Wetgeving Duitsland

. § 2 Absatz 1a - Eine besondere Regelung gilt für Weihnachten und Silvester: In der Zeit vom 23. Dezember 2020 bis zum Ablauf des 1. Januar 2021 darf man sich in der Öffentlichkeit außerhalb der eigenen Wohnung mit bis zu zehn Personen aufhalten. Kinder unter 14 Jahren sind in diese Maximalzahl von 10 Personen nicht einzurechnen. In dieser Zeit wird die Begrenzung auf zwei Haushalte oder auf nahe Angehörige aufgehoben. Man kann also auch mit Familienangehörigen oder mit Freunden aus drei oder mehr Haushalten Weihnachten oder Silvester feiern – unter Einhalten der Obergrenze von bis zu zehn Erwachsenen. Damit sind Feste im Kreise von Familie und Freunden im kleineren Rahmen möglich.“

Macht euch keine Sorgen.
Aktuell fallen die Zahlen in Niedersachsen stetig,teilweise wird schon über Lockerungen gesprochen.

Niedersachsen.

Dat klinkt goed. Alleen gaat er weer vergaderd worden en dan zou dat wel weer aangepast worden. Hopelijk wordt de regels niet aangescherpt

Dat klinkt goed. Alleen gaat er weer vergaderd worden en dan zou dat wel weer aangepast worden. Hopelijk wordt de regels niet aangescherpt

Ja per deelstaat. Werkt niet zoals in NL hé. Deelstaten mogen het zelf bepalen. Daarom heeft Merkel het ook zo lastig.

IK zou sowieso even wachten met plannen maken om naar Duitsland te gaan.
Er word gesproken over een strenge lockdown waarbij alle winkels moeten sluiten van 25 december tot begin januari.

Ik hoorde van iemand die in Duitsland woont dat ze denken aan 15 december. Al met al zou ik inderdaad wachten met een verblijf te boeken als je uberhaupt het al kan boeken. Want een maatje van me heeft al een aantal keer een verblijf geannuleerd gekregen via airbnb omdat Nederlanders daar ( nog ) niet mogen boeken.

Berichten uit Duitsland zijn niet al te best! Ik ben bang dat de strengere maatregelen er wel komen. De aantallen daar zijn niet best te noemen en de genomen maatregelen hebben zeker niet het gewenste resultaat. Als er geen vooruitgang in komt dan word vuurwerk afhalen/ mogen afsteken in Duitsland nog lastig ook.

Er speelt zich sowieso meer af. In 2019 waren er ruim 939000 doden te betreuren in Duitsland. Tot op heden is het aantal doden door dit virus afgerond 19500.

Het totaal aantal doden is tot op heden met zo'n 5% toegenomen dit jaar; dan zou je op afgerond 986000 doden komen.

Het verschil tussen 986000 en 939000 is ruim meer dan de 19500 doden door C,. Dus ja,. Saillant detail; het aantal sterfgevallen in Duitsland gaat al sinds 2015 omhoog vanwege het toenemend aantal ouderen aldaar. In Italië ziet men dat ook terug, en als ik kijk naar mijn huidige omgeving. Dan zijn allen, overleden aan dit virus, ver in de 90 geweest.

"Increase in August 2020 does not appear to be caused by COVID-19 deaths"
https://www.destatis.de/EN/Press/20...D091D506533EC60D6D500C0D17EE8D40.internet8722

"Increase in September 2020 does not appear to be caused by COVID-19 deaths"
https://www.destatis.de/EN/Press/20...D091D506533EC60D6D500C0D17EE8D40.internet8722

https://www.destatis.de/EN/Themes/Society-Environment/Population/Deaths-Life-Expectancy/_node.html

Ik ben benieuwd naar het verslag van de laatste 3 maanden.

Aantal doden per jaar stijgt omdat er ook steeds meer nieuwe bewoners verwelkomt worden, vergeet dat niet.

Berichten uit Duitsland zijn niet al te best! Ik ben bang dat de strengere maatregelen er wel komen. De aantallen daar zijn niet best te noemen en de genomen maatregelen hebben zeker niet het gewenste resultaat. Als er geen vooruitgang in komt dan word vuurwerk afhalen/ mogen afsteken in Duitsland nog lastig ook.

Ga nou geen onzin zitten te verkondigen. Bangmakerij hier bah. Zal voor een paar deelstaten wellicht zijn dieper in DL zoals Beieren, omgeving Berlijn etc.

Ik ben vanavond even bij de PyroBrothers/Xpyro geweest. Hier wisten ze mij bovenstaande zorgen ook te bevestigen. Het drijft ons op deze manier wel van Plan A naar B naar ...C?

Ga nou geen onzin zitten te verkondigen. Bangmakerij hier bah. Zal voor een paar deelstaten wellicht zijn dieper in DL zoals Beieren, omgeving Berlijn etc.

