Wie doet er dit jaar een vuurwerkbril op?

Wie doet er dit jaar een vuurwerkbril op?

• Nee, te klein risico op letsel

Stemmen: 15 11,0%
  • alleen overdag/bij klein vuurwerk

Stemmen: 4 2,9%
  • alleen 's avonds/'s nachts, bij groter vw

Stemmen: 32 23,5%
  • Ja, bij alle stookmomenten

Stemmen: 68 50,0%
  • Nee, staat suf

Stemmen: 17 12,5%

• Totaal stemmers
    136
  • Peiling gesloten .
Ik merk de afgelopen jaren dat alleen de stokers een bril dragen.
Terwijl de dronken medestanders lekker eigenwijs zonder bril lopen, moeten ze lekker zelf weten maar dan niet gaan pijpzeiken als je ogen aan diggelen leggen!

Betrap mezelf ook wel is op dat ik hem niet op heb maar meestal heb ik hem op ( kleine moeite )

Ze moeten die brillen ook niet verkopen maar gewoon aan iedereen die vuurwerk koopt ze gratis erbij geven.
Die brillen kosten geen drol. Overheidscampagne opstarten voor het dragen van de vuurwerk bril zou ook geen gek idee zijn. Vooral wijzen ook op de gevaren die omstanders lopen.

Ik weet dat ik zelf dit topic ooit heb geopend, maar moet bekennen dat ik een hekel aan die vw brillen heb. Vroeger lang gezocht naar goeie en de beste wel gevonden (geen idee meer waar, liggen stuk of wat in een la). Alleen wasem ik zoveel warmte uit dat die krengen altijd beslaan in de hoeken, wat ik ook voor trucjes heb uitgehaald om dat te voorkomen (en er staan er heel wat op 't net). Dus ik zit dan in een gevaarlijker situatie dan zonder bril, zo ongeveer. Daarbij verstoort het mijn vuurwerkbeleving enorm omdat ik door een stuk plastic heen naar 't vuurwerk sta te kijken. Krijg er een afstandelijk gevoel van en ben me continue bewust van dat stuk plastic ertussen. Net zoals ik nooit gefilterd met oordoppen naar concerten kan gaan of zonnebril kan dragen (voel ik me ook geen deel meer van de buitenwereld). Ik weet dat het verstandiger is; er dwarrelt wel ns wat naar beneden (knallers doe ik toch al vrijwel niet meer, of pijltjes e.d. maar anderen...) maar de ergernissen overtreffen het gevoel van gevaar laatste 2 jaarwisselingen. En daarbij geeft een beslagen bril een nog groter gevaar. Ja, alle tips geprobeerd, nog nooit doorslaand succes gehad. Zelfs met -10 wasem ik nog hitte uit, ben net een kolenkachel :D

M'n nieuwe Bollé Cobra HD (wat een naam ook :D ) gaat de hele avond/nacht op. Ding geeft kraakhelder beeld en beslaat ook niet als het goed is. Zal het merken, vorig jaar ook weer 'ns gips tegen m'n slaap gehad en ik weet hoe men hier vannacht weer staat te strooien met van alles en nog wat...

cobra-cobhdpi.jpg

Ik doe ook een vuurwerkbril bij alle stookmomenten als iedereen dat nou is zou doen met oud&nieuw dan hebben we een stuk minder gezeik

Wij hebben 20 brillen extra, om vannacht uit te delen aan omstanders. Voornamelijk kinderen die met ouders buiten aan het kijken zijn.

Uiteraard doe ik ene bril op! me ogen zijn me alles,, zonder ogen heb je niets meer aan deze hobby :p
Ik probeer mijn familie ook altijd een bril op te laten zetten in de avond.
Veel vrienden lachen erom, maar goed ik zit er niet mee :D

Ze moeten 'ns beginnen ze gratis bij elke bestelling boven 50e mee te geven, en optie voor een hogere kwaliteit bril van tientje ofzo.

Vuurwerkplanet dealers als het goed is ook, staat in ieder geval wel op de afhaalbon. Ben gisteren bij 2 Vuurwerkplanet dealers geweest en heb er 1 gekregen.

En jaaaa hoor: zelfs een prof bril beslaat op mijn heethoofd, niet even maar vrijwel continu waardoor zicht beperkt wordt. Echt hopeloos. Nog even behandelen met vepaald antifog spul wat ik heb en anders is het toch zonder en duimen maar... :s

Standaard een vuurwerkbril op met gehoorbescherming. Ik kan geen reden bedenken om mijn meest waardevolle zintuigen (ogen en oren) niet te beschermen.

Back
Bovenaan