Winter

Nu, dan kan ik natuurlijk niet achterblijven, winter is fantastisch.....

IJsselmeer over met een ijsbreker (collega van mij afgelopen winter)
dscn3089s.jpg

Winterse diepvrieskou in Scandinavië afgelopen winter (schermafdruk van mijn werkstation)
kounoorwegen.gif

Rusland is nog een flink stuk kouder....

kouussr.gif

IJsbloemen op een bevriezend dak....
p1020238y.jpg

Koude winterochtend.....
p1030841h.jpg

Een naderende sneeuwbui geeft al sneeuw terwijl de zon nog net weet te schijnen...
picture027py.jpg

picture034ku.jpg

picture036m.jpg

zware fietstocht...
picture037p.jpg

Heb wel weer zin in een paar nachten flinke nacht vorst!! Beter als deze zeikende regen :p

@David gave sfeerplaten man!! :D

Jupiler dat zijn echt prachtige foto's! Heerlijk die sfeer op dit forum :)

Ja soms kom je echt mooie foto's tegen. Ben een 2 jaar terug ook de kou in gegaan. Was echt verscrhikkelijk. Statief en al mee. Sta ik klaar om de eerste winterfoto van de avond te maken, valt mijn camera uit omdat de batterijen op waren :bonk:

Echt een kans op mooie plaatjes gemist toen.

De koudste (en ook kortste) oud en nieuw die ik me kan herinneren was die van 1978 op 1979: tijdens middernacht -10 tot 15 graden en wat wind erbij...was niet te doen...binnen 10 minuten stond iedereen weer binnen en was het ook stil op straat...:D

De koudste (en ook kortste) oud en nieuw die ik me kan herinneren was die van 1978 op 1979: tijdens middernacht -10 tot 15 graden en wat wind erbij...was niet te doen...binnen 10 minuten stond iedereen weer binnen en was het ook stil op straat...:D

Lijkt me ook behoorlijk lijp ja.
Kan jij nog gegevens terugvinden van 1996/1997?
En van 2008/2009 en 2009/2010.

Dat waren mijn koudste jaarwisselingen.

Hopelijk heb je wat mooie gegevens mbt tot temperatuur enz.

:bye:

Prachtige sfeer platen komen er weer voorbij.
Helemaal goed om in de juiste stemming te komen.

Ja soms kom je echt mooie foto's tegen. Ben een 2 jaar terug ook de kou in gegaan. Was echt verscrhikkelijk. Statief en al mee. Sta ik klaar om de eerste winterfoto van de avond te maken, valt mijn camera uit omdat de batterijen op waren :bonk:

Echt een kans op mooie plaatjes gemist toen.

Dat is inderdaad een gemiste kans. Mensen verklaren mij altijd voor gek als ik zeg dat ik meer van de winter hou dan van de zomer, het is gewoon de hele sfeer van de winter die sommige mensen niet begrijpen.

Maar goed, zoals Kevin al zei het rijden is inderdaad een stuk minder. Ik moet ook vaker naar Roosendaal voor het werk vanuit Limburg, ik rij dan via Antwerpen. Als het zo flink gesneeuwd heeft is dat echt geen pretje...

Ik ga zoeken...:)

Dat zou ik echt tof vinden. :wink:

Dat is inderdaad een gemiste kans. Mensen verklaren mij altijd voor gek als ik zeg dat ik meer van de winter hou dan van de zomer, het is gewoon de hele sfeer van de winter die sommige mensen niet begrijpen.

Maar goed, zoals Kevin al zei het rijden is inderdaad een stuk minder. Ik moet ook vaker naar Roosendaal voor het werk vanuit Limburg, ik rij dan via Antwerpen. Als het zo flink gesneeuwd heeft is dat echt geen pretje...

Sowieso niet bij Antwerpen nee, dat is echt druk met files.

Lijkt me ook behoorlijk lijp ja.
Kan jij nog gegevens terugvinden van 1996/1997?
En van 2008/2009 en 2009/2010.

Dat waren mijn koudste jaarwisselingen.

Hopelijk heb je wat mooie gegevens mbt tot temperatuur enz.

:bye:

Cijfers de Bilt:

di 31 december 1996:
Max. temp: -5.7
Min. temp: -12
3 Bft

woe 1 jan:

Max. temp: -7
Min. temp: -13

Erg koude jaarwisseling.....

woe 31 december 2008:
Max. temp: -2.8
Min. temp: -8.7

do 1 jan:

Max. temp: +0.5
Min. temp: -2.8

do 31 december 2009:

Max. temp: +0.5
Min. temp: -0.5

Vrij 1 jan 2010:

Max. temp: -1.6
Min. temp: -6.3

let wel: de min. temp kan ook van 30 op 31 december gemeten zijn.....is niet even te achterhalen....:bye:

Cijfers de Bilt:

let wel: de min. temp kan ook van 30 op 31 december gemeten zijn.....is niet even te achterhalen....:bye:

Helemaal geweldig man!
Echt bedankt!

:D:wink::p:bye:

Goed gezien dat 1996 super koud was. Was toen ook snel binnen. Kon de hoek van de straat niet halen door de extreme ijzel die er toen lag.

En Ik weet nog wel dat 2008 die dag minimum voor Rotterdam -5 zou zijn, maar dat voelde absoluut zo niet aan, maar warmer.
Gek hoe subjectief temperatuur kan zijn.

Ik heb nog wel een winters tafereeltje voor jullie.
Dik pak sneeuw op de tribune, een temperatuur van -12 tijdens de wedstrijd, je ballen die eraf vriezen, slechts 15.000 mensen aanwezig een een saai potje voetbal.
Een stadionspeaker die doodleuk de mededeling doet dat er ook nog zoiets is als een voetbalwedstrijd die bezig is. Deze winterse wedstrijd was gewoon legendarisch. En waarom? Kijk zelf maar!

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

:D

Komt van www.mokkels.nl, dus of dat het betrouwbaar is.

De winter komt eraan
Die zomer die er nooit is geweest is allang voorbij, dus bereid je maar vast voor op een ijs- en ijskoude winter. Want die komt er sowieso. Ligt aan de cyclus van zonnevlekken, niets bijzonders en gebeurt iedere elf jaar. Vorige keer dat het gebeurde was in 2001, met als laagste temperatuur min 17 graden. En dat was nog een relatief warm jaar.

2011 is tot nu toe al relatief koud en dat wordt dus alleen nog maar erger. Koop dus maar vast twee winterjassen, mutsen, handschoenen en wat niet al. Want het wordt ijskoud en keiglad

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

De winter is toch mijn favoriete seizoen. Gewoon die sfeer al die buiten hangt en binnen. Warme kop chocolademelk in je handen en lekker opwarmen binnen.

Ik heb alleen elk jaar steeds een grotere hekel gekregen aan sneeuw.
In mijn ogen geeft het meer overlast dan plezier.
Kijk maar naar wegen die gewoon niet gestrooid worden, paden die spek- en spekglad zijn, Openbaar Vervoer dat gigantische vertraging oploopt enzovoorts.

Dus het mag van mij lekker vriezen en overdag paar graden boven 0 zijn en dan ziet iedereen een tevreden VW-fanaat.

Wat betreft al dat strooigoed in de supermarkten, dit vind ik echt een afknapper!
Het verpest deels de sfeer door het al zo vroeg in de supermarkt te gooien!

Back
Bovenaan