Welke singleshot is het beste?

Ik heb ook gehoord dat ze vanaf 2018 verboden worden.

Wordt het niet opgelegd, dan gaat de branche er wel vrijwillig in mee, als onderdeel van de safety deal"

Inderdaad, walgelijk! :angry: Ze werken er zelf aan mee! De vuurwerk branche zou veel meer tegengas moeten geven. Ze kunnen trouwens de schijt krijgen ook, ik was al enkele jaren gestopt met illegaal vuurwerk, maar als single shots verboden worden zal ik gewoon weer illegaal vuurwerk gaan kopen. Dat is het enige kleine vuurwerk wat een beetje knalt.

Kan iemand dit ook net als wat Tim vraagt dit officieel bevestigen?

De staatssecretaris laat de komende jaren onderzoeken welk vuurwerk, naast babypijltjes en Romeinse kaarsen, welke verwondingen veroorzaakt. Als de onderzoeksresultaten daartoe aanleiding geven, overweegt zij maatregelen te nemen om het aantal slachtoffers terug te dringen.

De Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland, die de vuurwerkverkopers vertegenwoordigt, gaat onderzoeken of meer vuurwerk in de ban moet worden gedaan.

De BPN laat zich in de mottenballen leggen. :idea:

De Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland, die de vuurwerkverkopers vertegenwoordigt, gaat onderzoeken of meer vuurwerk in de ban moet worden gedaan.

De BPN laat zich in de mottenballen leggen. :idea:

Dit hele gezeik is toch om te huilen joh. Ze gooien echt hun eigen glazen in. Zie mijn eerdere posts voor onderbouwing, maar ik wordt er echt niet goed van. Langzaam maar zeker en beetje bij beetje komt de anti-vuurwerk beweging verder. Liever verbieden ze het in een keer, dan komt er een hele opstand. Maar dit is gewoon een tactiek om naar een verbod toe te werken. Heerlijk hoor, toekijken hoe je hobby eraan gaat.

bij singleshots kan ik me wel iets voorstellen. Je hoeft maar op youtube te kijken en je ziet wat er allemaal mee gedaan wordt. Het is jammer voor de goedwillende mensen, maar als al die minderjarigen er zulke idiote fratsen mee uithalen zou ik het niet vreemd vinden als ze er uit gaan.

bij singleshots kan ik me wel iets voorstellen. Je hoeft maar op youtube te kijken en je ziet wat er allemaal mee gedaan wordt. Het is jammer voor de goedwillende mensen, maar als al die minderjarigen er zulke idiote fratsen mee uithalen zou ik het niet vreemd vinden als ze er uit gaan.

Welja, het is het enige in Nederland dat nog een beetje knalt. Ik ga lekker voor een jaar of vijf inslaan in ieder geval.

Dit is wat de media/politiek wil dat de mensen geloven.
Het is in Nederland echt een mentaliteitsprobleem.
Dit soort mensen zal alles misbruiken.
Probleem zit niet bij het vuurwerk.

Waar ik me meer zorgen om maak is dat ik dan moeilijker kan steppen. Moet je weer complete cakes uit elkaar rukken, dan ga ik pas knutselen.
Ik hoop dat dit nog wel even duurt voordat men dit verbiedt. Overigens ben ik wel benieuwd hoeveel mensen er nu gewond raken hierdoor.
greetzz

Weer even terug naar de vraag: welke singleshot is het best?
Ik heb jaren genoten van de Sick6 (2011 batch) geïmporteerd door Vuurwerktotaal. Deze hadden nog de crackling of red/green mine gevolgd door een prima knal. De vernieuwde versie van Vuurwerktotaal heeft helaas geen mine meer.

Toen de Sick6 2011 versie niet meer in omloop was, heb ik de Thunderkings van Katan aangeschaft. Leuk titanium boeket en voor NL begrippen een mooie diepe knal.

Ik kwam nog een aantal dozen sick 6 met mine tegen bij het opruimen van de zolder, ik ben er wel enigzins overheen gegroeid maar toch wat van deze weggestookt, en bevielen prima.

Ik kwam nog een aantal dozen sick 6 met mine tegen bij het opruimen van de zolder, ik ben er wel enigzins overheen gegroeid maar toch wat van deze weggestookt, en bevielen prima.

Als het goed is heb ik ook nog 4 pakjes van de betreffende batch liggen. Ben toch wel blij dat ik deze volgend jaar weer kan afsteken.

Back
Bovenaan