Woning in Zevenaar ligt vol cobra's, vlinders en nitraten.

We moeten gewoon niet zover meegaan in die jankcultuur, simpel zat! Hoe kun je als liefhebber nu tegen zijn op categorie 1 vuurwerk? :bonk:

Kijk vooral eens op YouTube wat men met cat 1 doet en dat is echt niet positief in het debat rondom een verbod.

Doelde ook meer op dat cat 1 hele hele jaar toegestaan is.

En tja die jankcultuur is jammer maar dat vind ik ook van de pyrohooligan cultuur waarbij alles maar gekker moet en men niet even 1 knetterbal normaal kan afsteken maar dat er gelijk mee gegooid moet worden of hele dozen in de fik.

Dat laatste klopt, ik ben juist erg blij dat er tenminste iets is wat het gehele jaar door toegestaan is!
Maar dat zal wel persoonlijk liggen...

Je mag het wel afsteken maar niet ter vermaak :p

Het zit zelfs nog een stukje ingewikkelder :-)

Het hele P1 en P2 verhaal is door onze zuiderburen op handige wijze misbruikt om er allerlei consumentenvuurwerk onder te krijgen, maar de klasse's P1 en P2 zijn bedoeld voor ernstvuurwerk zoals dat al tijdenlang heet. (airbags, noodsignalen e.d.)

Het afsteken hiervan is alleen toegestaan als er een noodzaak aanwezig is voor het afsteken.
Ook het bezit van deze materialen is toegestaan als je er een redelijk doel voor hebt. (noodsignalen voor op de boot, airbags bij een autodealer en ga zo maar door)

Het zit zelfs nog een stukje ingewikkelder :-)

Het hele P1 en P2 verhaal is door onze zuiderburen op handige wijze misbruikt om er allerlei consumentenvuurwerk onder te krijgen, maar de klasse's P1 en P2 zijn bedoeld voor ernstvuurwerk zoals dat al tijdenlang heet. (airbags, noodsignalen e.d.)

Het afsteken hiervan is alleen toegestaan als er een noodzaak aanwezig is voor het afsteken.
Ook het bezit van deze materialen is toegestaan als je er een redelijk doel voor hebt. (noodsignalen voor op de boot, airbags bij een autodealer en ga zo maar door)

Mijn zin was toch vrij simpel en komt op hetzelfde neer ;)

maargoed hier is ind de officele wettelijk bepaling

https://wetten.overheid.nl/jci1.3:c:BWBR0028868&hoofdstuk=1&artikel=5&z=2013-07-04&g=2013-07-04

Artikel 5:
Het is verboden een pyrotechnisch artikel te gebruiken in strijd met het doel waarvoor het artikel is vervaardigd.

maargoed soms kan men in nood zijn voor wat pyroterchniscch vermaak, geestelijkegezondheid is immers een belangrijk goed :cool:

Back
Bovenaan