Wordt Apeldoorn eerste vuurwerkvrije gemeente?

Wat ik wel positief vond is dat de burgemeester behoorlijk wat kennis van zaken had en ook goed overzag dat een plaatselijk verbod niet te handhaven is. Ze gebruikte tegen een raadslid hierbij als voorbeeld of hij nooit binnen de bebouwde kom harder als 50 rijdt.

Ze denken dat zo door de zaken te kanaliseren en te kaderen oud en nieuw weer veilig kunnen maken .
Nou ik denk dat ze nog wel eens bedrogen uit gaan komen . Er zullen nog zat mensen zijn die nog altijd hun eigen plannen blijven trekken en hun eigen feestje gaan organiseren in de straat met misschien nog veel schadelijkere gevolgen dan voor het vuurwerkverbod . Zat mensen die nog met een boel opgekropte frustraties zitten en het toch op de een of andere manier moeten botvieren wat misschien op meer rellen gaat uit draaien .

Maar de argumenten tegen blijf ik echt tenenkrommend slecht vinden, er was er zelfs een die zei dat het belachelijk is dat het is toegestaan om met explosieven de straat op te gaan voor 8 uur per jaar :bonk:
Ook dat Engeland argument, de burgemeester had hier nog wel een goed antwoord op, dat dit ook met cultuurverschillen tussen Nederland en Engeland te maken heeft.

Ik denk dat je in Apeldoorn weinig verschil gaat merken als dat verbod er komt.
Vuurwerk word dan wel buiten de gemeente gehaald en de politie heeft er echt totaal geen capaciteit voor om te handhaven. Die zijn druk zat met de horeca en belangerijkere zaken op dat moment.

Wat een trieste bedoeling is het toch in nexerland vandaag de dag . Overheden en gemeentes maken zich druk om vuurwerk terwijl er zoveel anderen echt belangrijke dingen te doen zijn . Als dit zo door gaat pak ik me koffer en vetrek lekker naar duitsland

Ik steek toch wel af, ik reserveer €100,-- voor de boete, en de betaal ik dan met een hele grote grijns op mijn gezicht.
Ik moet wel zeggen dat de lol er steeds meer vanaf gaat, wat ik al een tijd met het sinterklaasfeest heb, krijg ik nu ook met het hele O&N gevoel.

Wat ik ook onbegrijpelijk vindt is dat het onderzoek wat ze eerder dit jaar hebben uitgevoerd (https://www.apeldoorn.nl/DATA/TER/p...uurwerk en vuurwerkvrije zones definitief.pdf), wat 25.000 euro heeft gekost, zo weg wordt geveegd.
Slechts 30% van de ondervraagde inwoners heeft aangegeven overlast te ervaren tijdens de afsteektijden en 36% heeft ingevuld voor een verbod te zijn. Gewoon weer 25.000 euro weggegooid dus, geld wat goed voor de handhaving van de afsteektijden gebruikt had kunnen worden.

deze is wel veelzeggend:

Aftelfeest (enquêtevragen 11 t/m 13)
De gemeente Apeldoorn organiseert al 10 jaar een centraal Aftelfeest met vuurwerkshow op het Marktplein. Van de inwoners is 62% bekend met het Aftelfeest, 38% niet. Zeven procent van de inwoners is
in de afgelopen 3 jaar weleens bij het Aftelfeest geweest. Het Aftelfeest is voor 1% van de inwoners
aanleiding geweest om te stoppen met zelf vuurwerk kopen, eveneens 1% heeft minder vuurwerk gekocht.

25.000 voor handhaving afsteken tijden lijkt mij ook weggegooid geld. Handhaving is geheel niet nodig, stoor mij nergens aan, integendeel.

25.000 voor handhaving afsteken tijden lijkt mij ook weggegooid geld. Handhaving is geheel niet nodig, stoor mij nergens aan, integendeel.
Ik stoor me ook nergens aan hoor, maar ik snap wel dat niet vuurwerkliefhebbers er geen begrip voor hebben als mensen buiten de afsteektijden stoken.

Ik stoor me ook nergens aan hoor, maar ik snap wel dat niet vuurwerkliefhebbers er geen begrip voor hebben als mensen buiten de afsteektijden stoken.
Ik niet, daarvoor is mijn liefde voor vuurwerk blijkbaar te groot. :) Al zou ik ziek in het ziekenhuis liggen dan zou het horen en zien van vuurwerk nog helpen bij mijn genezingsproces.

Wat ik ook onbegrijpelijk vindt is dat het onderzoek wat ze eerder dit jaar hebben uitgevoerd (https://www.apeldoorn.nl/DATA/TER/p...uurwerk en vuurwerkvrije zones definitief.pdf), wat 25.000 euro heeft gekost, zo weg wordt geveegd.
Slechts 30% van de ondervraagde inwoners heeft aangegeven overlast te ervaren tijdens de afsteektijden en 36% heeft ingevuld voor een verbod te zijn. Gewoon weer 25.000 euro weggegooid dus, geld wat goed voor de handhaving van de afsteektijden gebruikt had kunnen worden.

Had een mooie centrale show voor kunnen worden geschoten!

Hier in Schiedam willen ze de vuurwerkvrije zones uitbreiden , er mag nu al niet bij verzorgingscentra vuurwerk afgestoken worden maar meer dan 90% van de bewoners is hier totaal niet mee eens , dus men doet maar wat naar de burger wordt niet geluisterd laat staan dat ze wat wordt gevraagd

Back
Bovenaan