op nummer 1 staat voor mij de Wicked Whistle. Nederland is weer een geweldige fluitcake rijker. Ik zag de Wicked Whistle al op de livestream van de Vuurwerktotaal demo en ik was echt verrast. In de straat was het eveneens genieten. De fluit is perfect, het tempo is geweldig en geeft een gaaf geluid als de fluiters worden gelanceerd en dan de color tips. De color tips maken hem helemaal af, blijven goed branden en zijn mooi helder.
Op nummer 2 staat voor mij een cake die ik de afgelopen 2 jaar op rij in mijn collectie heb gehad, namelijk de Viking van Wolff. De Viking heeft niet alleen een diversiteit aan effecten, maar ook aan schietrichtingen (V, W en Fanshape). De combinatie van de verschillende kleuren en effecten geeft voor mij de wow factor, evenals de 2 laatste rijen met crackling. Een cakebox geïnspireerd door de Viking lijkt me een geweldig idee.
Mijn eervolle vermelding voor deze poll gaat naar de White Red Rebel. Eveneens een geweldige cake van Vuurwerktotaal. White strobe en red glitter willows zien we vaker bij diverse importeurs, maar zo goed en in deze combinatie heb ik nog niet eerder gezien. Vooral de white strobe blijft erg lang branden en dwarrelt rustig naar beneden.