Woningen ontruimd na vondst grote hoeveelheid vuurwerk

Ik kwam per toeval op youtube filmpjes tegen van ontploffende cakes etc in de gewone straat met rijtjeshuizen waar het gruwelijk mis ging, kwam daar via bonbridge 548 maar never mind.maar om over dat karton gedoe gesproken zie ik toch in die grote 3inch salute cakes alleen maar karton mortieren is dat dan speciaal karton?

Eenmalig gebruik is dat

In het verleden nog weleens bomberohrs voorbij zien komen van 8 shots 4 inch dus karton is toch geschikt genoeg inderdaad.
Moet toegeven dat ik niet graag in dat huis zou wonen met zo'n hoeveelheid prof op de zolder.

Kartonnen buizen is altijd een no- go! Aan de hoeveelheid te zien ga ik niet uit van eigen gebruik. Als je zulke bende doorverkoopt ben je al niet goed bezig. Ik zou me helemaal klote gaan voelen als iemand gewond raakt door het gebruik van jouw vuurwerk met zulke buizen... Hier ben ik dus helemaal blij mee.

Get your facts right.

Kartonnen buizen kunnen prima worden gebruikt voor het schieten van shells. Zowel gedraaide als niet gedraaide (al zijn niet gedraaide niet geschikt voor veelvoudig gebruik).
Zijn zelfs bedrijven zoals Bugano die zelfs tot 12" uit karton schieten.

Echt heel jammer dat er altijd mensen zijn die er niks vanaf weten maar wel negatief commentaar hebben!

Wil verder geen discussie uitlokken, maar wel dit even gezegd te hebben.

Karton schieten kan, echter een tot tweemalig. Daarnaast is karton gevoelig voor achterblijven van smeulende stijglading... maar gelukkig ben jij een kenner.

Get your facts right.

Kartonnen buizen kunnen prima worden gebruikt voor het schieten van shells. Zowel gedraaide als niet gedraaide (al zijn niet gedraaide niet geschikt voor veelvoudig gebruik).
Zijn zelfs bedrijven zoals Bugano die zelfs tot 12" uit karton schieten.

Echt heel jammer dat er altijd mensen zijn die er niks vanaf weten maar wel negatief commentaar hebben!

Wil verder geen discussie uitlokken, maar wel dit even gezegd te hebben.

Karton schieten kan, echter een tot tweemalig. Daarnaast is karton gevoelig voor achterblijven van smeulende stijglading... maar gelukkig ben jij een kenner.

Gelukkig heb ik genoeg ervaring met het schieten uit karton, wat jij volgens mij zeker niet hebt. Laat staan met het uberhaupt schieten van shells. Uit die ervaring kan ik concluderen dat wat jij zegt pure onzin is.

Je kan zelfs tientallen keren schieten met een degelijke kartonnen buis, en de buis is niet gevoelig voor een smeulende liftzak.

Gelukkig heb ik genoeg ervaring met het schieten uit karton, wat jij volgens mij zeker niet hebt. Laat staan met het uberhaupt schieten van shells. Uit die ervaring kan ik concluderen dat wat jij zegt pure onzin is.

Je kan zelfs tientallen keren schieten met een degelijke kartonnen buis, en de buis is niet gevoelig voor een smeulende liftzak.

Dat mag je hopen. Dat jij lekker uit karton schiet. Is zeker niet bevorderlijk voor het bestaan van onze hobby. Je zou daar als het goed is geen ervaring mee moeten hebben. Of heb je soms een "bevoegdheid"?

Dat mag je hopen. Dat jij lekker uit karton schiet. Is zeker niet bevorderlijk voor het bestaan van onze hobby. Je zou daar als het goed is geen ervaring mee moeten hebben. Of heb je soms een "bevoegdheid"?

Ik mag niks hopen, ik heb het zelf gedaan. Een betrouwbaardere bron dan ikzelf is er voor mij niet.

