Wie woont er in een verbod gemeente?

Had blijkbaar toch niet helemaal helder hier dat het al om zoveel gemeente ging die zover waren. Sterkte allen die daar wonen, maar ik verwacht dat je in de meeste plaatsen gewoon je gang kunt gaan maar relaxed stoken is anders...

Had blijkbaar toch niet helemaal helder hier dat het al om zoveel gemeente ging die zover waren. Sterkte allen die daar wonen, maar ik verwacht dat je in de meeste plaatsen gewoon je gang kunt gaan maar relaxed stoken is anders...
Tja om heel eerlijk te zijn leuk is anders, maar ik zie geen boa of agent om klokslag 00:00 uur gaan handhaven op vuurwerk

Uit een enquete onder inwoners van Eindhoven bleek eerder al dat Eindhovenaren een lokaal vuurwerkverbod niet erg vinden.

Een uiterst smerige taktiek van de politiek om een vuurwerkverbod in te voeren, via een verdeel en heers strategie.

We hebben het verboden maar kijk niet naar ons, de mensen willen dat nou eenmaal.

Op die manier is niets meer mogelijk natuurlijk.
Dan kan je alles afschaffen.

Een festival met 2000 bezoekers in een stad van 18000 inwoners kan je dan ook gaan schrappen, immers 18000 mensen hebben overlast omwille van 2000 feestvierders.

Zolang het in hun agenda past bevragen ze opeens de bevolking.
Wetende dat er sowieso meer tegenstanders zijn dan voorstanders.
Dat heb je namelijk met alles...
Zeer triest.

Gizmo75 / HVLV goed opletten hiermee.

Zoals gewoonlijk; niet tot nauwelijks buiten excessen en drukke centra en uitgaansgebieden.

Dat zal voor de meerderheid van de steden en gemeenten zo zijn, maar daarom niet overal...

Heb je het bericht van HVLV gelezen over Schiedam?

Nee, de gemeente wil het verkoopverbod realiseren door alle verkoopvergunningen van haar lokale vuurwerkondernemers in te trekken!

Heel verregaand noem ik dit.

Als er enkele gekken in de gemeenteraad zitten, gaan ze ook repressiever optreden tegen de liefhebbers.

Je moet er gewoon rekening mee houden.

Ik kwam deze ook tegen. Ik weet niet of de HVLV hier van op de hoogte is?

https://www.duic.nl/algemeen/gemeente-utrecht-wil-vuurwerk-vanaf-2022-2023-verbieden

zal dit volgend jaar bijna 100% het geval zijn of zit die PvdA burgermeester Dijksma gewoon haar natte dromen weer in media artikelen te plakken. Ik mag namelijk hopen dat ik volgend jaar niet gelijk de klos ben want eerlijk gezegd heb ik nog lang niet genoeg van vuurwerk genoten om er bij mijn voordeur mee te stoppen.

Hi Richardus, wil je het ons laten weten via [email protected] als je dit op de agenda tegenkomt?

Wij hebben namelijk met de burgemeester van Groningen afgesproken dat hij ons op de hoogte houd en ons betrekt in het "proces".

Alvsst dank!
.

Naar verwachting spreekt de raad op woensdag 27 oktober 2021 over dit onderwerp.

De exacte agenda is op dit moment nog niet bekend maar kunt u inzien via: https://gemeenteraad.groningen.nl/.

Met vriendelijke groet,

Xxxx xxxxxx

Medewerker Griffiebureau

Gemeente Zaanstad had ook een aantal vragen in hun enquête staan m.b.t. leefbaarheid in de gemeente. Ik ben eens gaan opzoeken op internet wat er allemaal te vinden is over een eventueel verbod in deze gemeente, hier werd ik niet echt vrolijk van.... Zal ook wel op de agenda komen na de uitkomst van de enquête ben ik bang.

