Wie doet er dit jaar een vuurwerkbril op?

Wie doet er dit jaar een vuurwerkbril op?

• Nee, te klein risico op letsel

Stemmen: 15 11,0%
  • alleen overdag/bij klein vuurwerk

Stemmen: 4 2,9%
  • alleen 's avonds/'s nachts, bij groter vw

Stemmen: 32 23,5%
  • Ja, bij alle stookmomenten

Stemmen: 68 50,0%
  • Nee, staat suf

Stemmen: 17 12,5%

• Totaal stemmers
    136
  • Peiling gesloten .
Beste stadsgenoot.
Ook al ga jij nog zo veilg te werk, een ongeluk zit in een klein hoekje.
Op oudejaarsavond ben je niet alleen op straat, ikgeef zelfs omstanders al jaren brillen. Alleen is het alleen maar omdat er nog altijd jeugd rondloopt die romeinse kaarssen uit de hand schiet en babypijltjes horizontaal!
Wie een bril wil, kom er maar eeentje halen (als je in de buurt woont!) Pyro Outlet-Store Joure

tuurlijk zit gevaar in een klein hoekje en ik heb wel een vuurwerk bril ooit gekregen bij een bestelling maar ik doe hem niet op gewoon puur om het feit dat ik vertrouwen heb in het vuurwerk en in de mensen die veilig ermee omgaan tuurlijk 1 keer hoeft genoeg zijn maar
dan betaal ik maar de hoogste prijs

Tja, dat dacht ik toen ook..
2 jaar geleden stonden we te stoken met een groepje freaks. Waar iedereen dus verstandig omging met vuurwerk, ging het toch fout door een fout in het vuurwerk zelf. Ben blij dat ik hem op had, anders was het misschien een ander verhaal nu..

tja oke even wiskunde raad plegen de kans dat er met vuurwerk iets anders gebeurd dan dat de planning is nou pak een beet 10% de kan dat het vuurwerk in een cm2 (in je oog is) 1%

Het is inderdaad beter voorkomen als genezen. Maar het is zoals mensen al zeggen het goede voorbeeld geven.
En dat is helemaal belangrijk als je kleine kinderen hebt die erbij lopen.

overdag met knalvuurwerk doe ik altijd mijn sportbril op met heldere glazen, omdat met het knalspul er vaak dingen in de ronte vliegen die je niet in je ogen wilt. Ook staat een sportbril een stuk beter als een vuurwerkbril. 's avonds met het siervuurwerk draag ik nooit een bril aangezien ik dat zeer irritant vind met het steeds omhoog kijken en het glas het beeld ook lichtelijk vervormt wat ten kosten gaat van het o zo mooie vuurwerk. Klinkt dom natuurlijk omdat je de hele dag je best doet om niks in je ogen te krijgen en dan kan het alsnog gebeuren, maar 's avond en na 12en stoken wij altijd op eigen terrein waar niemand anders stookt en staan we ook vrij ver van ons vuurwerk af ongeveer 25m. Maar mensen waarbij er veel mensen rondom ook nog stoken zou ik zeker aanraden dan toch een bril te dragen :cool:

Het is inderdaad beter voorkomen als genezen. Maar het is zoals mensen al zeggen het goede voorbeeld geven.
En dat is helemaal belangrijk als je kleine kinderen hebt die erbij lopen.

Daar heb je helemaal gelijk in echter bestaat het leven uit risico's nemen.Voor kinderen die zelf nog geen bewuste keuzes kunnen maken zou ik het ook aanraden.
Dat er iets in je oog komt met blijvend letsel is naar mijn inziens zeer klein.
Tevens waar houd het op ga je stoken met een helm,brandwerende kleding, stevige leren schoenen en als laatste een tok.

Vuurwerk is nou eenmaal een product waar iets meer risico's aanzitten dan legoblokjes.

Overdags mogelijk. Overdags mogelijk ook mijn gewone bril. Maar in de nacht draag ik mijn gewone bril sowieso. Dat heeft mij vorige jaarwisseling oogletsel bespaard.

Mijn familieleden en gast droegen vorig jaar allemaal een veiligheidsbril. DIt jaar zijn er wederom voldoende brillen aanwezig.

Ik zag trouwens dat Blokker nu ook veiligheidsbrillen verkoopt. 3 euro per stuk, best prijzig. Maar misschien wel een leuk idee voor een cadeautje onder de kerstboom!

Laatst bewerkt:
Ik draag al 2 jaar een veiligheidsbril. :) Inderdaad een ongeluk zit in een klein hoekje. Maar veel letsel gebeurt vaak door een ander zijn vuurwerk als je net toevallig even staat te kijken. Je zult het net zien. :) En als een paar het goede voorbeeld geven, volgt de rest hopelijk ook. Ik ben eigenlijk wel voor om bij elke bestelling een paar vuurwerkbrillen te leveren net zoals je een hand vol aansteeklonten krijgt. Ik bedoel zo'n veiligheidsbril kost ook niet meer als 2 euro.

Ik weet het, de brillen zijn niet echt mooi te noemen. Maar een glazenoog is dat ook zeker niet. En met 1 oog minder, ziet alles er toch heel anders uit opeens.

