Welkom bij de Oud & Nieuw countdown 2025!

1 september! Laten we er een prachtig seizoen van maken, ons niet te veel laten leiden door de weersverwachtingen en uitermate genieten van de (waarschijnlijk) laatste legale vuurwerkverkoop in Nederland. Geniet ervan!

Gisteren voelde als de sluiting van het jachtseizoen, vandaag de feestelijke opening van het hoogseizoen! 🎉🎆
Deze zomer heb ik hier de meest actieve bedrijvigheid ooit meegemaakt op het forum! Maar dat heeft zo z'n redenen denk ik!
Hopelijk wordt het weer gezellig druk!

Lekker man! Nog nooit in de zomer al vuurwerk besteld, meestal helemaal niet mee bezig. Dan denk ik in oktober, ik had ook nog een hobby toch? Maar dit jaar er al heel vroeg bij. Niet alleen in november en december het 10 min vwc-wc moment maar het hele jaar door. En al veel besteld. Wordt een goedkope december zo! Heerlijk! :handsup:

Haha dit is echt zo debiel. Nog even en het ligt er permanent, ze schuiven ieder jaar een weekje op...
Over het algemeen is er een consensus onder de supermarkten om hun kruidnoten vanaf week 36 in de schappen te leggen. Traditioneel gezien hadden de grote bakkers dan genoeg geproduceerd zodat ze het tot aan 5 december vol konden houden zonder dat er tekorten ontstonden. Tegenwoordig zie je steeds vaker dat individuele filialen via kleinere bakkers al eerder inkopen. Om dus al vroeg mee te kunnen concurreren beginnen de grote bakkers ook steeds eerder.

Zolang er vroeg in het jaar al vraag naar kruidnoten is blijven ze het vervroegen. Het zou mij niks verbazen als ze over een aantal jaar met zomernoten o.i.d. komen om ze vervolgens in het najaar weer als kruidnoten te verkopen.

Over het algemeen is er een consensus onder de supermarkten om hun kruidnoten vanaf week 36 in de schappen te leggen. Traditioneel gezien hadden de grote bakkers dan genoeg geproduceerd zodat ze het tot aan 5 december vol konden houden zonder dat er tekorten ontstonden. Tegenwoordig zie je steeds vaker dat individuele filialen via kleinere bakkers al eerder inkopen. Om dus al vroeg mee te kunnen concurreren beginnen de grote bakkers ook steeds eerder.

Zolang er vroeg in het jaar al vraag naar kruidnoten is blijven ze het vervroegen. Het zou mij niks verbazen als ze over een aantal jaar met zomernoten o.i.d. komen om ze vervolgens in het najaar weer als kruidnoten te verkopen.
Tot er iemand op tv roept dat die kruidnoten hem/haar/het/? laten denken aan een traditie van vroeger die dan weer deed denken aan... en dan komt er een permanent verbod (zonder uitloop).

Back
Bovenaan