hoi,
vandaag weer terug in vertrouwde limburg!
Het was een goed evenement. De minpunten zijn toch nogal veel.
Vrijdag en zaterdag aanwezig geweest. Vrijdag tegen 21.00 uur kwamen we aan in Scheveningen. Het was behoorlijk druk. Allemaal goedkope werkkrachten hadden ze ingehuurd om het drukke verkeer te begeleiden. Het Kurhaus harstikke vol.
een lange straat voor het Kurhaus had wel de geschikte parkeerplaatsen. Overal max. 60 minuten en ver weg max. 120 minuten. Nou geparkeerd bij 120 min.
We liepen rustig naar de boulevard. Koud was het nog niet.
Op het strand aangekomen zagen we de ponton of boot al liggen. Wat dichterbij gehaald met de camera kon je toch wel zien wat er zoal op de boot gebeurden.
Engeland opende die avond. Het begon voor mij echt te saai, veel dezelfde effecten en altijd op dezelfde hoogte. Deze show heb ik ook gefilmd die ik Over n weekje denk ik hier ga plaatsen.
Daarna was het de beurt een België. Van films en zelf meegemaakte shows vond ik belgië één van de favorieten. Het opende zeer mooi, met verschillende effecten.
Het mooiste moment van de show vond ik de Comets die opstegen en daarboven een salute. Van links naar rechts in een langzaam tempo. Mooie show.
Weer terug naar Hoek van Holland.
Zaterdag hebben we al vroeg onze spullen gepakt en zijn naar Scheveningen vertrokken. Tegen 12.00 uur zette we de auto in de parking in de straat van de Pathé bioscoop. Overdag was het al behoorlijk druk. De hele boulevard afgelopen zette we ons neer bij meerdere terrasjes. Om 15.00 uur wilde we toch effe in Sealife. Waar de oude chinese gerimpelde Krabzilla leeft. Wow! hij sjokte behoorlijk langzaam
Maar toch moesten we verder. druk dat het was.
De dag ging snel voorbij. We zochten nog iets om te kopen en om te herinneren aan dit festival. NERGENS iets te vinden. Geen petjes of t-shirts. alleen Miezerige foldertjes. Voor zo'n festival had ik dat niet verwacht.
S'avonds liepen we naar een podium naast de vergrijsde jury. Daar stonden wat danseressen en muzikanten met swingende muziek. Ook de crew van Pyrotv was daar aanwezig. Helemaal uitgerust met camera's en micro's om het geluid op te vangen.
Leuk om te zien.
Op het strand was het ontzettend druk. Maar mijn camera leverde weer goed werk.
De show van Duitsland was echt op zn duits. Veel knallen en verschillende hoogtes. voor de rest weinig variatie. Nederland had meer variatie maar vond ik wat te simpel. Tja is moeilijk uit te leggen , dat moet je zien. Maar met hartjes was het publiek toch om te halen. Deze shows heb ik ook allemaal gefilmd. Dat was het dan. Later hoorden we dat België en terecht had gewonnen!
De films volgen zo snel mogelijk!
Groetjes,
Ivo en Lars