htevents
VWC lid
Het is zowieso geen "storm". Dat suggereert dat er van alles aan de hand is en iedereen ermee bezig is. Tot vorige week was er niemand mee bezig, behalve de RvS dan...
Gedegen onderzoek duurt lang. Het is best mogelijk dat dit verzoek om advies voor aankomende zomer wordt afgerond. Dus dan heeft die burgermeester gelijk dat er dan meer info over dit onderwerp komt. Maar het heeft helemaal niets met het eerder ingestelde deelverbod en ook niet met de formatie te maken.
Je legt zelf verschillende koppelingen en/of verbanden maar dat is nergens voor nodig. Het is een op zichzelf staand verzoek om advies op een voorgenomen voorstel van enkele Politici voor een wetswijziging. Als de RvS concludeert dat het helemaal niet kan, zal het plan/voorstel in de prullenbak verdwijnen. En dan gaan die Politici weer wat nieuws verzinnen...
Waar leg ik koppelingen dan? Ik stel zelf al dat het inderdaad niks te maken heeft/lijkt te hebben met het deelverbod. Er waren anderen die daar een verband mee zagen in dit topic volgens mij.
Het heeft naar mijn idee wel degelijk met de formatie te maken, want stel dat de RvS als advies geeft dat het misschien beter is, dan kan het huidige kabinet het volgens mij niet oppakken, want het is demissionair en dan zal het dus pas opgepakt worden ná de formatie en dan is het nog maar de vraag of een meerderheid met de wet in gaat stemmen.
Dat gedegen onderzoek lang kan duren is zeker, maar de RvS heeft eerder al veel sneller adviezen gegeven omtrent vuurwerk. Dit ligt al 1.5 jaar op de plank, dus kan maar zo zijn dat de RvS hier absoluut geen haast mee heeft, kan natuurlijk ook ineens anders zijn, maargoed, dat terzijde.
Dat politici wel weer wat nieuws gaan verzinnen als dit de prullenbak in gaat, vast, maar bij een negatief advies is wel de toon (een beetje) gezet.
Wat betreft dat ik zei dat het mogelijk een storm in een glas water is, daar bedoel ik dit topic mee. Er zijn mensen die er gelijk het ergste in zagen, terwijl het in de praktijk nog niet heel erg een ding is. Er is alleen nog maar een advies gevraagd van de RvS.