Winter

Van mij mag het dit jaar weer net zo gaan sneeuwen als vorig jaar. Mijn hond (een Beagle) vond het ook erg leuk, hij heeft vorig jaar zijn eerste winter en eerste sneeuw meegemaakt. Op sommige plaatsen lag het zo hoog dat het tot z'n buikje kwam. :D

heerlijk,

Geef mij de hele maand november maar dit lekkere weer.
En laat het tegen kerst maar beetje sneeuwen. Gezelligheid ten top vind ik.
Alleen de laatste drie dagen van het jaar moeten de wegen beetje vrij zijn. Anders loopt de verkoop weer wat minder. en is er kans dat ik neit alles kan krijgen wat ik wil.
Maar lekker koud, met sneeuw. ik houd er wel van. Ik houd niet van regen en gure wind. Dat mag achterwege blijven.
greetzz

5246873613_dd0d4ab28d_z.jpg

Hier trouwens nog een foto van onze besneeuwde straat. Onze auto staat er ook op... Daar onder de sneeuw... ergens...

Volgens mij is het momenteel te warm voor de tijd van het jaar. We hebben een relatief warm en droog najaar tot dusver.

Volgens buienradar.nl ligt de gemiddelde temperatuur van de komende twee weken rond de 12 graden. Niet bepaald koud en guur te noemen.

Best jammer, want als koud en guur is, gooi ik graag wat op het vuur...

Volgens mij is het momenteel te warm voor de tijd van het jaar. We hebben een relatief warm en droog najaar tot dusver.

Volgens buienradar.nl ligt de gemiddelde temperatuur van de komende twee weken rond de 12 graden. Niet bepaald koud en guur te noemen.

Best jammer, want als koud en guur is, gooi ik graag wat op het vuur...

Het is te warm inderdaad, 4 November 2011 was zelfs de warmste 4 November ooit.

"Had u de wollen wanten al van zolder gehaald? Gefopt! Vandaag mocht de stringbikini nog even uit de kast en hoefde uw chihuahua nog geen koddige minisweater aan. Deze vierde november gaat met 17,8 graden in De Bilt namelijk de boeken in als de warmste ooit, zo meldt Nu.nl. In Limburg is zelfs 19,5 graden gemeten.

Het vorige record van 17,7 graden dateerde nog van 1994. De warmste novemberdag ooit is minder lang geleden: 3 november 2005. Toen werd het maar liefst 18,7 graden.

Het aanhoudende warme herfstweer is te danken aan een zogenaamde slingerende straalstroom waardoor warme lucht vanuit het zuiden ons land binnenstroomt.

Die maakt blijkbaar heel wat goed, want ondanks de gênante zomer gaat 2011 hoogstwaarschijnlijk in de top 10 voor het warmste en zonnigste jaar ooit terechtkomen, aldus een woordvoerder van weeronline.nl."

bron

Hehe. Eindelijk vriest het in Moskou. Zit nu te kijken en voor het eerst sinds afgelopen winter staat de meter daar op een min.

Toronto en Vancouver zijn deze week eveneens 10 graden koeler geworden

Laat de kou maar naar Nederland komen, ik ben die warmte nu wel zat haha.

Waar we in de zomer naar warmte snakte, hebben we er nu genoeg van. Ik ook hoor, het is nu November dus mag de kou van mij wel komen, inclusief de sneeuw natuurlijk! :D

van weer.nl

Wanneer begint de winter?
Het zachte herfstweer hoeft nog niet te betekenen dat ook de winter minder koud wordt. De afgelopen twee jaar werd zelfs het tegendeel bewezen. Vorig jaar was het in de eerste helft van november ook uitermate zacht met een kleine koude onderbreking. Aan het einde van deze novembermaand werd het al echt volop winter. De koudste december in 40 jaar volgde. Het jaar daarvoor, dus in november 2009, was het juist in de tweede en derde week van de maand erg zacht. En we kunnen het ons allemaal nog heel goed herinneren, de winter van 2009 op 2010 werd vervolgens de koudste en sneeuwrijkste winter sinds 14 jaar. Het zachte verloop van november dit jaar geeft dus nog volop mogelijkheden voor een koude winter. Er zijn aanwijzingen in de lange termijnprognoses dat aan het eind van deze maand de winter een eerste poging doet ons land te veroveren.

DEN HAAG - Bestuurders van strooiwagens zijn in Den Haag regelmatig doelwit van agressieve automobilisten. Afgelopen weekend werd in die gemeente geoefend met de route door de Haagse Milieu Services. Daarbij bleek geregeld het ongeduld van de automobilisten.

Dat schrijft Metro. ,,Ze weten vaak niet dat we maximaal 20 kilometer per uur mogen rijden'', aldus een chauffeur van een van de strooiwagens. Ongeduldige automobilisten beginnen te toeteren, snijden de strooiwagens de weg af of steken een middelvinger op.

bron

sjonge jonge wat een idioten ook nog een middelvinger opsteken naar een strooiwagen. Dan ben je dus echt niet goed bij je hoofd he. Die lui doen gewoon hun werk. Kortzichtigheid van sommige mensen ook. Verschrikkelijk.

Het wordt kouder Van onze weerman

SOEST - November lijkt eindelijk op een licht winterser toer te gaan! Vanaf komend weekeinde maken de temperaturen een duikvlucht.

Aanvankelijk worden waarden berekend van 7 tot 10 graden, volgende week liggen de maxima tussen de 4 en 7 graden. Ook de nachten worden kouder en de eerste lichte vorst is in zicht.

Begin volgende week liggen de minima rond of even onder het vriespunt. Dat heeft alles te maken met een verdere afkoeling van het Europese continent en een megahogedrukblokkade die van Scandinavië tot in Rusland reikt.

Deze week merken we aanvankelijk nog weinig van de temperatuurdaling. Morgen komt de zon er alweer uitgebreider aan te pas en wordt het 10 tot mogelijk 15 graden in het zuiden. De wind waait uit het zuidoosten en later meer uit het zuiden. Het blijft droog en de zon schijnt op meerdere dagen. Pas eind deze week gaan de temperaturen duidelijk voor het eerst dalen.

bron

:D

Zulke voorspellingen ken ik :p

Net als dat de zon zou schijnen in de zomer..
was om precies te zien, 1 week mooi weer.. in Mei notabene

Klopt, je kunt er in princiepe niets mee met die weer berichten.
Al moet ik wel zeggen dat het hier vandaag redelijk koel is.

Back
Bovenaan