Wintertijd gaat in

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
De klok wordt in de nacht van zaterdag op zondag een uur teruggezet. Om 03.00 uur gaat in de landen van de Europese Unie de wintertijd in. De wintertijd is eigenlijk de gewone tijd en duurt vijf maanden.

wintertijd2.gif

Met ingang van zondag zal het eerder licht worden en ook eerder donker zijn. Als de zomertijd ook in de winter zou gelden, dan zou het rond de jaarwisseling pas rond 9 uur 's ochtends licht worden.
Dat iedereen het even weet dat het morgen een uur eerder donker is! MACHTIG!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Heerlijk een uurtje lange in mn nest blijven liggen, niet dat er dan veel veranderd aan een zondag ofzo:p En dat het eerder donker word, dat heeft toch wel wat he:D

Dat is in het donker naar school en in het donker terug, dat is minder.
De wintertijd heeft wel veel sfeer, mede door de eerder donkere avonden.
Ook op oudjaar wacht ik altijd op de donkere lucht, bij deze post begint het toch weer even te kriebelen. :p

Kan me helemaal inleven in je bericht. Vind ook dat het veel meer sfeer heeft als het eerder donker is! De tijd gaat hard jongens. Bijna november, en de wintertijd is al weer aangekomen. Nog precies 62 nachtjes slapen en het is dé dag!

Laatst bewerkt:
Kan me helemaal inleven in je bericht. Vind ook dat het veel meer sfeer heeft als het eerder donker is! De tijd gaat hard jongens. Bijna november, en de wintertijd is al weer aangekomen. Nog precies 63 nachtjes slapen en het is dé dag!

Doe maar 62 nachtjes vriend, anders loop je weer te flippen :D. Nog 63 dagen zijn 62 nachten namelijk :angel:

De wintertijd heeft altijd wel wat moois. Elk seizoen heeft zijn charme, maar de vroege avonden en late ochtenden passen mooi bij de oud en nieuw sfeer.

Doe maar 62 nachtjes vriend, anders loop je weer te flippen :D. Nog 63 dagen zijn 62 nachten namelijk :angel:

Inderdaad 62 nachtjes. Best stom, had gistere nog bij mijn nieuwe filmpje gezet: nog 63 nachtjes slapen. Denk dat ik dat nog in mijn hoofd had.:bye:

Heerlijk weer! Dit is voor mij altijd ook een gevoelsmatig begin van het vuurwerkseizoen (net als 1 September en 1 December) .
M'n vuurwerkbestellijst staat voor 90% vast. Ik hoef nog geen haast te maken met projecten, maar de lastige projecten moeten echt nu beginnen.
Verder staan er een onwijs aantal demo's op het programma, die ik zeker niet allemaal ga bekijken.
Het vroeg donker zijn draagt bij aan het oud en nieuw gevoel voor mij.
De 5 beste maanden van het jaar zijn nu begonnen!

Dit betekent natuurlijk ook dat we steeds dichter in de buurt komen!!

De dagen korter
De nachten langer
Koud!!

Nu nog Sneeuw en ijs (schaatsen) dan zit de sfeer er helemaal in!:)

opvallend genoeg ben ik er dit jaar niet zo mee bezig .
ergens vind ik het ook wel handig dat het smorgens zo donker is .
want dan heb je niet zo n last van die laag staande zon als je met je auto voor het stoplicht staat .
maar een uurtje lang slapen is altijd welkom . :D

Ik vind het altijd veel sfeer mee brengen.
Zo vroeg donker! Alleen er komen natuurlijk ook nadelen bij.
Als je naar school/werk gaat, ga je dan echt letterlijk met de donker weg van huis en met de donker weer terug naar huis.
Maar ik zit hier persoonlijk niet zoveel mee!
Laat de winter maar lekker beginnen! We hebben al genoeg zomer gehad! :)

Back
Bovenaan