Wie woont er in een verbod gemeente?

Het gezeik begint weer. Het borrelt in een hoop gemeentes. Zo ook in Zeist. Ze doen er nogal vaag over maar ik houd er wel rekening mee dat het er in Zeist ook aan zit te komen. Vorig jaar gooide Covid roet in het eten. En nu wil men het liefst overal doorpakken. Schoften zijn het. Ik heb er geen goed woord voor over.

De gezamenlijk optrekkende "partijen" die de afgelopen tijd meerdere plannen voor afsteekverboden van tafel hebben weten te krijgen, zijn tot zover op de hoogte van de in dit topic gemelde Gemeenten waar het (eventueel) speelt. Oftewel: ze zijn er al mee bezig (geweest), hebben afspraken gemaakt en/of volgen op de voet wat er lokaal gebeurt. Betrokkenheid en aandacht van alle deze mensen helpt écht, maar we kunnen simpelweg niet overal tegelijk zijn. Blijf dus vooral melden als je iets hoort, leest, enz. zodat er NIETS tussendoor schiet en er actie kan worden genomen!! Thanks!!

In Leiden is het sinds 2019 verboden om binnen de singels (de binnenstad) vuurwerk af te steken. Ik meen dat ze ooit in 2018 geroepen hebben dat ze binnen 4 jaar de hele stad vuurwerkvrij wilden hebben. Maar het ontbreekt op het moment gelukkig nog aan voldoende steun binnen de gemeenteraad. Toch blijft het hier ook een jaarlijks terugkerend geluid. Zeker omdat het verbod binnen de singels zo enorm succesvol is als we de voorstanders van een verbod mogen geloven. Laat ik het zo zeggen, ik treur er niet om dat ik Leiden ga verlaten wat dit betreft.

Naja, het lijkt al zo ver te zijn toch? Binnen een jaar of 2 hebben alle gemeenten een verbod en dan is het klaar voor jullie klaar ofzo, wat zijn jullie plannen?

Mij is het al die stress niet waard. Ik heb liever dat er nu duidelijkheid komt dan dat je nog jaren aan een zijden draadje bungelt. Zo kan de illegale handel ook beter inspelen op de vraag die dan ontstaat. Vuurwerkvrije jaarwisselingen zie ik binnen nu en 10 jr niet snel een feit zijn, daar kan ik als liefhebber wel mee leven. Vorig jaar veel mooier vuurwerk gezien dan normaal dus ik zie niet alleen de nadelen zoals jullie doen.

De gezamenlijk optrekkende "partijen" die de afgelopen tijd meerdere plannen voor afsteekverboden van tafel hebben weten te krijgen, zijn tot zover op de hoogte van de in dit topic gemelde Gemeenten waar het (eventueel) speelt. Oftewel: ze zijn er al mee bezig (geweest), hebben afspraken gemaakt en/of volgen op de voet wat er lokaal gebeurt. Betrokkenheid en aandacht van alle deze mensen helpt écht, maar we kunnen simpelweg niet overal tegelijk zijn. Blijf dus vooral melden als je iets hoort, leest, enz. zodat er NIETS tussendoor schiet en er actie kan worden genomen!! Thanks!!

Precies dat!:)

Naja, het lijkt al zo ver te zijn toch? Binnen een jaar of 2 hebben alle gemeenten een verbod en dan is het klaar voor jullie klaar ofzo, wat zijn jullie plannen?

Mij is het al die stress niet waard. Ik heb liever dat er nu duidelijkheid komt dan dat je nog jaren aan een zijden draadje bungelt. Zo kan de illegale handel ook beter inspelen op de vraag die dan ontstaat. Vuurwerkvrije jaarwisselingen zie ik binnen nu en 10 jr niet snel een feit zijn, daar kan ik als liefhebber wel mee leven. Vorig jaar veel mooier vuurwerk gezien dan normaal dus ik zie niet alleen de nadelen zoals jullie doen.
Mijn plannen? ik probeer gemeenteraadsleden te overtuigen. Wat zijn jouw plannen? kop in de grond?

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/2921...al-vuurwerkverbod-zonder-uitzonderingsplekken

Gisteren besproken in de raad en ook Haarlem gaat eraan geloven, helaas. En zo zullen er meer steden volgen waarbij GL een dikke vinger in de pap heeft te roeren.
Volgens mij hebben ze geen iedee wat voor chaos ze creeeren in Haarlem door dit verbod erdoorheen te duwen, als je mensen in de stad hier spreekt is de opinie toch heel anders dan in de gemeenteraad wordt geschetst. Heel jammer dit, er zal zoiezo nog wel flink gestookt gaan worden maar het gezellige voor de deur staan onbezorgd stoken is er dan niet meer bij. Telkens over je schouder kijken of er niet een agentje voorbij komt. En die boete is dan nog niet eens zo erg maar als ze dan ook Nog is moeilijk gaan doen over eventuele overschrijding van de 25kg regel dan wordt het toch wel heel vervelend allemaal. Misschien toch tijd om Haarlem te verlaten🤷

Ik vraag me ook af in hoeverre inwoners weten dat er in hun gemeente een verbod geldt. Lang niet iedereen kijkt lokaal tv of leest het lokale suffertje

Ik vraag me ook af in hoeverre inwoners weten dat er in hun gemeente een verbod geldt. Lang niet iedereen kijkt lokaal tv of leest het lokale suffertje

Dat gaat gewoon groot uitgemeten worden door de landelijke media aan t eind van dit jaar

Heel triest, het hele proces in Haarlem rammelt weer aan alle kanten!! Partijen die geen spreektijd krijgen en monddood worden gemaakt, politiek geneuzel en bijbehorende politieke spelletjes en zelfs een centrale vuurwerkshow die de nek wordt omgedraaid. Oftewel: Haarlem heeft dan naast CAT.1 helemaal niks met Oud & Nieuw...

