Wie doet er dit jaar een vuurwerkbril op?

Wie doet er dit jaar een vuurwerkbril op?

• Nee, te klein risico op letsel

Stemmen: 15 11,0%
  • alleen overdag/bij klein vuurwerk

Stemmen: 4 2,9%
  • alleen 's avonds/'s nachts, bij groter vw

Stemmen: 32 23,5%
  • Ja, bij alle stookmomenten

Stemmen: 68 50,0%
  • Nee, staat suf

Stemmen: 17 12,5%

• Totaal stemmers
    136
  • Peiling gesloten .

Richardus

VWC lid
Een vuurwerkbril...ik probeer m'n neefje en aanhang er aan te krijgen maar het lukt me nog niet omdat het ze onzin lijkt en ze het stom vinden staan (vooral m'n neefje).

Hoe staat het hier tegenwoordig met het beschermen van de ogen? Done or not done?

Ik doe het niet. Dit omdat ik het een beetje overbodig vindt, voor mij eigen. Ik raad het de kinderen wel aan die staan te kijken!

Ja, ik doe mee en wij hebben hem voor het overdag stoken met elkaar verplicht gesteld.
Voor iedereen in de nacht heb ik ze ook liggen, dus ik doe er volop aan mee!

Ja, ik doe mee en wij hebben hem voor het overdag stoken met elkaar verplicht gesteld.
Voor iedereen in de nacht heb ik ze ook liggen, dus ik doe er volop aan mee!

zozo, jij en je andere maten hebben het al verplicht ja? Vind het wel stoer dat jullie het doen haha :p

Ik doe het eigenlijk nooit overdag aan , omdat ik het stom vind staan en mijn vrienden ook niet :bonk: ook vind ik het niet nodig omdat wij in een groep afsteken en niemand iets stoms doet.
We gaan allemaal veilig met vuurwerk om dusja geen vuurwerk bril voor overdag.
In de nacht in tegenstelling tot overdag zijn we met veel meer mensen en meer kinderen dus geef ik het goede voorbeeld en doe ik de vuurwerkbril op ook heb ik een paar jaar terug vervelende ervaringen met vonkjes uit cakes en van fonteinen dus vind ik een vuurwerkbril wel handig.
Als de vuurwerkbril vuil wordt waardoor ik het vuurwerk minder goed zie , zet ik hem wel af dan neem ik het gevaar maar voor lief.

ik doe er niet aan mee ik ben er heilig van overtuigd dat als je normaal(zo als het moet)met vuurwerk omgaat er vrijweinig kan gebeuren en dan kan je haten dat vuurwerkletsel meestal door iemand anders gebeurd nou iedereen gaat er bij ons veilig mee om en ik ben nou nooit echt in zo'n situatie gekomen dat er iets langs me oog vloog ofzo dus en als ik toch blind raak ja eigen schuld dikke bult

Ik zet geen vuurwerkbril op.
Ik vind het risico gewoon te klein.
Hier in de straat word er bijna niks door andere afgestoken, dus hoef niet op andere mensen te letten namelijk wat die doen.

Ik snap als je met een groep aan het spelen bent dat het dan wel verstandig is......

zozo, jij en je andere maten hebben het al verplicht ja? Vind het wel stoer dat jullie het doen haha :p

Als we de films terugkijken, zie je ook hoe snel iets net wél fout kan gaan, het blijft handwerk dat vuurwerk. Het kan alle kanten op schieten, het is wachten tot het fout gaat, dus uit voorzorg mooi die bril op! :cool:

Hier gaat ie dit jaar ook op, door een ontsteking in 1 van mn ogen zie ik (tijdelijk) niks door een van mijn 2 ogen dus ik ben er nog zuiniger op dan ik normaal al ben.

Ik zou hem zeker op doen als iedereen het doet alleen word je voor gek verklaard.
Maar ik stook met me broer vooral en hij is voorzichtig haha, maar dit jaar komen vrienden dus wel ff normaal laten omgaan ermee want dat kunnen ze misschien niet zo goed.

ik draag altijd een vuurwerkbril! ik vind zelf dat ik als freak het voorbeeld moet nemen tegenover de rest:thumbup:

--pyro99:bye:

Ik draag ook geen vuurwerkbril, misschien klinkt het eigenwijs.
Maar ten eerste vind ik dat als je goed oplet en geen domme dingen doet de kans op letsel erg klein is. (ik weet het ongeluk zit in een klein hoekje.
En ik wil gewoon lekker genieten van me vuurwerk en dan niet zo'n irritant ding op me neus hebben.

Ik draag altijd een vuurwerkbril. Altijd doen zou ik zeggen. Zeker als je net als ik kinderen hebt die lekker mee willen stoken.

Ik heb tegenwoordig ook een hele mooie bril op.
Deze bestaat uit 1 stuk dus geen randjes en hoekjes bij je neus of langs je ogen..
is glas helder en ziet er nog mooi uit ook..

Beste stadsgenoot.
Ook al ga jij nog zo veilg te werk, een ongeluk zit in een klein hoekje.
Op oudejaarsavond ben je niet alleen op straat, ik zelf geef omstanders al jaren brillen. Al is het alleen maar omdat er nog altijd jeugd rondloopt die romeinse kaarsen uit de hand en babypijltjes horizontaal wegschiet!
Wie een bril wil, kom er maar eentje halen (als je in de buurt woont!) Pyro Outlet-Store Joure
ik doe er niet aan mee ik ben er heilig van overtuigd dat als je normaal(zo als het moet)met vuurwerk omgaat er vrijweinig kan gebeuren en dan kan je haten dat vuurwerkletsel meestal door iemand anders gebeurd nou iedereen gaat er bij ons veilig mee om en ik ben nou nooit echt in zo'n situatie gekomen dat er iets langs me oog vloog ofzo dus en als ik toch blind raak ja eigen schuld dikke bult

Ik draag ook geen vuurwerkbril, misschien klinkt het eigenwijs.
Maar ten eerste vind ik dat als je goed oplet en geen domme dingen doet de kans op letsel erg klein is. (ik weet het ongeluk zit in een klein hoekje.
En ik wil gewoon lekker genieten van me vuurwerk en dan niet zo'n irritant ding op me neus hebben.

helemaal mee eens en ik vind de reactie beetje onterecht van ''als freak moet je het goede voorbeeld geven'' dus als je geen draagt geef je niet het goede voorbeeld ??!!?:shocked: nee je moet het goede voorbeeld geven door juist met vuurwerk om-te-gaan :) dus nee zoals ik eerder heb gezegd ik doe hem niet op omdat ik (in mijn inzicht) verstandig en veilig met vuurwerk om ga en dat er dus bijna/geen ongelukken voorkomen tenmiste ik heb 't nog nooit gehad
we zullen ZIEN

Back
Bovenaan