White Red Rebel

Ben benieuwd hoe de burst is, ik lees dat die vrij zwak is. Heb deze cake gewonnen, dus we gaan het zien!

Hier precies hetzelfde probleem. Vond de burst vorig jaar al tegenvallen, maar dit kan echt niet meer. Der Hammer komt er even inhameren...

Hoop niet dat de nieuwe batch is zoals op bovenstaand filmpje, dat zijn écht plofjes.. Maargoed, een gegeven paard mag je niet in z'n bek schijten!

Laatst bewerkt:
Er is zojuist officieel bekend gemaakt dat dit artikel alsnog aan het 2022-assortiment van Vuurwerktotaal is toegevoegd.

Niks van VOLT! komt uit een Lesli-fabriek, zijn nog steeds dezelfde fabrieken van Vuurwerkvisie/Vuurwerktotaal aldus Vuurwerktotaal zelf. Maar helaas wel een forse prijsverhoging... :sad:

Als dat waar is ben ik wel benieuwd hoe ze het voor elkaar hebben gekregen om de code red en de pyro papel zo te verpauperen.

Fijn om er af en toe aan herinnert te worden waarom ik ook alweer niets met Lesli heb…

Artikel dat van een steevaste subtopper opeens een grote degradatiekandidaat wordt vanwege een veel te hoge prijs(opdrijving) in combinatie met de onzekere kwaliteit vanuit Lesli (de moneymakers hebben de schijn nu eenmaal tegen zich)

Fijn om er af en toe aan herinnert te worden waarom ik ook alweer niets met Lesli heb…

Artikel dat van een steevaste subtopper opeens een grote degradatiekandidaat wordt vanwege een veel te hoge prijs(opdrijving) in combinatie met de onzekere kwaliteit vanuit Lesli (de moneymakers hebben de schijn nu eenmaal tegen zich)

Is je de algehele prijsstijging voor zo'n beetje alle producten en importeurs ontgaan? Niet dat ik wat met Leslie heb, integendeel. Maar om dit nou specifiek aan Leslie te wijten. Neemt overigens niet weg dat de succesformule van deze cake nu een beetje verwaterd met deze prijs, ik vind hem daar kwalitatief niet goed genoeg voor (met name een te slappe burst).

Als hij weer terug is, mogen we nog ff de prijs claimen van de prijsvraag van vorig jaar?:p

Zonder gekheid, ik durf het niet meer aan. Weet niet of dat per se te maken heeft met Lesli want productiejaar '19 was bij mij ook al dramatisch en het jaar daarvoor was ook al niet best.

Benieuwd naar de ervaringen na O&N (van heel VWT eigenlijk als ik bijv t topic van Code Red lees)

Als hij weer terug is, mogen we nog ff de prijs claimen van de prijsvraag van vorig jaar?:p

Zonder gekheid, ik durf het niet meer aan. Weet niet of dat per se te maken heeft met Lesli want productiejaar '19 was bij mij ook al dramatisch en het jaar daarvoor was ook al niet best.

Benieuwd naar de ervaringen na O&N (van heel VWT eigenlijk als ik bijv t topic van Code Red lees)

Ik blijf me er maar over verbazen. Gemiddeld komen er 3000 Code Reds per jaar naar NL. En 5 of 6 stuks, want meer zijn het er niet waar beelden of klachten over zijn, uit notabene 1 in Duitsland en België uitgeleverde batch waren er minder en meteen staat het hele merk ter discussie? Meerdere importeurs is dat de afgelopen 10 jaar overkomen dat een artikel minder presteerde en kwamen er mee weg, maar Vuurwerktotaal wordt er snoeihard op afgerekend. Bizar en als je het mij vraagt niet fair...

Ik blijf me er maar over verbazen. Gemiddeld komen er 3000 Code Reds per jaar naar NL. En 5 of 6 stuks, want meer zijn het er niet waar beelden of klachten over zijn, uit notabene 1 in Duitsland en België uitgeleverde batch waren er minder en meteen staat het hele merk ter discussie? Meerdere importeurs is dat de afgelopen 10 jaar overkomen dat een artikel minder presteerde en kwamen er mee weg, maar Vuurwerktotaal wordt er snoeihard op afgerekend. Bizar en als je het mij vraagt niet fair...

Heeft niets met vuurwerktotaal te maken, maar het bedrijf erachter. Lesli heeft die naam aan zichzelf te danken. en dat volt, wat echt altijd top presteerde, en 2 geweldig ontvangen boxen als de code red en pyro papel heeft geproduceerd, nu tegen valt werkt extra in het nadeel van lesli. Een mooi voorbeeld hoe belangrijk een imago is. Nogmaals voor de normale consument maakt het niets uit, dus in zekere mate voelt lesli dit niet, maar voor de mensej op dit forum wel.

