WK vuurwerk Scheveningen 2010

Typisch dat er ieder jaar ook steeds 150.000 toeschouwers op zaterdag zijn.
Schrijft vast lekker weg voor het AD, of zal het meer copy + paste zijn.

Anyways, het was prima weer voor showtjes. Dat is wel eens anders geweest op Scheveningen. Ik hoop dat de mensen die er geweest zijn genoten hebben.

Bedankt voor de filmpjes. Aangezien ik zelf stond te filmen voor Pyrotv (voornamelijk close-up shots) heb ik geen bal van de show gezien :p

Typisch dat er ieder jaar ook steeds 150.000 toeschouwers op zaterdag zijn.
Schrijft vast lekker weg voor het AD, of zal het meer copy + paste zijn.

Anyways, het was prima weer voor showtjes. Dat is wel eens anders geweest op Scheveningen. Ik hoop dat de mensen die er geweest zijn genoten hebben.

150.000 man, is inderdaad heel veel, helemaal voor het geen wat je te zien krijgt. Het is leuk en er zit een stijgende lijn dat zeker, maar ik blijf het schiet maar raak voor een knaak shows vinden. vooral die finale.

Gooi er es een keer wat "unieks" bij, wat bommen van europese makelij zou geen kwaad kunnen. Italiaanse 150 mm cilinders? Stutata, bomba da tiro :wink:

ik zou graag willen dat er een NK van gemaakt zou worden.
Nederlandse vuurwerk bedrijven tegen elkaar knallen, dan is er pas sprake van een competitie. ieder bedrijf heeft zijn eigen spullen en ideeen. en een bedrijf dat wil winnen zal wel extra materiaal inzetten.
ik denk dat het dan een stuk beter zal worden. maar eerst moet het budget omhoog van elke show.

(ps. ben dit jaar bij geen enkele show in scheveningen geweest)

hoi,

vandaag weer terug in vertrouwde limburg!
Het was een goed evenement. De minpunten zijn toch nogal veel.
Vrijdag en zaterdag aanwezig geweest. Vrijdag tegen 21.00 uur kwamen we aan in Scheveningen. Het was behoorlijk druk. Allemaal goedkope werkkrachten hadden ze ingehuurd om het drukke verkeer te begeleiden. Het Kurhaus harstikke vol.
een lange straat voor het Kurhaus had wel de geschikte parkeerplaatsen. Overal max. 60 minuten en ver weg max. 120 minuten. Nou geparkeerd bij 120 min.
We liepen rustig naar de boulevard. Koud was het nog niet.
Op het strand aangekomen zagen we de ponton of boot al liggen. Wat dichterbij gehaald met de camera kon je toch wel zien wat er zoal op de boot gebeurden.
Engeland opende die avond. Het begon voor mij echt te saai, veel dezelfde effecten en altijd op dezelfde hoogte. Deze show heb ik ook gefilmd die ik Over n weekje denk ik hier ga plaatsen.
Daarna was het de beurt een België. Van films en zelf meegemaakte shows vond ik belgië één van de favorieten. Het opende zeer mooi, met verschillende effecten.
Het mooiste moment van de show vond ik de Comets die opstegen en daarboven een salute. Van links naar rechts in een langzaam tempo. Mooie show.
Weer terug naar Hoek van Holland.

Zaterdag hebben we al vroeg onze spullen gepakt en zijn naar Scheveningen vertrokken. Tegen 12.00 uur zette we de auto in de parking in de straat van de Pathé bioscoop. Overdag was het al behoorlijk druk. De hele boulevard afgelopen zette we ons neer bij meerdere terrasjes. Om 15.00 uur wilde we toch effe in Sealife. Waar de oude chinese gerimpelde Krabzilla leeft. Wow! hij sjokte behoorlijk langzaam:P Maar toch moesten we verder. druk dat het was.

