Vuurwerkliefhebber34
VWC lid
Juist mensen hebben een ontlading nodig. Maar je pakt ook direct een stukje cultuur weg en erfgoed en dat willen mensen niet. Je creëert een nieuwe ongereguleerde traditie en deze is niet verzonnen door overheden.Ach het is simpel: de mens heeft soms ontlading nodig, even de grenzen opzoeken.
Pak het vuurwerk af dan creëer je een direct probleem voor veel mensen, want je pakt hun ontlading af.
Wat er vervolgens gebeurt?
Google maar eens op Den Haag oudjaar vroeger, dan rolt Ai direct dit er uit:
Oudjaar in Den Haag vroeger stond bekend om grootschalige, vaak chaotische vreugdevuren, de beruchte "kerstbomenjacht" (rausen) en massaal zelfgestookt vuurwerk, vooral vanaf de jaren '80. Al eeuwenlang, vanaf de 16e/17e eeuw, werd de jaarwisseling gevierd met lawaai, geschut en vreugdevuren. Vanaf de jaren '80 tot 2018/2019 was er een hevige competitie tussen Scheveningen en Duindorp voor het grootste vuur.
-
Ik wens ze veel succes de aankomende tijd.
Ja er zal geen/minder vuurwerk zijn, maar de ellende wordt groter.
Ik kan me in je verhaal vinden. Problemen zijn al veel langer waar handhaving ook gepakt is in diverse landen/steden maar gek genoeg hebben ze nooit ingegrepen door de jaren heen. Is het de schuld van de falende overheid of het reltuig? Nee de schuld leggen ze bij ons neer, van zie je wel jullie kunnen er niet mee omgaan. Het is echt het eerste een falende overheid, ze mogen het ondervinden ook.