Werken in een vuurwerkwinkel

Heb een mailtje gestuurd naar een dealer of ik daar mee kan helpen bunkers inruimen en bestellingen klaar maken dat is dus niet op de verkoop dagen heb nog geen antwoord terug komt vast nog wel:D

Er is al een tijdje niet meer gereageerd in dit topc.
Zijn er nog freaks die dit jaar in een vuurwerkwinkel gaan werken?
Zo ja, wie, waar gaan jullie werken, waar bestaan jullie werkzaamheden uit en wat zijn de verdiensten.

Zelf ga ik dit jaar De Witte Tentenverhuur in Eemnes een dagje helpen met de verkoop. Niet zo zeer voor de verdiensten maar gewoon om het sfeertje achter de toonbank eens mee te maken.
En als ik voor mijn arbeid wat gratis vuurwerk mee naar huis krijg zal ik dat natuurlijk niet afslaan.

:bye:

Er is al een tijdje niet meer gereageerd in dit topc.
Zijn er nog freaks die dit jaar in een vuurwerkwinkel gaan werken?
Zo ja, wie, waar gaan jullie werken, waar bestaan jullie werkzaamheden uit en wat zijn de verdiensten.

Zelf ga ik dit jaar De Witte Tentenverhuur in Eemnes een dagje helpen met de verkoop. Niet zo zeer voor de verdiensten maar gewoon om het sfeertje achter de toonbank eens mee te maken.
En als ik voor mijn arbeid wat gratis vuurwerk mee naar huis krijg zal ik dat natuurlijk niet afslaan.

dat is zeer intressant moontan, om zo eens een dag mee te lopen daar heb ik zelf ook oren naar, lijkt mij zelf ook reuze intressant om mensen te helpen bij hun aankoop. gelukkig ken ik de mensen van de zevenklapper in hilversum goed,dus mischien dat ik daar eens een lijntje uit gooi..

dat is zeer intressant moontan, om zo eens een dag mee te lopen daar heb ik zelf ook oren naar, lijkt mij zelf ook reuze intressant om mensen te helpen bij hun aankoop. gelukkig ken ik de mensen van de zevenklapper in hilversum goed,dus mischien dat ik daar eens een lijntje uit gooi..

Leuk Gerben, moet je doen. Catie ken je wel, is een topper. Ze kan je hulp zeker goed gebruiken denk ik. Want dan staat er iemand achter de toonbank met verstand van vuurwerk.

Leuk Gerben, moet je doen. Catie ken je wel, is een topper. Ze kan je hulp zeker goed gebruiken denk ik. Want dan staat er iemand achter de toonbank met verstand van vuurwerk.

catie ken ik zeker ja ga nog steeds om met laura ( dochter ) en paul ( zoon) hier voor ook al toen de zeverklapper nog niet van haar was, maar van haar zus Nel..
wist je trouwens ook dat hun laatst naar china zijn geweest om in de vuurwerk fabrieken te kijkken waar hun gekozen assortimenten worden gemaakt?

Ik heb het er laatst nog met een verkooppunt over gehad, dat het een erg moeilijke taak is geschikt en kundig personeel te vinden. Hij vond dit helaas ook zeer jammer. Maar ik heb al enkele keren aangegeven te willen helpen, ik blijf echter niet steeds vragen.

Ik heb afgelopen jaar gewerkt bij een verkooppunt, ik vond dit een zeer leuke ervaring. Je merkt echter wel dat het heel lastig is om fatsoenlijk alle bezigheden te volbrengen die je normaal wil verbrengen in deze tijd. Als je namelijk in de avonduren thuis keert heb je hiervoor vaak weinig puf.

Dit jaar wil ik graag werken bij een verkooppunt van vuurwerk.
Maar ik weet niet echt wanneer ik daarheen moet gaan om zeg maar te solliciteren.
Ik zelf wilde eigenlijk vanmiddag al gaan, maar dan denk ik weer dat dit misschien nog een beetje vroeg is.
En dat ik dus beter eind november / begin december kan gaan..

Wat zeggen jullie?
Vanmiddag al gaan of toch maar iets later?

Alvast bedankt,
Gr. Sven.

p.s. ik weet niet of dit hier wel thuis hoort, maar het valt onder verkopen van vuurwerk bij een verkooppunt:)

Vandaag al gaan meeste winkels hebben het personeel zelfs al geregeled dus eigelijk ben je nu ookal aan de laate kant.

De meeste winkels zijn zich nu echt al wel aan het voorbereiden op oud en nieuw en je kan nooit te vroeg of te vaak gaan betekend alleen maar dat je graag wilt en dan willen zij jou ook graag :wink:

ADVERTENTIE:
DE TIEN TONNER VUURWERKWAREN HUIS IN DEN HAAG ZOEKT:

vuurwerk verkopers gezocht

zaterdag 17 november 2007
Ook dit jaar zijn wij weer op zoek naar jonge enthousiaste medewerkers die gedurende de decembermaand willen werken. Wij zijn op zoek naar medewerkers vanaf 18 jaar liefst met enige verkoop ervaring en bij voorkeur met kennis van vuurwerk. Het gaat om twee type medewerkers:

balie medewerker (verkoop via de computer - computer ervaring is vereist)
magazijn medewerker

Indien u interesse heeft in een uitdagende functie dan verzoeken wij u om te reageren per telefoon: 06-53111806.

Laatst bijgewerkt op ( zaterdag 17 november 2007 )

WEBSITE:
http://www.detientonner.nl/index.php?option=com_contact&Itemid=3

Vandaag al gaan meeste winkels hebben het personeel zelfs al geregeled dus eigelijk ben je nu ookal aan de laate kant.