We moeten wel realistisch blijven. Ook in Duitsland neemt het toe. Deelstaat Beieren heeft voor strengere maatregelen gekozen. In de steden/gemeenten waar meer dan 200 nieuwe incidenten per 100.000 inwoners per 7 dagen wordt geteld geldt er een avondklok van 21:00 tot 05:00 uur. Als ik de berichten zo lees geldt er nu tot 5 januari een beperkt beweegverbod in de zin dat je alleen maar naar butien mag voor de noodzakelijke dingen, zoals kerk, werk, boodschappen en ... kerstinkopen. (bron)

Gelukkig is de 7-Tage-Inzidenz pro 100.000 Einwohner in de deelstaten Nedersaksen (146,5) en Noordrijn Westfalen (84,6) relatief laag. Het kan nog alle kanten op. Ik geloof wel dat zelfs met de bovenstaande maatregelen er nog wel vuurwerk verkocht gaat worden en we als Nederlanders meer dan welkom zijn om ook even inkopen in Duitsland te doen.

31-12 december lijkt dichtbij, maar het is helaas nog te ver weg om te zeggen dat we (ook ik) straks zonder zorgen vuurwerk in Duitsland kunnen kopen.

Mocht je de boel willen monitoren:
https://www.giscloud.nrw.de/corona-dashboard.html - voor Noordrijn Westfalen
https://www.niedersachsen.de/Coronavirus/aktuelle_lage_in_niedersachsen/ - voor Nedersaksen

Darf ich das. Deze app kun je downloaden en zien hoe en wat omtrent de regels. Kreeg deze van een winkel toegestuurd.

Ik heb de Darf ich Das app ook gedownload. Nu zie ik de volgende tekst voor de stad bij mij over grens..
Betekend het volgende dat er helemaal geen nieuwjaarsvuurwerk mag worden afgestoken of zie ik dat verkeerd?

" Auf silvesterfeuerwerk sollte verzichtet werden. Auf belebten plätzen und straBen wird pyrotechnik untersagt. Das gilt auch für öffentlich veranstaltete Feuerwerke."

??

Ik heb de Darf ich Das app ook gedownload. Nu zie ik de volgende tekst voor de stad bij mij over grens..
Betekend het volgende dat er helemaal geen nieuwjaarsvuurwerk mag worden afgestoken of zie ik dat verkeerd?

" Auf silvesterfeuerwerk sollte verzichtet werden. Auf belebten plätzen und straBen wird pyrotechnik untersagt. Das gilt auch für öffentlich veranstaltete Feuerwerke."

??
Kijk ook maar ff op YouTube daar heeft röder feuerwerk ook iets gepost over een verbod die zijn ook niet blij

Volgensmij zijn het dezelfde regels als eerst die bekend waren. Geen vuurwerk op drukke pleinen en straten en geen publieke shows. Of heb ik dit verkeerd.

Het hangt ook van de plek af. Op privé terein mag het wel, niet op drukke plekken zoals een straat, pleinen, bij het ziekenhuis enz. Maar wat is een drukke straat? Volgende week dinsdag horen we het als het goed is. Maar wat zijn bijv de afsteektijden in kranenburg? Ik lees 1 en 2 maar hoor ook 31 en 1.ik weet het allemaal ook niet meer. België en Nederland hebben al een verbod hopelijk blijft het daarbij.

Kijk ook maar ff op YouTube daar heeft röder feuerwerk ook iets gepost over een verbod die zijn ook niet blij
Röder heeft een mail verstuurd over een eventuuel verbod/avondklok.
Komt er ongeveer op neer dat mensen het hoofd niet moeten laten hangen, protest moeten voeren en dat ze tot 21.00u gewoon kunnen stoken.

Het zal overigens geen verbod zijn (dat is al van tafel) maar het word iedereen gewoon erg lastig gemaakt. Als de winkels moeten sluiten en er een avondklok komt word het natuurlijk erg lastig allemaal.
Afsteken vanuit je tuin blijft dan wel mogelijk.
Tevens zal het voor iedere deelstaat ook anders kunnen zijn.

@DJA
Die regel word hier telkens verkeerd geïnterpreteerd. Die gebieden zijn gewoon vuurwerkvrije zones en zullen aangekondigd worden.

Maar als de vuurwerk winkels zouden moeten sluiten dan kan daar geen vuurwerk opgehaald worden. Of ze moeten het doen zoals zena. Maar ik geloof dat ze daar al een scenario hebben of mee bezig zijn. Jammer dat het allemaal zo gaat.

Maar als de vuurwerk winkels zouden moeten sluiten dan kan daar geen vuurwerk opgehaald worden. Of ze moeten het doen zoals zena. Maar ik geloof dat ze daar al een scenario hebben of mee bezig zijn. Jammer dat het allemaal zo gaat.

De speciaalzaken zullen dan wellicht gaan bezorgen. Uiteraard wel alleen aan klanten in de regio.

Het hangt ook van de plek af. Op privé terein mag het wel, niet op drukke plekken zoals een straat, pleinen, bij het ziekenhuis enz. Maar wat is een drukke straat? Volgende week dinsdag horen we het als het goed is. Maar wat zijn bijv de afsteektijden in kranenburg? Ik lees 1 en 2 maar hoor ook 31 en 1.ik weet het allemaal ook niet meer. België en Nederland hebben al een verbod hopelijk blijft het daarbij.

Ik weet niet wat je verwacht te horen maar een landelijk verbod of avondklok zal er niet komen. Dit omdat de deelstaten dit zelf bepalen. Daar heeft Merkel het ongelooflijk lastig mee. Niedersachsen gaat bijna zeker niks meer veranderen.

https://www.weser-kurier.de/bremen/...e-schaerferen-coronaregeln-_arid,1948061.html

Back
Bovenaan