De dag ging snel voorbij. We zochten nog iets om te kopen en om te herinneren aan dit festival. NERGENS iets te vinden. Geen petjes of t-shirts. alleen Miezerige foldertjes. Voor zo'n festival had ik dat niet verwacht.
S'avonds liepen we naar een podium naast de vergrijsde jury. Daar stonden wat danseressen en muzikanten met swingende muziek. Ook de crew van Pyrotv was daar aanwezig. Helemaal uitgerust met camera's en micro's om het geluid op te vangen.
Leuk om te zien.
Op het strand was het ontzettend druk. Maar mijn camera leverde weer goed werk.
De show van Duitsland was echt op zn duits. Veel knallen en verschillende hoogtes. voor de rest weinig variatie. Nederland had meer variatie maar vond ik wat te simpel. Tja is moeilijk uit te leggen , dat moet je zien. Maar met hartjes was het publiek toch om te halen. Deze shows heb ik ook allemaal gefilmd. Dat was het dan. Later hoorden we dat België en terecht had gewonnen!

De films volgen zo snel mogelijk!

Groetjes,

Ivo en Lars

Nederlandse vuurwerk bedrijven tegen elkaar knallen, dan is er pas sprake van een competitie. ieder bedrijf heeft zijn eigen spullen en ideeen. en een bedrijf dat wil winnen zal wel extra materiaal inzetten.
ik denk dat het dan een stuk beter zal worden. maar eerst moet het budget omhoog van elke show.

Dat zou echt TOP zijn, dan krijg je een echte strijd. Diegene die wint zal dit dan ook zeker merken aan het aantal klanten dus er valt meer dan alleen eer te behalen.

Ik ben er ook niet geweest. En zal er ook nooit meer heen gaan. Ik erger me er nog steeds gruwelijk aan dat dit gebracht wordt als een echt internationaal vuurwerk festival. Terwijl het geschoten wordt door een en hetzelfde bedrijf: Dream Fireworks.

Niet dat ik het Frits niet gun zo een klus. Geld is geld, en een vuurwerk is een vuurwerk. Maar het brengen als een écht internationaal vuurwerkfestival blijft in mijn ogen gewoon puur bedriegerij. "België" schoot het meeste.. dus die wint.. *kuch*

Een écht Nederlands Kampioenschap lijkt mij een leuk idee. Maar ik vrees dat het er nooit zal komen. Maar het idee om nu eens echt te zien wat de kwaliteit is tussen de bedrijven op een en hetzelfde festival lijkt mij wel leuk.

een deelnemers lijstje zoals deze zou ik wel bij willen zijn om te zien wat men nu echt aan kwaliteit en vakmanschap in huis heeft:

• Azuma
  • Katan
  • Dream fireworks
  • Jaco
  • Laser Fireworks
  • Wagenvoort

Of iets dergelijks. Lijkt mij wel ontzettend leuk om te zien!

vonden jullie er veel wind staan bij NL?

ik vond t reuze meevallen. zat gewoon tegen het water aan recht voor het Ponton.

in de filmpjes zie je ook dat de rook niet bijzonder snel wegwaaid. ik ben het iig niet eens met wat er in die kranten staat

vonden jullie er veel wind staan bij NL?

ik vond t reuze meevallen. zat gewoon tegen het water aan recht voor het Ponton.

in de filmpjes zie je ook dat de rook niet bijzonder snel wegwaaid. ik ben het iig niet eens met wat er in die kranten staat

Vraag me ook af of dat echt zo was,..

ik vond dat er zeker wel een verschil was, of het ligt aan mij.
Maar het forograferen ging de dag ervoor een stuk beter, dan gister. Dus dr stond voor mijn gevoel zeker wel weer wind.

ja jack heeft op een punt idd gelijk, want ik zag bij elke show dezelfde soort shells zitten. Heel raar!! Groot gelijk! Dit vind ik geen Internationaal Festival waard.

ja jack heeft op een punt idd gelijk, want ik zag bij elke show dezelfde soort shells zitten. Heel raar!! Groot gelijk! Dit vind ik geen Internationaal Festival waard.

Het is in mijn ogen überhaupt geen festival. Maar gewoon een aantal vuurwerken wat een thema als land erop geplakt heeft gekregen. punt

Ik wist niet dat Dream ook een Belgische vestiging had......

Wil geen olie op het vuurtje gooien, maar....
Straks gaat Dream ook mee doen in Oostende.

Back
Bovenaan