De meeste winkels zijn zich nu echt al wel aan het voorbereiden op oud en nieuw en je kan nooit te vroeg of te vaak gaan betekend alleen maar dat je graag wilt en dan willen zij jou ook graag :wink:

Bij deze wil ik jullie even bedanken!
Want ik was er op tijd bij, en ik mag gaan werken bij dat verkooppunt!:cool:
Nogmaals bedankt!

Bedankt!
Ik hoop ook dat ik leuke dagen ga beleven, maar ik neem aan van wel.
En waarschijnlijk mag ik de dozen gaan uitpakken, en de bestelde artikelen in de tassen doen.
Verder verdien ik minimaal jeugdloon voor een 17 jarige, we hebben nog niet echt een prijs afgesproken, maar ik neem aan minimaal jeugdloon.
Ik doe het meer gewoon om de sfeer mee te maken.

Ik heb gisteren voor het eerst van mijn leven in een vuurwerkwinkel gewerkt.
Ik mocht een dagje meedraaien bij de Witte Tentenverhuur in Eemnes.
(dealer van Marijn Vuurwerk en Brave & Wichers)
Ik moest de hele dag verkopen en voorbestellingen afhandelen.
Nu ik moet zeggen: ik heb een geweldige dag beleefd.
Na een korte instructie van 5 minuten werd ik gelijk voor de leeuwen gegooid en moest ik de eerste klant helpen.
In het begin was het even wennen, want je kent de producten natuurlijk allemaal wel, maar de prijzen nog niet uit je hoofd, en ook waar alle artikelen in de winkel liggen nog niet zo goed.
Maar na een uur had ik het aardig in de smiezen en ging het lekker.
Het was de hele dag druk en met vlagen was de winkel propvol.
Gelukkig werkte ik samen met een man of 10, waaronder Alex en Niels, members van dit forum, personeel genoeg.
Er heerste de hele dag een prima ambiance, gezelligheid troef. En de eigenaren van de Witte Tentenverhuur zijn bijzonder goed voor het personeel.
Regelmatig pauze,s en voortdurend vragen of het gaat, voortdurend krijg je iets lekkers en warms toegespeeld. Ik ben niets tekort gekomen.
Volgend jaar dus zeker weer daar.

Enige details:
.Van Brave & Wichers verkochten de Big-Box,Crosette Kings,Ninja pijlen het best.
.Van Marijn Vuurwerk gingen de boefjes,binkies,levensgenieters,witte kadavers,straatfeest en de pijlenassortimenten het meest over de toonbank.
. Naar de knalmatten was bijzonder veel vraag en waren in een vroeg stadium uitverkocht.

Verder:
Kennis gemaakt met een aantal vrouwelijke freaks, leuk om te weten dat die er toch ook zijn. kwamen met zeer gerichte bestellingen en vragen.

Na afloop van de dag kreeg ik een passend honorarium en gratis vuurwerk.

Al met al een bijzonder geslaagde dag. Ik was wel doodop na afloop, maar dat komt vooral omdat je dit niet gewend bent.

Zeer leuk om te lezen Moontan. Jij bent echt druk in de weer deze dagen! Gisteren weer een zware maar zeer intressante dag meegemaakt.

Grappig om te lezen dat de Crosette King zo goed verkoopt ondanks alle negatieve reacties na de veranderingen aan de effecten. Zo goed als voorheen was hij niet meer maar de verkoop blijft maar doorgaan.

En natuurlijk de vrouwlijke fanaten! Ook nog een foto kunnen bemachtigen? Hyves? Telefoonnummer?

Zeer leuk om te lezen Moontan. Jij bent echt druk in de weer deze dagen! Gisteren weer een zware maar zeer intressante dag meegemaakt.

Grappig om te lezen dat de Crosette King zo goed verkoopt ondanks alle negatieve reacties na de veranderingen aan de effecten. Zo goed als voorheen was hij niet meer maar de verkoop blijft maar doorgaan.

En natuurlijk de vrouwlijke fanaten! Ook nog een foto kunnen bemachtigen? Hyves? Telefoonnummer?

Die vrouwelijk fanaten waren jonge maar erg leuke meiden.
En aan jong spul waag ik mij niet. :p:p

Haha, soms lopen er inderdaad leuke meiden.
Soms worden we zelfs boos op degene die zo'n meid helpt met de bestelling inpakken.
Omdat ze het steeds goed inpakken.
Als diegene nou iets verkeerds doet komen ze hopelijk terug, en kunnen we weer even genieten.:D

Voor de rest heb ik veelal in de bunker gewerkt.
Alle bestellingen waren gisteren al ingepakt (dus ook voor morgen).
Dus nu word het de bunker blijven aanvullen.

Waar ik werk hebben ze het wat beter gedaan vind ik zelf.
Er staan 2 kassa's waar mensen hun bestellingen kunnen betalen.
Dan krijgen ze een kassabon en moeten ze even schuifdeuren door en nog zo'n 20 meter lopen.
Dus bij ons heb je geen lange rijen, tot grote vreugde van veel mensen.
Ok, het was gisteren 3x even stressen omdat het best druk was, en de voorraad was bijna op in bunker 1.
Dus we bleven sjouwen met dozen uit bunker 2.

Verder is de sfeer prima, vooral na het middageten als iedereen een beetje wakker aan het worden is, word er veel gelachen.

Het meest verkochte artikel is toch wel de rotjes, zijn ook wel erg goedkoop (€1,25 voor 200 kanonslagen).
Ook Asian Thunders vliegen als warme broodjes over de toonbank.
Ook de Excellent pakketten gaan best lekker.

Morgen helaas de laatste dag, maar dan daarna eindelijk vuurwerk afsteken.:D

Back
Bovenaan