Wie kent dit gevoel?

anthony

VWC lid
Het is de 29e, eerste bestellingen kunnen worden opgehaald...

En dan zie ik altijd van die dol enthousiaste vaders, die dan de grootste pijlen gaan kopen, niet wetende dat hier maar een klein plofje uitkomt.

Arme man denk ik dan :p.

Ik ben dan altijd geneigd om ze wat advies te geven en die dingen af te raden:D

Advies geven doe ik alleen als mensen zoekende zijn. Ik werk in een vuurwerkwinkel dan ligt het al anders. Je wilt alle klanten goed vuurwerk mee geven, goed vuurwerk kost nou eenmaal meer geld. Als ze niet meer geld willen uitgeven dan bijvoorbeeld 20 euro dan kunnen ze geen geweldig vuurwerk verwachten waar ze de hele avond mee bezig zijn. Ben dan wel zo realistisch om te zeggen dat de meeste pakketten in die categorie (20-25 euro) vol zitten met fonteinen, mochten ze spectaculairder vuurwerk willen wat tijdens de jaarwisseling ook zal opvallen dan moeten ze meer uitgeven, als ze dat niet willen dan kan je twee dingen doen, of dat mindere pakket, of één cake voor 20 euro en misschien nog een grote losse pijl erbij.

En dan zie ik altijd van die dol enthousiaste vaders, die dan de grootste pijlen gaan kopen, niet wetende dat hier maar een klein plofje uitkomt.

Dit, precies dit. Altijd zo zonde als mensen een pakket pijlen kopen... Ga dit jaar ook maar eens mensen tips geven :p

Ken dit gevoel volledig, en adviseur mensen daarom ook altijd erg uitvoerig over wat ze kunnen verwachten. Als verkoper ben ik erg eerlijk en open naar de klant, wat voor de zaak niet altijd het beste is. Toen wij nog de dynasty pakketten verkochten, en mensen wilde een red of orange pakket van 40-50 euro kopen, adviseerde ik altijd een maxipack van 30 euro of een paar losse cakes. Het gevolg: ze geven maar 30 euro uit ipv van 50, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen dat iemand iets duurs koopt, wat eigenlijk voor dezelfde of betere kwaliteit goedkoper kan.

Hetzelfde geldt voor de bandit. Als iemand die wil kopen, zorg ik er altijd voor dat er met die €50 wel iets beters gekocht wordt. Gevolg; het karton Bandits van 2012 is nog niet leeg :)

Met vuurpijlen hetzelfde verhaal.. Niets wetende klanten hebben een heel ander beeld van een vuurpijl dan dat het daadwerkelijk is. Gelukkig hebben wij tegenwoordig van bijna elk artikel een filmpje (dmv QR-code) en weet men steeds vaker dat het mooiste vuurwerk niet uit pijlen komt, maar uit de cakes.

Nou ik koop toch graag een aantal Light Year pakketten hoor,dit zijn gewoon goede pijlen,en ook nog eens voor weinig geld.

Ja de legale zink pijlen ook, maar over het algemeen zijn pijlen wel geld klopperij. Een cake van 20€ presteert toch echt een stuk beter dan een pijlen pakket van 20€.

Die fascinatie voor pijlen heb ik nooit begrepen en nu nog niet. Maar ik hoor het mensen gewoon zeggen:"Nee, ik koop geen vuurwerk....Behalve dan een paar grote pijlen"

Zouden er echt mensen zijn die inmiddels nog steeds niet weten dat het meeste lucht-siervuurwerk uit cakes komt?

Haha heb ik ook. Dan staan er een vader met zoon naast me en die zeggen: Ja we hebben voor 150-200 euro vuurwerk, echt het dikste uit de straat harde klappers en dan lopen ze weg met een (toen nog Diamond) flut pakketje van 125 euro (!). Ik zei dat dat alleen maar fonteinen waren, en ze zeiden nee man niet waar. Ik wil best advies geven maar als het zo moet dan laat maar.

Ik heb in totaal 10 grote vuurpijlen en 6 Asian thunder rockets gekocht voor 26 euro totaal.

Kan je toch 16x het lont aansteken, wat voor mij beter is dan één cake die je 1x aan het lont afsteekt en 10 - 15 keer in de lucht knalt en sier geeft ;)

Die fascinatie voor pijlen heb ik nooit begrepen en nu nog niet. Maar ik hoor het mensen gewoon zeggen:"Nee, ik koop geen vuurwerk....Behalve dan een paar grote pijlen"

Zouden er echt mensen zijn die inmiddels nog steeds niet weten dat het meeste lucht-siervuurwerk uit cakes komt?

