WTF Box

Vooropgesteld, ik doe niet mee aan deze hype. Ik lach me alleen wel echt helemaal kapot, als 1 januari blijkt dat dit een erg goede box is. Vele critici zitten dan als eerste naar restvoorraden te speuren.

Daarbij zijn er naast dit forum nog vele liefhebbers van vuurwerk. Krijg af en toe de indruk dat de hele branche gericht moet zijn op een aantal diehards hier. Jullie zijn procentueel een heel klein deel van de totale markt, dus een paar kritische noten op een forum zal men echt niet wakker van liggen. Voor het grote gros is dit gewoon een heerlijke aanbieding. Alleen jammer dat de oorspronkelijke prijs flink is opgeschroefd, waardoor het kortingspercentage enorm lijkt. Jan met de pet koopt ieder geval voor 4 tientjes een goed gevulde box en wat leuks voor z'n zoontje. Iedereen tevreden!

Vooropgesteld, ik doe niet mee aan deze hype. Ik lach me alleen wel echt helemaal kapot, als 1 januari blijkt dat dit een erg goede box is. Vele critici zitten dan als eerste naar restvoorraden te speuren.

Daarbij zijn er naast dit forum nog vele liefhebbers van vuurwerk. Krijg af en toe de indruk dat de hele branche gericht moet zijn op een aantal diehards hier. Jullie zijn procentueel een heel klein deel van de totale markt, dus een paar kritische noten op een forum zal men echt niet wakker van liggen. Voor het grote gros is dit gewoon een heerlijke aanbieding. Alleen jammer dat de oorspronkelijke prijs flink is opgeschroefd, waardoor het kortingspercentage enorm lijkt. Jan met de pet koopt ieder geval voor 4 tientjes een goed gevulde box en wat leuks voor z'n zoontje. Iedereen tevreden!

Amen ....

Ik denk dat 99% van de leden dit wel weet hoor, maar het blijft toch leuk en lekker om te reageren en soms best interessant de reacties te lezen. Als. Dat niet meer zou gebeuren zou het forum best saai worden. Dus keep going on @ll hahaha.

Ik hoop sowieso dat iedereen straks tevreden is met zijn box voor maar 4 tientjes...ik laat hem iig liggen, vind het teveel gedoe... :D

Zal ik 1 cake de 28e gewoon de lucht in jagen en filmen? Bij ons kan dat wel. Dan kunnen jullie er nog mee terug als hij niet goed presteert.

Zal ik 1 cake de 28e gewoon de lucht in jagen en filmen? Bij ons kan dat wel. Dan kunnen jullie er nog mee terug als hij niet goed presteert.

Haha zie het al voor me! Maar voor 4tientjes kan het bijna niet tegenvallen! ( gewoon niet zoveel van verwachten )

ho ho hij was normaal €249,95 ofzo.... dat moet wel een beest van een bak zijn.
Wat mag in ieder geval niet met prijzen?

De Wet oneerlijke handelspraktijken verbiedt prijsmisleiding. Voorbeelden daarvan zijn:
Kortingen aanbieden die geen echte kortingen zijn. Een ‘van/voor-prijs’ mag alleen als u het product heeft verkocht voor de ‘van-prijs’. Dit mag niet langer dan 3 maanden geleden zijn geweest. Is de ‘van-prijs’ de adviesprijs van uw leverancier? Maak dit in één oogopslag duidelijk.

Bron: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/v...nsumenten/prijzen-vermelden/prijzen-vermelden

Blijf dit gewoon een mooie box vinden en weet zeker dat hij niet teleurstelt voor de prijs, echter heb ik me collectie al lang compleet. Een 40 euro kan/kon er nog wel bij, maar om dan voor 30 euro aan (in mijn ogen) prut artikelen (die te hoog geprijsd zijn) te kopen gaat me toch te ver. In mijn ogen is het dan al 70 euro voor deze box en voor die prijs waren er vroeg in het jaar betere opties.

Blijf er van balen hoor, maargoed heb het al opgegeven. Hoop voor de mensen die hem gehaald hebben dat het een topbox word en zeer zeker benieuwd naar de video:)

Cafferata gaat wel voor de marketing dit jaar zeg, zet youtube aan en eerste wat ik zie is dit.

Laatst bewerkt:
Na aanleiding van het bericht van Cafferata dat je ze een prive bericht kan sturen voor verdere vragen, dus een berichtje gestuurd. Nog geen antwoord gehad, ik hoop dat ik nog reactie krijg aangezien ze wel hier meelezen.

Cafferata is de leverancier en hangt er een adviesprijs aan, niks mis mee dus.

Er is wel degelijk iets mis mee. De adviesprijs moet daadwerkelijk recentelijk (binnen een periode van 3 maanden) ook daadwerkelijk zijn gevoerd, wat wil zeggen dat de consument het voor die prijs heeft moeten kunnen kopen. Dat is in deze situatie niet het geval. De adviesprijs wordt uitsluitend gebruikt om een hoog kortingspercentage te kunnen communiceren = misleiding.

Detail: bovenstaande is wel off topic, want de hele vuurwerkbranche maakt zich hier schuldig aan (en daarbuiten ook vaak genoeg)

Had m in mn mandje zitten maar iets zei me om t toch niet te doen..... weet niet of ik het volhoud tot het einde van t jaar :cool:

Heb antwoord gehad op m'n vraag. Het antwoord lijk me geen geheim, dus hier bij de mededeling.

De box bevat geen kooi!

Er is wel degelijk iets mis mee. De adviesprijs moet daadwerkelijk recentelijk (binnen een periode van 3 maanden) ook daadwerkelijk zijn gevoerd, wat wil zeggen dat de consument het voor die prijs heeft moeten kunnen kopen. Dat is in deze situatie niet het geval. De adviesprijs wordt uitsluitend gebruikt om een hoog kortingspercentage te kunnen communiceren = misleiding.

Detail: bovenstaande is wel off topic, want de hele vuurwerkbranche maakt zich hier schuldig aan (en daarbuiten ook vaak genoeg)

Je haalt twee zaken door elkaar. "Van/voor" en "advies". "Van voor" moet daadwerkelijk gevoerd zijn en advies niet. Als ik met een nieuw product kom en mijn leverancier adviseert mij een prijs en ik ga het voor minder verkopen dan mag ik dat gewoon vermelden.

Verder is het inderdaad gewoon marketing om meer te verkopen. Volgens mij begrijpt bijna iedereen met een beetje verstand van vuurwerk en een hersencel dat wel dus waar gaat het allemaal over.

Je haalt twee zaken door elkaar. "Van/voor" en "advies". "Van voor" moet daadwerkelijk gevoerd zijn en advies niet. Als ik met een nieuw product kom en mijn leverancier adviseert mij een prijs en ik ga het voor minder verkopen dan mag ik dat gewoon vermelden.

Fair enough, ik haalde ze inderdaad door elkaar, maar dit doen retailers overigens ook heel vaak. De werkelijkheid is nog wat gecompliceerder. Zo moet je ook daadwerkelijk 'adviesprijs' communiceren, en geen 'normaalprijs' of simpelweg een doorgestreepte prijs. Dergelijke alternatieve varianten komen vaak voor en dan is het (vanuit legal) geen adviesprijs meer en ben je bovendien verplicht je adviesprijs/van prijs uit te leggen aan consumenten. Als je een korting berekend en communiceert op basis van de adviesprijs ben je ook wettelijk verplicht dit expliciet te vermelden, en ga zo maar door.

En weer on topic... nee ik koop de WTF-box nog steeds niet.

Back
Bovenaan