Hier dragen mijn vriendin en ik een vuurwerkbril.
Als mensen het stom/suf vinden staan, so be it.
Zou de rest van me leven spijt hebben, mocht er onverhoopt iets fout gaan.

maar jullie hebben me wel aan het denken gezet:shocked:
Mooi! Want het gaat niet enkel om vuurwerk wat even de verkeerde kant op gaat.
Wat dacht je van alle kruitresten die van cakes naar beneden dwarrelt? Al zo vaak gehad dat het zwart sneeuwt op m'n hoofd; krijg dat maar 'ns nét vervelend of nog nagloeiend in je oog...
Er zijn ook steeds meer NL knallers met betonieten stopjes die keihard wegknallen. Ik heb ze paar keer tegen m'n been gehad (AUW!) of tegen een auto horen knallen...ik wil dat NIET in m'n oog hebben en jij denk ik ook niet...

En zoals Anihalas op FPM mooi zei: "Ik zie liever goed dan dat ik er goed uit zie!"

Goed topic geworden, keep it up! :thumbup:

Ik doe het sinds 2/3 jaar al.
Mijn moeder vind dat t moet, anders mag ik niks afsteken, dus ja toen maar op gedaan.
Je merkt er helemaal niks van, en als de andere hem ook dragen maakt het niet eens uit. Er is nooit iets ernstigs gebeurd, maar alsnog, vanaf 10 uur tot 2 uur 's nachst is hij op. Dit jaar zelfs een Zena vuurwerkbril :p
Dus niet zeiken van t ziet er niet uit, zoals hierboven al gezegd word: Ik zie liever goed dan dat ik er goed uit zie.
Maarja, als mensen ook mee komen stoken bied ik ze wel een bril aan. Als die hem afslaan, tja...

Ik heb nog nooit een vuurwerkbril op gehad. Moet zeggen dat ze deze ook niet verkochten in de winkels waar ik mijn vuurwerk in de voorgaande jaren heb gekocht. Ook heb ik het idee dat er dit jaar pas echt veel reclame voor wordt gemaakt, bijvoorbeeld door gemeentes, maar ook items op de tv. Zo zag ik die lekkere milf quinty eergisteren ook al met zo'n bril op bij koffietijd. Dit jaar ga ik hem ook opzetten, maar als de vuurwerk beleving minder is, zet ik hem toch heel dom weer af waarschijnlijk.

Ik doe het sinds 2/3 jaar al.
Mijn moeder vind dat t moet, anders mag ik niks afsteken, dus ja toen maar op gedaan.
Je merkt er helemaal niks van, en als de andere hem ook dragen maakt het niet eens uit. Er is nooit iets ernstigs gebeurd, maar alsnog, vanaf 10 uur tot 2 uur 's nachst is hij op. Dit jaar zelfs een Zena vuurwerkbril :p
Dus niet zeiken van t ziet er niet uit, zoals hierboven al gezegd word: Ik zie liever goed dan dat ik er goed uit zie.
Maarja, als mensen ook mee komen stoken bied ik ze wel een bril aan. Als die hem afslaan, tja...

Je moeder heeft het begrepen. Goede moeder!

Ja altijd. Ookal heb ik een bril met roze poten, veiligheid voor alles en voorkomen is beter dan genezen.

Ik zet hem ook op, alleen het probleem is dat als ik hem even afzet dat ik dan toch vergeet om hem weer op te zetten. Gelukkig wordt ik door mijn omgeving eraan herinnert om hem dan toch weer op te zetten.

Oordopjes heb ik ook in op de dag der dagen want ik wil zeker geen gehoorbeschadiging oplopen. Ik gebruik de oordopjes van Alpine, deze filteren het verkeerde geluid maar je blijft alles super goed horen.

Ik draag de hele dag een bril, na een half uurtje merk je het al geen eens meer.
En me kids ook. Geen bril is geen vuurwerk.
Gewoon een hele duidelijke regel hier, die dingen zijn er niet voor niks en het is een kleine moeite.

Oordopjes heb ik ook in op de dag der dagen want ik wil zeker geen gehoorbeschadiging oplopen. Ik gebruik de oordopjes van Alpine, deze filteren het verkeerde geluid maar je blijft alles super goed horen.

Oordopjes is wat overdreven vind ik? of niet? Tenzij je dikkere klappen hebt als c6 etc.

tuurlijk zit gevaar in een klein hoekje en ik heb wel een vuurwerk bril ooit gekregen bij een bestelling maar ik doe hem niet op gewoon puur om het feit dat ik vertrouwen heb in het vuurwerk en in de mensen die veilig ermee omgaan tuurlijk 1 keer hoeft genoeg zijn maar
dan betaal ik maar de hoogste prijs

Afgelopen jaarwisseling had ik mijn oog kwijt kunnen zijn, als ik geen bril op had gehad.

In het verleden heb ik ook gezever gehad met gasten die vuurwerk niet vast wilden zetten, omdat alles toch wel goed zou komen. Na meerdere keren gewaarschuwd te hebben het vuurwerk stabiel vast te zetten, gebeurde dit:

Wat mij betreft is het heel simpel. Mensen waarschuwen je niet voor niets. Als je zelf eigenwijs wilt zijn en de consequentie voor een ongeluk wilt dragen, prima.
Maar één, je hoeft wat mij betreft dan niet op empathische reacties van je omgeving te verwachten. En twee, wees dan wel zo mans om de schuld niet bij het vuurwerk zelf te leggen, maar bij jezelf wegens het negeren van de gevaren en de adviezen van andere mensen die het beste met je voor hebben.

Ik hoop dat we je voldoende kunnen overtuigen toch gebruik te maken van de bril en overige hulpmiddelen om de veiligheid te vergroten(vuurwerkklem, eventuele zakjes potgrond, pijlenstandaard etc.)

Back
Bovenaan