Ik ben vrij actief binnen de HVLV om op gemeentelijk niveau in de gaten te houden waar een verbod dreigt.
Tot nu toe zijn dat:

Amsterdam
Rotterdam
Schiedam
Apeldoorn
VLissingen
Nijmegen
Heumen
Soest

Hoe gaan jullie met dit verbod om? schijt aan? of ga je je verplaatsen? of stop je met vuurwerk?

Mocht er een verbod komen, dan kan je moeilijk schijt hebben, tenzij je jezelf de problemen op de hals wil halen. En cat. 1 vuurwerk hoef je ook niet te doen, gaat vervelen na het zoveelste lontje.

Wat ik het trieste vind aan een vuurwerkverbod is dat men alle overlast, vernielingen en zwaar gewonden door zwaar illegaal vuurwerk in combinatie met reljeugd misbruikt om het normale consumenten-vuurwerk, waar de meeste mensen op een fatsoenlijke en verantwoordelijke manier mee om gaan, de nek om te draaien.

Dat zware illegale knalvuurwerk wordt in de media gebracht als consumentenvuurwerk en er zijn zat mensen, die de ballen verstand van vuurwerk hebben, die denken dat dit consumentenvuurwerk is en dat je dit gewoon bij de fietsenhandel om de hoek kunt kopen.

De mensen bij de gemeente die voor een vuurwerkverbod zijn hebben er de ballen verstand van en hebben geen enkel objectief onderzoek verricht.

Wat ik het trieste vind aan een vuurwerkverbod is dat men alle overlast, vernielingen en zwaar gewonden door zwaar illegaal vuurwerk in combinatie met reljeugd misbruikt om het normale consumenten-vuurwerk, waar de meeste mensen op een fatsoenlijke en verantwoordelijke manier mee om gaan, de nek om te draaien.

Dat zware illegale knalvuurwerk wordt in de media gebracht als consumentenvuurwerk en er zijn zat mensen, die de ballen verstand van vuurwerk hebben, die denken dat dit consumentenvuurwerk is en dat je dit gewoon bij de fietsenhandel om de hoek kunt kopen.

De mensen bij de gemeente die voor een vuurwerkverbod zijn hebben er de ballen verstand van en hebben geen enkel objectief onderzoek verricht.
Klopt. Proberen politici te begrijpen heb ik al opgegeven. Maar ik ben benieuwd wat een freak doet die in zo'n kut gemeente woont

Klopt. Proberen politici te begrijpen heb ik al opgegeven.

Begrijpen is hier niet het juiste woord. Er moet staan : de leugens van de politici te geloven, want ze weten verdomd goed dat al hun uitspraken op onwaarheden berusten. Dat is vaak genoeg aangetoond, maar ze blijven het standvastig verkondigen.

Iemand met wat gezond verstand moet toch wel zelf kunnen bedenken dat Nederland een land van de regeltjes is waar je dit soort zwaar vuurwerk NIET bij de plaatselijke dealer kan kopen en dat het dus complete kolder is wat media en de regering brengen?

Begrijpen is hier niet het juiste woord. Er moet staan : de leugens van de politici te geloven, want ze weten verdomd goed dat al hun uitspraken op onwaarheden berusten. Dat is vaak genoeg aangetoond, maar ze blijven het standvastig verkondigen.

Het gaat nu slechts om vuurwerk. Er zijn complete jarenlange oorlogen gepaard met de nodige burgerslachtoffers gestart op basis van leugens van politici en ze zijn en blijven er allemaal mee wegkomen. Dat het vuurwerk verhaal zo wordt aangepakt verbaast mij niets. It's a piece of cake for this skilled guys and ladies.

Kwam vandaag (na het plaatsen van een aantal bestelling) er pas achter dat Schiedam een vuurwerkverbod heeft. Afgelopen jaar stond ik nog met een pot in me hand, terwijl de politie langsreed (geen problemen gehad), maar dacht voor de zekerheid ga ik naar familie in Zaandam... 3 keer raden, dreigt er ook een vuurwerkverbod.

Back
Bovenaan