Wetsvoorstel afgekeurd!

Heb even gezocht maar er is vandaag geen stemming/vergadering van de eerste kamer geweest!

Hoop natuurlijk dat het er door is maar juich nog maar niet te hard.

mwa om heel eerlijk te zijn denk ik dat dit een broodje aap verhaal wordt met veel gemaar.
Met uiteindelijk is de knoop toch doorgehakt en is het tog 6 uur

Dacht dat willem al getekend had en het alleen gepubliceerd hoeft te worden. vind t apart maar hoop het zoo erg dat t waar is

Hopelijk mogen we gewoon om 10:00 uur stoken, maar ik wil niet alvast een feestje gaan vieren om vervolgens de pret te bederven. Onze overheid is een meester in het doorvoeren van spoedwetten, als het maar iets snel oplevert.

Als dit inderdaad zo is dan is het schandalig hoe de Nederlandse media om gaan met berichten over nieuwe wetgeving. Gewoon zonder enige kennis van zaken gelijk roepen dat nieuwe wetten van kracht zijn, terwijl dit dus helemaal niet zo is.

Beste kerel, wat had je anders verwacht van onze media? Zij gooien zoveel desinformatie de wereld in en men neemt het voor waar aan. Als ik lukraak maar wat zou roepen zou ik allang niet meer op mijn werkplek zitten.

Als het nieuwe wetsvoorstel er definitief niet doorheen komt, dan voorzie ik alsnog problemen. Vooral vuurwerkhaters en zware azijnpissers zullen er als te neten bij zijn om de politie te bellen omdat je BINNEN LEGALE afsteektijden aan het afsteken bent. Dat kan nog leuke tafarelen opleveren als niet elke agent op de hoogte is van welke regeltjes nu precies gelden.

Pfff, de verwarring is nu compleet, dus dit 'staatsblad' is een hoax oid?
Staatsblad_416.jpg

Er was sowieso nog niks doorheen, de wetswijziging zou intreden per 1 december 2014.
In principe kan het nog 10:00 blijven maar het kan ook morgen gewijzigd worden, je weet eigenlijk pas 31 december zeker of het mag of niet

alleen jammer dat dit van 29-10-14 en waar het nu om gaat is van vandaag 1-12-14

Wanneer je het staatsblad download als pdf krijg je wel de versie van roelwijngaarden te zien.

Verder staat er nog een artikel II bij:

Capture.PNG

Wat ik hieruit opmaak is dat de wijziging pas ingaat op een nog door de koning te besluiten dag.

Zo, dat is een snelle conclusie pyromaniac.. :wink:
Klik op onderstaande link naar een pagina van rijksoverheid.nl, klik dan op de link naar de pdf van 5-11-2014. Er is waarschijnlijk een oud logo en een nieuw logo in omloop.

http://www.rijksoverheid.nl/documen...erking-afsteektijden-consumentenvuurwerk.html

Dit is de ENIGE plek om échte info inzake wetgeving te vinden, vergeet toch al die facebook crap en ander geroddel op websites.

Nou ik was blijkbaar alleen bekend met het oude wapen waardoor ik mijn conclussie trok :-) maar na beter rond speuren op de overheid.nl kwam inderdaad ook het "nieuwere" tegen vandaar me comment weer weghaalde :-)

In het pdf staat alleen dat het voornemen is om afsteektijd te beperken, maar dat het tijdstip van ingang nog nadere bepaald moet worden door een koninklijk besluit. Met andere woorden, zoals het er nu voor staat is het besluit nog niet door Alexander genomen en geldt vooralsnog de oude regels.

Hoop dat het doorzet, dan kunnen we tenminste nog een jaartje van 10 tot 2 legaal stoken. Ben bang dat het daarna wel voorbij is met de pret vanaf 10.

Fingers crossed, please.
Hoop dat dit echt weer 10:00 wordt hoewel ik er niet echt veel in geloof aangezien er eigenlijk al een beslissing is genomen qua afsteektijden.
Maarja, laten we met z'n allen hopen!

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ, lees het nu pas :) Zou toch GRANDIOOOOOOS zijn? :D

Back
Bovenaan