslaan echt een heel klein deel van de markt die jij aanvoert, dus wees blij dat er winkeliers zijn die zich een slag in de rondte werken om o.a. jou van goedkoop vuurwerk te voorzien.

Verder ga ik er overigens inhoudelijk niet meer op in....

Ja daar was ik ook wel benieuwd naar altijd mooi om te zien weer wat de nieuwe producten zijn. En waar vind je eigenlijk de nieuwe producten van Pyrostar? Iemand die dat weet misschien?

Winkeliers die aangesloten zitten bij vuurwerpexert kunnen zelf hun webshop actief zetten. Bij de meeste gebeurd dit eind november / begin december.

Maandag gaat de webshop open.. en de eerste De eerste 100 bestellingen worden beloond met een GRATIS “Krazy Clown” of “ Smiley Fountain”!

Heb vandaag een nieuwsbrief ontvangen in me mail :p

Zitten ook nu weer prachtige producten tussen maar helaas, de prijzen schrik ik echt behoorlijk van. Zoals hierboven, 25 schoten €60???? 20 schots blokjes €50??? Extreme pine van €70 nu €109,50???? Kloppen deze prijzen wel? Of zijn dit fouten?? Of wie weet, maken ze er nog aanbiedingsprijzen van. Dat de voorverkoop prijzen dus lager zijn. We zullen zien.

Back
Bovenaan