En toch is de strijd nog niet definitief gestreden. Wil geen slapende honden wakker maken maar we zijn er nog niet klaar mee. Volgende stap in dit proces is het daadwerkelijk doorvoeren van dit besluit en daar zitten we bovenop...

In Leiden is het sinds 2019 verboden om binnen de singels (de binnenstad) vuurwerk af te steken. Ik meen dat ze ooit in 2018 geroepen hebben dat ze binnen 4 jaar de hele stad vuurwerkvrij wilden hebben. Maar het ontbreekt op het moment gelukkig nog aan voldoende steun binnen de gemeenteraad. Toch blijft het hier ook een jaarlijks terugkerend geluid. Zeker omdat het verbod binnen de singels zo enorm succesvol is als we de voorstanders van een verbod mogen geloven. Laat ik het zo zeggen, ik treur er niet om dat ik Leiden ga verlaten wat dit betreft.

Wat je zegt plintje heb ik ook vernomen helaas..
Onze burgemeester Lenferink is niet zo voor vuurwerk en wil niet wachten met maatregelen voor een landelijkvuurwerk verbod en wil elk jaar de vuurwerkvrije zones uitbreiden totdat de gehele stad een verbod heeft op vuurwerken wil dit gaan realiseren voor 2024 als ik het goed heb onthouden.
Uiteindelijk zal ik er niet voor gaan verhuizen want ik denk dat dit probleem zich in elke stad of dorp zich voor gaat doen (als het probleem zich daar dan al niet voordoet)
Maar ik begrijp wel hel goed wat je bedoelt!

Ook na dit draadje doorgespit te hebben denk ik weer 'wat een hoop hypocriet gedoe en gelul op gemeentelijk niveau voor die 8 uurtjes per jaar'. Woningtekort zou een mooi vervangend onderwerp kunnen zijn.

Heel triest, het hele proces in Haarlem rammelt weer aan alle kanten!! Partijen die geen spreektijd krijgen en monddood worden gemaakt, politiek geneuzel en bijbehorende politieke spelletjes en zelfs een centrale vuurwerkshow die de nek wordt omgedraaid. Oftewel: Haarlem heeft dan naast CAT.1 helemaal niks met Oud & Nieuw...

En toch is de strijd nog niet definitief gestreden. Wil geen slapende honden wakker maken maar we zijn er nog niet klaar mee. Volgende stap in dit proces is het daadwerkelijk doorvoeren van dit besluit en daar zitten we bovenop...

Top wat jullie doen met de HVLV, maar ik ben er helemaal klaar mee.
Met deze lokale gemeenteraden.
Het is een zootje ongeregeld zonder enige competenties, kennis of gezond verstand.

Dikke pluim voor jullie, dat jullie zich willen mengen in deze vuile spelletjes.

Ook na dit draadje doorgespit te hebben denk ik weer 'wat een hoop hypocriet gedoe en gelul op gemeentelijk niveau voor die 8 uurtjes per jaar'. Woningtekort zou een mooi vervangend onderwerp kunnen zijn.

Mensen die plezier beleven, dat is hun grootste prioriteit om aan te pakken.
Eerst de mensen helemaal gek maken met corona-nonsens en nu gewoon verder de mensen blijven pesten.
Je moet het zeggen zoals het is: het zijn pesterijen.

https://studio040.nl/nieuws/artikel/vragen-over-vuurwerkverbod-tijdens-oud-nieuw

Verschillende fracties in de gemeenteraad vragen zich af of Eindhoven dit jaar een vuurwerkverbod gaat invoeren.

Dit staat in raadsvragen van GroenLinks, D66 en de PvdA.

De partijen vragen zich af of er weer vuurwerkverbod komt of dat Eindhoven met alternatieven komt. In een motie uit januari 2020 vroeg GroenLinks al of het college bezig is met een alternatief. Uit een enquete onder inwoners van Eindhoven bleek eerder al dat Eindhovenaren een lokaal vuurwerkverbod niet erg vinden.

Gezien het feit dat er nul capaciteit is om te controleren zou ik gewoon door blijven stoken. Dat heb je afgelopen oud en nieuw kunnen mee maken.

Aangezien gebleken is dat verkoop niet verboden kan worden, wordt dat wat afgehaald wordt ook gewoon afgestoken natuurlijk. Symboolpolitiek is het, om Den Haag te pushen om hun de zin te geven. Kindjes van de politiek.

Back
Bovenaan