Heeft niets met vuurwerktotaal te maken, maar het bedrijf erachter. Lesli heeft die naam aan zichzelf te danken. en dat volt, wat echt altijd top presteerde, en 2 geweldig ontvangen boxen als de code red en pyro papel heeft geproduceerd, nu tegen valt werkt extra in het nadeel van lesli. Een mooi voorbeeld hoe belangrijk een imago is. Nogmaals voor de normale consument maakt het niets uit, dus in zekere mate voelt lesli dit niet, maar voor de mensej op dit forum wel.

Dat snap ik wel, maar de batch Code Reds waar het over gaat waren allang georderd vóór de overname door Lesli... :bonk:

Dat snap ik wel, maar de batch Code Reds waar het over gaat waren allang georderd vóór de overname door Lesli... :bonk:

Weet ik niet ik heb daar geen kennis van. Per januari 2020 is vuurwerktotaal overgenomen en die code red batch is 2021. Waar hoe en wanneer dit besteld is en waar dit uiteindelijk geproduceerd is weet ik niet. Het zou kunnen zijn dat dit niet per se aan lesli heeft gelegen, maarja daar is het imago ook niet naar.

Is je de algehele prijsstijging voor zo'n beetje alle producten en importeurs ontgaan? Niet dat ik wat met Leslie heb, integendeel. Maar om dit nou specifiek aan Leslie te wijten. Neemt overigens niet weg dat de succesformule van deze cake nu een beetje verwaterd met deze prijs, ik vind hem daar kwalitatief niet goed genoeg voor (met name een te slappe burst).

Nee, de algehele prijsstijging is me niet ontgaan. Daar heb ik al meerdere posts aan gewijd ook. Verder kan ik hier wel een heel boekje open doen over deze importeur, dat mijn stelling kracht bij zet, maar dat is een beetje off-topic en past wellicht niet op dit forum.

Mijn idee voor de white red rebel was om deze per 6 te schieten (W-shape, 3x2). Alleen komt deze wat matig uit de verf, maar voor de oude prijs was deze in waaiervorm een prima optie voor ongeveer 100,-
En om er dan toch de prijsstijging aan vast te plakken: de inflatiecorrectie van 80% (180,- nu) is mij net wat teveel van het goede daarvoor. Maar goed, alles wordt duurder, alleen vuurwerk net een beetje meer, en Lesli nog wat meer (met mindere kwaliteit gezien sommige artikelen). ;)

Weet ik niet ik heb daar geen kennis van. Per januari 2020 is vuurwerktotaal overgenomen en die code red batch is 2021. Waar hoe en wanneer dit besteld is en waar dit uiteindelijk geproduceerd is weet ik niet. Het zou kunnen zijn dat dit niet per se aan lesli heeft gelegen, maarja daar is het imago ook niet naar.

In het Code Red topic met mindere ervaringen staan 2020-batches, zoals te zien in de foto's van de doos in dat topic en in de reacties van de forum-leden. Gekocht in 2021, maar door het Corona-verbod in 2020 niet zo raar dat in 2021 batches uit 2020 werden uitgeleverd. Volgens Vuurwerktotaal is er zelfs maar uit 1 batch uitgeleverd, met zulke grote aantallen zijn er altijd meerdere batches in 1 jaar.

Van hardlopers wordt meestal in Q3/Q4 de nieuwe inkoop voor het jaar erop gedaan. Dat is ook bij de Code Red het geval. Vandaar dat ik zeker weet dat dit pre-Lesli-overname is ingekocht bij de originele fabriek. Daarnaast heeft Vuurwerktotaal, zoals nu al meerdere keren aangegeven, mij persoonlijk bevestigd dat de VOLT!-artikelen nog steeds uit de originele fabriek komt.

Ik zie deze cake niet staan op de website van Vuurwerktotaal. Heb een aantal locaties gekozen maar is bij geen van allen verkrijgbaar. Is daar een reden voor?

Ik zie deze cake niet staan op de website van Vuurwerktotaal. Heb een aantal locaties gekozen maar is bij geen van allen verkrijgbaar. Is daar een reden voor?

Zoals hierboven aangegeven heeft Vuurwerktotaal dit artikel alsnog later toegevoegd aan het assortiment. Terwijl veel Dealers hun inkopen al hadden gedaan. Daarnaast liggen de prijzen van dit artikel, zowel in- als verkoop, aanzienlijk hoger dan voorheen. Er zullen vast wel winkels zijn die dit artikel alsnog hebben ingekocht maar het zou kunnen dat het er niet heel veel zijn.

Hier een voorbeeld van een collega-winkelier die 'm bijv. wel heeft: https://vuurwerktotaal.nl/shops/pd-automaterialen

Back
Bovenaan