Ik ben zelf een liefhebber van vuurpijlen, en dat is gewoon een heel ander product dan een cake. Dat lijkt me trouwens logisch, maar toch zijn er veel mensen die dat niet begrijpen haha. Dus even voor de duidelijkheid: een opstijgende pijl ziet er anders uit dan een bombette en maakt een ander geluid. En laat ik die dingen bij een pijl nou net 10x mooier vinden dan bij een bombette. Daarbij komt ook dat het aansteken van 10 losse pijlen leuker is dan het aansteken van 1 cake (voor mij in elk geval).

Hier ook een pijlen liefhebber hoor...elk jaar standaard een aantal pijlenpakketten...
Mooie ervan is: het geluid van het opstijgen...dat heb je bij geen enkele cake!

Haha herkenbaar ja. Vriend van me weet ook niet veel van vuurwerk en vind pijlen fantastisch. Het effect in de lucht maakt hem niks uit. Het gaat hem alleen om het opstijgen:bonk: Dus nog iemand tips?

Haha herkenbaar ja. Vriend van me weet ook niet veel van vuurwerk en vind pijlen fantastisch. Het effect in de lucht maakt hem niks uit. Het gaat hem alleen om het opstijgen:bonk: Dus nog iemand tips?

Ik vind de light year en ninja pakketen nog steeds toppers :)

Wij liefhebbers hoeven ons niet te verantwoorden voor onze keuzes. Iedereen heeft zijn eigen smaak, zo vindt de één crossettes geweldig en vindt de ander het maar slappe matige boeketjes. Sommigen zijn liefhebber van vuurpijlen om het opstijgen of aansteken van lontjes de anderen vinden de boeketgrootte van vuurpijlen weer erg klein. Ondanks dat alle smaken verschillen, maken wij liefhebbers toch weloverwogen keuzes waar soms wel maanden over nagedacht is.

Het verschil met de "gewone" consument is die weloverwogen keuze. Die consument denkt echt mooi vuurwerk te kopen omdat die pijlen maar liefst 7 euro per stuk zijn of dat het pakket van €150 vol zit met cakes met gigantische uitwerkingen. Daar doelt de topicstarter denk ik op. Juist dán is het sneu voor die consument als hij merkt dat zijn dure pijlen slechts kleine plofjes geven of dat de cakes uit het pakket alleen maar kometen en hier en daar een zielig boeketje bevatten.

Zo is dus ook het gevoel wat bij mij overheerst, waardoor wij weinig pakketten in de prijscategorie €100-€180 verkopen. Na de uitleg over wat men van dat dure pakket kan verwachten, concludeert 9 van 10 klanten dat we beter zelf wat kunnen samenstellen wat echt bij de behoefte past. Of besluiten ze zelfs een heerlijke combibox aan te schaffen. Zeg nou zelf, dat moet de klant toch veel meer voldoening geven van zijn zuurverdiende centen?? Let wel, voor een "gewone" consument is €100 uitgeven aan vuurwerk echt veel... en is de verwachting als ze "zoveel" uitgeven ook (te) hoog.

Wij liefhebbers hoeven ons niet te verantwoorden voor onze keuzes. Iedereen heeft zijn eigen smaak, zo vindt de één crossettes geweldig en vindt de ander het maar slappe matige boeketjes. Sommigen zijn liefhebber van vuurpijlen om het opstijgen of aansteken van lontjes de anderen vinden de boeketgrootte van vuurpijlen weer erg klein. Ondanks dat alle smaken verschillen, maken wij liefhebbers toch weloverwogen keuzes waar soms wel maanden over nagedacht is.

Het verschil met de "gewone" consument is die weloverwogen keuze. Die consument denkt echt mooi vuurwerk te kopen omdat die pijlen maar liefst 7 euro per stuk zijn of dat het pakket van €150 vol zit met cakes met gigantische uitwerkingen. Daar doelt de topicstarter denk ik op. Juist dán is het sneu voor die consument als hij merkt dat zijn dure pijlen slechts kleine plofjes geven of dat de cakes uit het pakket alleen maar kometen en hier en daar een zielig boeketje bevatten.

Zo is dus ook het gevoel wat bij mij overheerst, waardoor wij weinig pakketten in de prijscategorie €100-€180 verkopen. Na de uitleg over wat men van dat dure pakket kan verwachten, concludeert 9 van 10 klanten dat we beter zelf wat kunnen samenstellen wat echt bij de behoefte past. Of besluiten ze zelfs een heerlijke combibox aan te schaffen. Zeg nou zelf, dat moet de klant toch veel meer voldoening geven van zijn zuurverdiende centen?? Let wel, voor een "gewone" consument is €100 uitgeven aan vuurwerk echt veel... en is de verwachting als ze "zoveel" uitgeven ook (te) hoog.

Dit dus :).

Back
Bovenaan