Winter

Toen ik net de hond uit liep te laten was het toch wel frisjes hoor, vooral tegen wind in. Bij het weer van Nos of Rtl nieuws (weet niet meer welke) zag je mooi dat koude gebied aankomen van 5/10 graden. Hij ligt nu ergens bij Rusland.

Toen ik net de hond uit liep te laten was het toch wel frisjes hoor, vooral tegen wind in. Bij het weer van Nos of Rtl nieuws (weet niet meer welke) zag je mooi dat koude gebied aankomen van 5/10 graden. Hij ligt nu ergens bij Rusland.

In Rusland was het al -10 op sommige plekken.
Ze zeiden op RTL dat volgende week we het eerste winterse kou krijgen.
Het komt dus langzaam hierheen.

In Rusland was het al -10 op sommige plekken.
Ze zeiden op RTL dat volgende week we het eerste winterse kou krijgen.
Het komt dus langzaam hierheen.

Dan stond er denk ik een - voor 5/10, die ik dan niet heb gezien. :p Je zag in ieder geval dat het blauwe veld langzamerhand zich verplaatst, inderdaad.

Dan stond er denk ik een - voor 5/10, die ik dan niet heb gezien. :p Je zag in ieder geval dat het blauwe veld langzamerhand zich verplaatst, inderdaad.

Om ff duidelijk te maken, in Rusland zag je 3 sneeuwvlokjes staan. Dat betekend dus zware sneeuwval.
Nog even wachten en het is hier ook zover.
Openbaar vervoer ligt plat, sneeuwballengevechten, automobilisten is vast staan en niet weg komen in de sneeuw, vallende voetgangers en fietsers, blije kinderen op de slee. Gele vlekken in de sneeuw! :p
Hopen dat het zoals vorig jaar was en dan met iets meer sneeuw. Dan krijgen we misschien wel sneeuwvrij!
Heb er weer zin in. :D

Om ff duidelijk te maken, in Rusland zag je 3 sneeuwvlokjes staan. Dat betekend dus zware sneeuwval.
Openbaar vervoer ligt plat, sneeuwballengevechten, automobilisten is vast staan en niet weg komen in de sneeuw, vallende voetgangers en fietsers, blije kinderen op de slee. Gele vlekken in de sneeuw! :p
Hopen dat het zoals vorig jaar was en dan met iets meer sneeuw. Dan krijgen we misschien wel sneeuwvrij!

Laat maar komen die sneeuw. :handsup:

Hopelijk,

Ahh wat jammer kan ik weeer niet naar school. Balen zeg....

ik heb toch echt liever het winter gevoel hoor echt met kaarsjes vrouw die je warm houd aan je zijde en die tegen je aan kruipt en in slaap valt.
lekker wat lekkers er bij je kent het wel een stok broodje met kruiden boter of een heerlijke zalm salade zelf gemaakt.
en dat de sneeuw lekker naar beneden valt om de volgende morgen als het lukt,
lekker sneeuw ballen gevecht te houden.
en dat de zon erg laag staat en ondergaat en gewoon dat ultieme kerst gevoel geeft.

Tmax.png

De temperatuur duikt onder de 10 graden.

De Nederlandse Spoorwegen heeft het slopen van oude treinen voorlopig stilgelegd.

De NS wil de slooptreinen achter de hand houden voor het geval de dienstregeling komende winter in gevaar komt.
Nieuwe treinen zijn gevoeliger voor ijzel, storm en sneeuw en gaan daardoor eerder kapot. Oudere treinstellen zijn minder gevoelig voor extreme weersomstandigheden. Dat schrijft Dagblad van het Noorden.

Er staan op drie plekken in Nederland treinen die gesloopt moeten worden. Bij winters weer kunnen ze over het algemeen zonder problemen weer worden ingezet. (Redactie)

Het is nu 10 November 4 uur 's middags en de temperatuurmeter geeft hier nu 8 graden celsius aan. Het is misschien iets warmer geweest op het warmste punt van de dag, maar veel meer zal het niet zijn geweest. Ik heb een nieuwe winterjas gekocht voor dit jaar, nu hoop ik dat de H&M hem toch maar snel met de post verstuurd. :p

3 sneeuwvlokken is matige sneeuwval, 4 stuks in ruitvorm is pas zware sneeuwval....1-2 vlokken is lichte sneeuwval, een komma is motsneeuw:p

Brrr, had vandaag een tentamen buiten. Zo aan het einde van de middag een beetje buiten rond lopen was wel erg koud zeg! Ook hang ter heel de dag al een beetje zo'n grauwe, mistige sfeer! Past veel beter bij deze tijd van het jaar dan die 18 graden van pas!

3 sneeuwvlokken is matige sneeuwval, 4 stuks in ruitvorm is pas zware sneeuwval....1-2 vlokken is lichte sneeuwval, een komma is motsneeuw:p

Toen er in Limburg vorig jaar stond stonden er ook 3. Nou dag erna stond ik op lag er een pak van +/- 30 centimeter :p

Zie de maan schijnt door de bomen....

Maar het komt goed!
Na de grijze start van vandaag zorgt aanvoer van drogere lucht vanuit Polen ervoor dat het op steeds meer plekken breed opklaart. Vanavond en vannacht is het dan ook helder, schijnt de maan door de bomen en koelt het flink af. Na een nacht met vooral in de noordoostelijke provincies wat vorst, is de start morgen een frisse, maar de zon zorgt ervoor de temperatuur uitkomt tussen 8 en 15 graden van noord naar zuid. Ja inderdaad, de zon, want op de meeste plekken schijnt ie morgen de hele dag door!
weer.nl

38802cc87b.jpg

Wordt helaas weer iets warmer.
ensemble-tt6-wageningen.gif

Potverdorie ik ben nog op, maar ga zo slapen... Maar het grappige is, er staan nu op dit moment mensen buiten de autoruiten te krabben! Echt grappig, voor het eerst weer sinds een jaar dat het mij echt opvalt en dat ik het ook echt hoor. Als ik naar buiten kijk zie ik echt auto's met een dikke laag vorst eroverheen... Het is echt begonnen jongens!

Nog een voordeel: Je kratje bier buiten laten staan. Lekker koudbier, en het kost geen ruimte in de koelkast :D Heb een paar fijne Grolsch beugeltjes op van buitenaf... Prima te doen :)

het is echt weer begonnen de koude ellende. Ik vind het ineens niet zo erg meer... Laat maar komen. Na de feestdagen genieten we wel weer van de lente (hopen we dan :P)

Brr, vanochtendvroeg kon ik ook krabben! Auto was helemaal wit, net als het gras en de rest buiten. Toen kreeg ik toch wel écht de kriebels te pakken hoor. Het het niet verwacht nadat ik gisteren gelezen had in dit topic dat het weer warmer werd.

Back
Bovenaan