Witten (DE) Pyroforum 28 en 29 maart 2014

Weet iemand al op welke avond je het beste kan gaan ondanks er geen programma beschikbaar is?

De 2e avond, de zaterdag! De eerste avond is meestal "podium" vuurwerk, de tweede avond echt grote shows met dikke blokken en shells. De filmpjes in de Startpost zijn bijv. allemaal van de 2e avond.

Ziet er interessant uit en het is nog maar anderhalf uur rijden ook.
Wellicht ook die kant eens op dit jaar.
Is er in de buurt, na het vuurwerk nog iets te beleven?

Ziet er interessant uit en het is nog maar anderhalf uur rijden ook.
Wellicht ook die kant eens op dit jaar.
Is er in de buurt, na het vuurwerk nog iets te beleven?

Afgelopen jaren was het vooral vooraf erg gezellig bij de diverse bier-, worst- en friettenten. Na afloop ging iedereen vooral heel snel terug naar de warme auto!!

Inmiddels is door Bavaria en Pyro-Art zelf bevestigd dat zij in ieder geval zullen schieten. Ik hoop binnenkort duidelijkheid te krijgen vanuit de organisatie wat de complete deelnemerslijst qua schietbedrijven zal zijn en op welke locatie geschoten zal gaan worden. Wordt vervolgd!

Ik heb aanvullende info van de organisatie van het Pyro Forum 2014 ontvangen. Helaas (nog) geen compleet programma maar al wel meer details:

Ze kiezen er zelf heel duidelijk voor om publiekelijk niet al teveel info te geven omdat het evenement primair bedoeld is voor pyrotechnici, dus vakmensen. Daarnaast willen ze voorkomen dat zoals 2 jaar terug er meer dan 10.000 mensen op de shows afkomen, daar zijn ze niet op berekend. Daarom vind je op de website eigenlijk ook niets terug over het schieten.

Op de vrijdag vind er net als voorgaande jaren een, naar ik begrijp, besloten demo plaats met vooral klein-/podium-/consumentenvuurwerk. Daarbij zullen ook enkele cakes worden geschoten. Op de zaterdag zal net als voorgaande jaren het grotere werk worden geschoten dat publiekelijk toegankelijk is met verschillende shows/demo's van in totaal 9 bedrijven. Naast de eerder genoemde Pyro-Art en Bavaria Feuerwerk zijn door de organisatie ook Nico Feuerwerk, Pyro Union en een Pools schietbedrijf bevestigd. De overige namen hebben ze niet genoemd.

De schietlocatie op de zaterdag vind je aan de Salinger Feld in Witten Duitsland. Mocht je navi dat adres niet kennen vul dan de Fredi-Ostermann-Straße 1, 58454 Witten, Duitsland in. Zoals gebruikelijk is er voldoende parkeergelegenheid, eten en drinken. Het hele gebeuren begint om 20.00u.

Als ik nog meer info krijg zal ik dat hier uiteraard posten!

Ik heb aanvullende info van de organisatie van het Pyro Forum 2014 ontvangen. Helaas (nog) geen compleet programma maar al wel meer details:

Ze kiezen er zelf heel duidelijk voor om publiekelijk niet al teveel info te geven omdat het evenement primair bedoeld is voor pyrotechnici, dus vakmensen. Daarnaast willen ze voorkomen dat zoals 2 jaar terug er meer dan 10.000 mensen op de shows afkomen, daar zijn ze niet op berekend. Daarom vind je op de website eigenlijk ook niets terug over het schieten.

Op de vrijdag vind er net als voorgaande jaren een, naar ik begrijp, besloten demo plaats met vooral klein-/podium-/consumentenvuurwerk. Daarbij zullen ook enkele cakes worden geschoten. Op de zaterdag zal net als voorgaande jaren het grotere werk worden geschoten dat publiekelijk toegankelijk is met verschillende shows/demo's van in totaal 9 bedrijven. Naast de eerder genoemde Pyro-Art en Bavaria Feuerwerk zijn door de organisatie ook Nico Feuerwerk, Pyro Union en een Pools schietbedrijf bevestigd. De overige namen hebben ze niet genoemd.

De schietlocatie op de zaterdag vind je aan de Salinger Feld in Witten Duitsland. Mocht je navi dat adres niet kennen vul dan de Fredi-Ostermann-Straße 1, 58454 Witten, Duitsland in. Zoals gebruikelijk is er voldoende parkeergelegenheid, eten en drinken. Het hele gebeuren begint om 20.00u.

Als ik nog meer info krijg zal ik dat hier uiteraard posten!

goeie uitleg bedankt:)

Hoi Gizmo 75, bedankt voor de info. Na afgelopen jaar wil ik dit niet missen en ben er ook bij.
Nu hopen dat het weer meezit, maar het zal vast niet zo koud zijn als vorig jaar!

Er is inmiddels via meerdere kanalen nog meer info verkregen van de standhouders en schietbedrijven bij het Pyro Forum 2014, zo ook via Heartworm van FPM:

Von uns're deutsche freunde:

Finale Fireworks
Cobra
Pytis
Skydirector
Stotz Feuerwerkszubehör
Easypyro
Galaxis
Pyrotronix
Pyros/JGW Berckholtz
Gaoo ( inkl. Vorschiessen )
Onfa
Monetti
Bavaria ( inkl. Vorschiessen )
Apel ( inkl. Vorschiessen )
Blackboxx
Heron
Explo
Pyromondo ( inkl. Vorschiessen )
Sternengalerie
Dresdner Sprengschule
Pyromagic
Theater&Show
mmm Feuerwerksmedien
Pyro Art
Safex
Nico ( inkl. Vorschiessen )
Keller ( inkl. Vorschiessen )
Lesli ( inkl. Vorschiessen )
Lonestar ( inkl. Vorschiessen )

Overigens ga ik er vanuit dat Pyro Art zoals bevestigd door hunzelf en door de organisatie ook zullen schieten. Ik tel namelijk in bovenstaand lijstje namelijk 8 standhouders die ook zullen schieten, terwijl de organisatie mij er 9 heeft bevestigd. Dat Gaoo is trouwens het Poolse bedrijf waar ik eerder melding van maakte.

Laatst bewerkt:
Ik ben erbij. Vorig jaar jaartje overgeslagen maar kom nu weer gezellig kijken met Jeffreak en wellicht nog andere freaks die meerijden.

Thanks 4 the post gizmo!

Keep in mind, that there are TWO firework demos:
- one on friday evening which is not public (consumer fireworks F2 and stage pyrotechnics T1/T2)
- one on saturday evening, this is the public shoot (professional fireworks F4, maybe some F2)

The location for the public demo on saturday is:

Fredi-Ostermannstr. / 58454 Witten / Start: 20.00 Uhr

Thanks 4 the post gizmo!

Keep in mind, that there are TWO firework demos:
- one on friday evening which is not public (consumer fireworks F2 and stage pyrotechnics T1/T2)
- one on saturday evening, this is the public shoot (professional fireworks F4, maybe some F2)

The location for the public demo on saturday is:

Fredi-Ostermannstr. / 58454 Witten / Start: 20.00 Uhr

Tnx! Voor de zekerheid nog even aanvullend hierop: de demo op vrijdag is helaas niet publiekelijk toegankelijk. Die van zaterdag wel!

Vorig jaar niet aanwezig door de kou,dit jaar wel.
Ik hoop weer een gezellige avond te hebben en weer een mooi aantal dingen te zien.
We hebben er weer zin in.

Back
Bovenaan