Tevens weet jij totaal niet waar ik het heb afgestoken dus kan jij ook niet oordelen of het bevordelijk of niet is voor "onze" hobby. Daarnaast bestaan er meer landen dan alleen Nederland.

Ik mag niks hopen, ik heb het zelf gedaan. Een betrouwbaardere bron dan ikzelf is er voor mij niet.

Tevens weet jij totaal niet waar ik het heb afgestoken dus kan jij ook niet oordelen of het bevordelijk of niet is voor "onze" hobby. Daarnaast bestaan er meer landen dan alleen Nederland.

Haha ik wist dat je dat ging zeggen. Je bent in andere landen ook niet bepaald legaal bezig op die manier. Dat je het zelf hebt gedaan wil nog niet zeggen dat je dit zeeeer belangrijke detail in deze zaak goed kunt belichten. Karton is op het vlak van veiligheid ondergeschikt aan de welbekende fyberbuizen.

Haha ik wist dat je dat ging zeggen. Je bent in andere landen ook niet bepaald legaal bezig op die manier. Dat je het zelf hebt gedaan wil nog niet zeggen dat je dit zeeeer belangrijke detail in deze zaak goed kunt belichten. Karton is op het vlak van veiligheid ondergeschikt aan de welbekende fyberbuizen.

Stop toch met uitwegen zoeken, irritante houding. Net alsof je op geen enkele manier shells kan schieten zonder mensen te storen.

Zoals al eerder gezegd, karton is niet onveilig. Enkel minder lang te gebruiken dan een glasvezel buis.

Bugano zweert erbij, willen niet anders meer. Gebruiken veel cilinders in de shows en de glasfiber buisjes zijn daar niet sterk genoeg voor. In frans belgie en frankrijk zijn ook een hoop prof schieters die karton gebruiken.

En niet te vergeten onze cakes in nl gebruiken we ook karton voor, prima en veilig hoor.

Leuke discussie hoor, maar volgens mij is 1 ding zeker; wat de beste man op zolder had liggen is simpelweg niet toegestaan. Of het nou kan of niet.

Sommige mensen willen maar al te graag het gedrag/materieel van de beste man goed praten. Veilig bla enz...

Sommige mensen willen maar al te graag het gedrag/materieel van de beste man goed praten. Veilig bla enz...

Sommige mensen moeten beter lezen :)
Heb nergens ook maar iets over de beste man gezegd, enkel op een comment van Ruben gereageerd.

Zover ik kan zien zijn het spiraalsgewijs gedraaide kartonnen buizen. Deze buizen worden gebruikt waar ze folie om wikkelen. Is meestal >10mm. Op zich prima te gebruiken maar bij spiraalsgewijs gedraaide buizen moet je oppassen omdat ze meestal één of meerdere zwakke punten kunnen hebben, dit heb je niet met parallel gedraaide kartonnen buizen. Waardoor ze minder vaak te gebruiken zijn dan parallel gedraaide buizen.
Karton heeft wel 1 nadelige eigenschap, maar dat hoef ik niet te vermelden denk ik...

Bugano zweert erbij, willen niet anders meer. Gebruiken veel cilinders in de shows en de glasfiber buisjes zijn daar niet sterk genoeg voor. In frans belgie en frankrijk zijn ook een hoop prof schieters die karton gebruiken.

En niet te vergeten onze cakes in nl gebruiken we ook karton voor, prima en veilig hoor.

Ik heb nog 2 plaatjes van een opbouw door Bugano bij Stein Am Rhein in 2015.

karton1.jpg

karton 2.jpg

Bugano gebruikt inderdaad karton en het is niet eens dikker dan wat deze meneer op zijn zolder had. Karton is dus wel geschikt. Die discussie kan wel afgesloten worden nu.
Maar wat meneer flikte op zijn zolder is wel van de zotten. Dat valt niet goed te praten.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan