Wijzigingen vuurwerkbesluit en RACT in 2017 / 2018

9[QUppOTE=Pieter;895264]Ik heb jaren geleden hier al een topic over geopend en in mijn ogen heb ik nooit bewijs gezien dat het alleen de laatste 3 dagen van het jaar vervoerd mag worden.
Er zou ergens dan ook iets moeten staan over wanneer 31 december of zondag valt. Mag je het dan opeens 4 dagen vervoeren in Nederland?
Of alleen 28, 29 en 30 december en 31 december niet?

Zie dit topic; http://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...ng-wat-betreft-transport-consumenten-vuurwerk[/QUOTE]
Als verkoper mag je alleen op de laatste 3 dagen van het jaar vuurwerk ter beschikking stellen aan de consument tenzij een van die dagen een zondag is. In dat geval mag er op de 28 steeds al verkocht worden. Staat duidelijk in het vuurwerkbesluit. Zondags mag je niet verkopen dus valt er ook niets te vervoeren.

Dit is wat mij als winkelier verteld is.
En zo heb ik de single shots ook verkocht. Voor mij geen verkooppraatje want ze gingen de deur uit voor de inkoopsprijs en we weten allemaal dat de jeugd vaak alleen dit artikel koopt en niet iets anders bijkoopt wat je vaak wel hoopt met een aanbieding.

Nu heb ik de vraag afgelopen week weer gesteld (Ik heb nog wat single shots staan) en blijkt dat er nog geen duidelijkheid over is. Dus ik ga er vanuit dat ze dit jaar gewoon nog geïmporteerd gaan worden.

Aan wie heb jij deze vraag gesteld?

Mocht er een verbod komen, is er altijd overgangsrecht. Of althans een periode (een jaarwisseling) waarin je de producten mag verkopen. Of als er direct een verbod komt, dan komt er een terugkoopregeling. Denk aan het verbod op romeinse kaarsen.

Back
Bovenaan