Welkom in het sfeergedeelte!

Ja, geweldig vind ik dat :D Van mij mag het flink koud worden en dan het liefst ook droog dus weinig regen. Want een natte winter is echt bagger ;(

Ik las trouwens het verkoopbericht op m'n werk. 21 september gaan we de sinterklaas- en kerststelling weer opbouwen :bonk: gekkenhuis toch dat er zo vroeg al mee begonnen wordt (en er zijn al winkels die het al 2 weken hebben liggen).

Dat vind ik echt te ver gaan hoor, leuk om al in de sfeer te komen, maar de eerste bladeren zijn nog niet eens van de boom af :S

Dat vind ik echt te ver gaan hoor, leuk om al in de sfeer te komen, maar de eerste bladeren zijn nog niet eens van de boom af :S

Oja? Nou dan moet je even met mij mee gaan op donderdag of vrijdag. Mag je de hele dag blaadjes opruimen uit particulieren tuinen! :D

Haha nou Jeroen heeft gelijk hoor, de herfst is amper begonnen en je kunt al pepernoten kopen. Ik vind dat wel jammer eerlijk gezegd. Ook al kom je wel lekker in de sfeer is het ook belangrijk om de sfeer te bewaren voor de tijd waarin het hoort. De laatste paar weken van december. Nu snap ik dat je vanaf ongeveer november wel pepernoten koopt, dat doe ik zelf ook, voorpret hoort erbij maar niet al vanaf de zomer :p (in de zin van consumeren, want we hebben hier het hele jaar door voorpret voor oud en nieuw natuurlijk :p)

Vind het ook jammer dat de pepernoten in de winkels liggen. Ben niet zo'n pepernotenman, taaitaai is veel lekkerder :p Nee, het is gewoon nog 20 graden buiten en er ligt al sinterklaasspul in de winkels.
Hoop trouwens ook dat het lekker hard gaat sneeuwen dit jaar en flink koud word, is voor mij altijd een teken dat we weer naar het einde van het jaar gaan en we weten natuurlijk wat er dan staat te gebeuren :D
Leuk dit sfeergedeelte trouwens, heb al flink wat eruit gelezen en wat ik ook een goede verandering vindt is dat ik de mensen die bijvoorbeeld vuurwerkverhalen schrijven een bedankje kan geven, vind die namelijk erg leuk om te lezen.

Inmiddels is het oktober en is de temperatuur flink gedaald. De dagen worden korter en de wund waait weer flink tesamen met de slagregens. Af en toe hoor je al een verdwaalde knal en in de winkels zijn de kerstspullen alweer te koop en zijn de eerste online vuurwerkshops al actief... nog eventjes en we knallen weer het nieuwe jaar in :D

Inderdaad Torr! Ik hoorde van de week nog wat rotjes van kleine gastjes die aan het stoken waren toen m'n honden aan het uitlaten was :p Vannacht was de temperatuur gedaald naar 2 graden met vorst aan de grond!! Echte herfst dus :D
Vandaag een nieuwe Oud en nieuw DVD binnen gekregen dus ik krijg de sfeer er wel in :cool::cool:

Ik mis wel de knallen... ik heb tot nu toe nog niks gehoord.

--
Vroegah... toen je met je vriendengroep op pad ging voor de gehele avond om 1 nitraat af te steken die je te duur had gekocht.

Gister had ik voetbal traing diverse knallen in omgeving rond het veld gehoord, aan het eind van de training ook nog een flits gezien :D

Langzaam gaan we richting December, en langzaam dus ook naar die tijd met knallen. echter duurt het nog effe... Jammer hoor :p

:bye:

Wel lekker dat het 's avonds al vlug weer kouder wordt:D Het wordt ook weer eerder donker enzo.. Heb echt zin in december! Weer lekker elke avond op de bank hangen, lijstjes maken, vuurwerkfolders zo vaak door bladeren dat ze op een gegeven moment van ellende uit elkaar vallen:D

Vroeg donker, kacheltje aan, blaadjes vallen van de bomen...
De goeie tijd komt er weer aan! :)
Over een paar weekjes is het alweer december. Het gaat lekker snel.

Het is nu officieel November. Nog een tweetal maanden en we staan op dit zelfde moment met kippenvel in de kou met een fles champagne. Ongelovelijk hoe snel het gaat.

Vanaf vandaag gaan ook steeds meer (internet)winkels open voor bestellingen, dus het gaat allemaal steeds meer leven!

helemaal mee eens ruben. Het heeft ook een keerzijde, die is dat je nu al vernielingen ziet. Maar zo af en toe een knal of een vuurpijl die je door de lucht ziet vliegen geeft ook wel sfeer.

44 Dagen tot Vakantie
57 Dagen tot Nieuwjaar
55 Dagen tot vuurwerk verkoop
Nog maar 31 dagen tot de vuurwerk folders binnen zijn
over anderhalf uur is er weer en dagje af :)

ik kan niet wachten heb net alweer een beetje op internet zitten spitten en mijn vaste dealer heeft zijn vuurwerk alweer online staan heerlijk zit iederedag al een beetje te kijken wat ik nou weer aan mijn collectie toega voegen hmm binnekort lekker kruitsnuiven!

de echte sfeer gaat komen, de kerstbomen en kerstartikelen liggen bij intratuin en groenrijk. Je ruikt de geur van de dennetakken en de oliebollenkraam verspreid een heerlijke geur door de straat. Wat is dat toch een goed teken.

Vind het ook jammer dat de pepernoten in de winkels liggen. Ben niet zo'n pepernotenman, taaitaai is veel lekkerder :p Nee, het is gewoon nog 20 graden buiten en er ligt al sinterklaasspul in de winkels.
Hoop trouwens ook dat het lekker hard gaat sneeuwen dit jaar en flink koud word, is voor mij altijd een teken dat we weer naar het einde van het jaar gaan en we weten natuurlijk wat er dan staat te gebeuren :D
Leuk dit sfeergedeelte trouwens, heb al flink wat eruit gelezen en wat ik ook een goede verandering vindt is dat ik de mensen die bijvoorbeeld vuurwerkverhalen schrijven een bedankje kan geven, vind die namelijk erg leuk om te lezen.

haha dat meoten ze een keer met vuurwerk doen rond september al vuurwerk in de etalages stoppen :):bonk:

Hier (Eindhoven) is het vuurwerk al volop begonnen:D
Je hoort iedere dag wel een knal of 2:)
Ik zit hier nu lekker met een warme kop chocolademelk, natuurlijk niet die prut uit de senseo, de enige echte met cacao poeder die andere is veel te waterig.
Lekker kacheltje aan, en uit die verwarming.
Heerlijk zo.
Ik kijk nu al iedere dag op de mat of er al vuurwerk folders liggen.
Ik hoop dat het er veel zijn dit jaar, dan verdien ik ook nog eens goed met mijn kranten wijk, en alles wat over is gaat zo hupskee naar zolder en over een paar jaar vind ik ze weer, en dan denk ik, wauw wat hadden we toen een geluk...
Maarja ik ga vanavond maar weer mijn schoentje zetten en hopen dat de sint langskomt:D

Mooi topic overigens, super goed bedacht:wink:

Back
Bovenaan