Winter

jaja vandaag was het dan eindelijk glad op de weg. Toen ik richting school ging ben ik 2keer uitgegleden en dan bedenken dat ik ong. 150meter van school woon :p

Klopt las het dat ook het westen last kan krijgen van een kleine sneeuwlaag. In het oosten tot 8 centimeter sneeuw dat is toch al weer een wit wereldje!

Hier begon het zo rond 1 uur vannacht te sneeuwen. Op de auto's bleef het enigzins liggen maar helaas niet op de weg, daar was het wegdek te nat voor. Toch wel een mooi gezicht hoor, want het ging best hard. :D

Herfst weer op dit moment, met tot nu toe ook een record zachte winter :(

Een winters sprookje is na zo’n zeer zacht winterbegin dus nog steeds mogelijk, zo leren deze gebeurtenissen in het verleden. Wil dat sprookje zich dit jaar herhalen, dan moet de circulatie in de atmosfeer de komende weken wel drastisch gaan wijzigen. Voorlopig is daar nog geen zicht op. Laten we puur de statistiek los op de winters uit het verleden, dan is er een kans van 55% dat deze winter (zeer) vorstarm blijft. Er is een kans van 20% dat deze winter zachter dan normaal blijft, maar toch nog één of een paar winterveegjes oplevert. Blijft over een kans van 25% dat deze winter uiteindelijk toch nog als een ‘gemiddelde’ uit de bus gaat komen. De kans op een ‘koude’ winter is twee maal zo klein als de kans dat deze winter gewoon een herhaling gaat worden van de superzachte winters uit 1975 en 2007. Afwachten is het parool

naja tot zover de horrorwinter van midden november begonnen :bonk:
hier stormt et op het moment echt hard! ook gister nacht. het mag wel eens gaan sneeuwen van mij :)

Winter? Ik stond mijn vuurwerk in een zwembroek af te steken! Voor je het weet verbrand je bijna van de felle zon! Op het moment is het echter wat minder, maar de vraag is of we überhaupt wel een winter hebben gehad.

Kan nog komen, mag van mij ook. Het weer zoals nu is helemaal niks, voor het idee een winterse periode, altijd goed.

ik had trouwens ook ergenst gelezen dat de seizoenen steeds langer op zich laten wahten, dus het zo eigenlijk wel kunnen kloppen. heb je zomervakantie kan je sneeuwballen gooien en snowboarden (en uitglijden :p) en is het wintervakantie en loop je te zwemmen en is de ouderjaarsduik oppeens een zwemparadijs kwa warmte :p

ik had trouwens ook ergenst gelezen dat de seizoenen steeds langer op zich laten wahten, dus het zo eigenlijk wel kunnen kloppen. heb je zomervakantie kan je sneeuwballen gooien en snowboarden (en uitglijden :p) en is het wintervakantie en loop je te zwemmen en is de ouderjaarsduik oppeens een zwemparadijs kwa warmte :p

De nieuwjaarsduik moet ook in juli plaatsvinden vind ik!

let ma op!
Rond de carnaval is het koud (is altijd zo)
en dat was dan de winter!

het is iig een echte horror winter!
Tenminste voor de winter lief hebber is dit een horror winter te noemen!

[edit] volgens de weerkaarten kan het van af...
zaterdag 14januari tot ongv woensdag 18 januari snachts gaan vriezen!

Van af woensdag 18 januari gaat het weer weer eens wisselvallig worden!
(wisselvallig weer hebben we nog niet gehad aghum!)
[edit]

Laatst bewerkt:
Elburgersc,
Beetje winters mag het van mij wel zijn dit weer lijkt meer op herfst en lente dan dat het winter is! Vergeleken met vorig jaar lijkt t helemaal nergens op.

Heerlijk dit, de krokussen komen al naar boven toe. Vorig jaar mei was het toch ook zomer, en de zomer was de lente, dus de winter van nu is de herfst... winter komt echt wel, alleen opgeschroven.

Ik heb niet meer het idee dat het echt nog winter gaat worden hoor... Ik denk dat we straks gewoon weer lekker lente weer krijgen, en dan vroeg zomer ofzo.

Zijn er hier mensen met kennis die dit kunnen bevestigen of ontkrachten? Ik zit eigenlijk nu ook niet echt meer op winterse buien te wachten. We hebben al in geen weken/maanden nachtvorst meer gehad... Echt bizar! Hebben we dit al eerder mee gemaakt? Ik heb dit jaar wel geteld maar 1x hoeven krabben.

[Edit]

Sorry ik zie hier boven dat mijn collega (haha) 3xH het al over vriezen heeft. Nou van mij hoeft het niet meer! :P We zullen zien... Ben wel benieuwd.

Back
Bovenaan