Wetsvoorstel afgekeurd!

Net een reactie van de gemeente Apeldoorn gehad:
'In Apeldoorn zijn we aan het kijken of we de landelijke richtlijn volgen of niet. Houd onze FB in de gaten, we laten het gauw weten.'

Hoe heb je dat aangepakt? Gemaild, of gebeld? Ik ben benieuwd hoe mijn gemeente (Slochteren) er over denkt. Of de buurgemeente (woon op nog geen paar honderd meter van 2 gemeentegrenzen).

Is het handig om een topic te openen met de gemeentes op een rij die het gedoogen?

Hoe heb je dat aangepakt? Gemaild, of gebeld? Ik ben benieuwd hoe mijn gemeente (Slochteren) er over denkt. Of de buurgemeente (woon op nog geen paar honderd meter van 2 gemeentegrenzen).

Is het handig om een topic te openen met de gemeentes op een rij die het gedoogen?

lijkt mij een goed idee! :)

Gemeente Bergen op Zoom net ook even mailtje gestuurd met de vraag over de afsteektijden. Wacht nu op antwoord. Zal waarschijnlijk wel terug krijgen dat er gewoon op word gehandhaafd en dat het VERBODEN is.
K*T gemeente

In Heemskerk staat op de website van de gemeente dat er vuurwerk afgestoken mag worden vanaf 06.00, heb het maar uitgeprint want om 6 uur steek ik een paar knalcakes af!

Hmm, ziet er wel naar uit! De overheid kan het allemaal niet meer aan... De gemeentes moeten het maar oplossen, terwijl zij het ook niet kunnen handhaven! Wat een geklungel!

Nee het is landelijk bepaald, maar je ziet veel nieuwsberichten van gemeente ... gaat mee met de nieuwe wetgeving van 18:00.
Maar dat slaat nergens op want die tijden worden landelijk bepaald. Gemeenten mogen alleen gebieden vuurwerkvrij verklaren.
Het enige wat je kan bereiken met een mail naar je gemeente toe is dat ze misschien foute informatie geven. Maar daar heb je niks aan op oudejaarsdag.
De enige mazzel die we kunnen hebben is dat gemeentes er niet op gaan controleren, dus ontstaat er een gedoogbeleid. En best kans dat agenten misschien alleen waarschuwingen geven omdat het nieuw is dit jaar.

Back
Bovenaan