Welke hobby's/activiteiten hebben jullie nog meer naast vuurwerk

Laat ik me verhaaltje hier ook maar vertellen.
Bovenaan staat sowieso mijn gezin, vrouw en de 2 kids. Daar gaat behoorlijk wat tijd inzitten, maar het mag duidelijk zijn dat je daar meer dan genoeg voor terug krijgt.
Na een dag hard werken heerlijk om weer thuis te komen en geknuffeld te worden.

Daarnaast gaat er natuurlijk geen dag voorbij zonder dat ik wel even ergens op internet iets van vuurwerk heb bekeken. VWC, youtube, sites in binnen en buitenland, docu´s en ga zo maar door.
De weekenden worden eigenlijk standaard gevierd met de vuurkorf, daarbij wat cat1 vuurwerk met me zoontje.
Mbt vuurwerkshows probeer ik zoveel als mogelijk te bezoeken gedurende het jaar, maar met een gezin en tegenwoordig een drukke baan is dat lastiger geworden.

Maar er is meer dan dat. Vroeger als kind heel veel dagen langs vliegvelden gezeten vliegtuigen te spotten. Natuurlijk Soesterberg met de F15´s. Helaas is ssb geen vliegbasis meer.
Open dagen van de luchtmacht bezocht en naar buitenlandse shows geweest. Dat was nog in de fotografietijd. Nu onlangs op Volkel gestaan met me cam, beviel goed, heerlijk weer om die oude tijd te voelen dat ik als kind daar stond, maar nu 20 jaar later. Ga dit dus zeker weer oppakken.
Wordt vast weer een apart YT kanaal met filmpjes:)

In het verleden ook nog de nodige vluchten in een zweefvliegtuig gemaakt, maar dat werd zoals alles weer mega duur, dus nu nog wel eens achter de flightsim te vinden.

Verder geniet ik ook echt van wat het weer ons brengt.
Maar dan met name de extreme dingen. Onweer, storm, rolwolken, prachtig om te ervaren die kracht.
Respect tonen voor moeder aarde.

En dan niet alleen op aarde maar ook in het zonnestelsel, de zonnevlammen, noorderlicht, meteoren, komeet ison komt er eind 2013 aan, kijk er al naar uit:)

Daarnaast ook regelmatig in het bos te vinden, op zoek naar de mooie plekken in NL.
Vorig jaar nog een volwassen gewei gevonden van een edelhert, wauw:)

Klussen in huis, ik doe alles zelf, behalve gas, beetje explosief:).
We hebben een aantal jaar geleden een behoorlijk huis gekocht, klusprojekt, maar beetje bij beetje wordt het erg mooi.

Mag ook graag naar muziek luisteren, Nightwish (met Tarja), onze eigen Within Temptation, Sirenia, Tristania, om maar wat te noemen. Maar ook de jaren 80-90. En vandaag de dag ook trance, epic of welke naam het beesie maar krijgt, alles waar ik energie uit kan halen. Zolang het maar niet over haat enzo gaat!!!

Dus ja, ben er maar druk mee met dit alles.
Kan niet eens alles typen wat me bezig houdt, ik in het verleden gedaan heb of nog wil doen, maar geniet elke dag weer...

Oeh..heb je geluk gehad dat de motor niet uitviel..anders was je de pineut:rolleyes:

Leuk om te lezen al die verschillende hobby's en passies:)

Hobby's naast mijn lieve vrouwtje en vuurwerk zijn :

- Sportschool / Krachttraining
- Lezen
- Poker
- Films / bios
- Vissen

Mijn hobby's tja..

Op nummer 1 staat mijn huishouden, vrouw lief en zorgen dat alles voor elkaar is.
We hebben in augustes een huis gekocht samen, meteen compleet verbouwd!
Goed voor elkaar dus op je 20 en 22e.

Voor de rest komt als echte hobby vuurwerk op de 1e plaats.
gevolgd door vakantie, en motor rijden.

Tevens ben ik ook veel bezig met me werk, ook buiten werktijden om.
En sinds begin december ben ik weer gaan fitnissen, en het gaat goed! alweer 11 kilotjes lichter.

Ook ben ik altijd bezig met het verdienen van geld, handel etc, voor alles beschikbaar!
dit geld zowel voor brommers, als kleding, glas, spiegels etc..

Grtz

Mijn hobby's.

Op nummer 1 staat natuurlijk men vriendin en zo hoort het ook vind ik.
Zoals al vaker gezegd er gaat veel tijd in zitten maar je krijgt er meer dan genoeg voor terug.
Zo langzamer hand aan het kijken voor een huisje voor ons samen naar 23 jaar thuis,
ben ik het wel meer dan zat haha.

Maar als echte hobby zogezegd staat natuurlijk vuurwerk op nummer 1 once a Freak always,
a Freak zoals ze zeggen.

vorig jaar voor het eerst een echte grote show bezocht namelijk de Geelse kanaalfeesten.
dit jaar zeker van plan dit vaker te gaan doen als alles het toelaat.

Maar voor de rest ben ik altijd aan het knutselen met elektronica dit jaar proberen,
men computer gestuurde kist aan de praat te krijgen waar ik nu al zowat een jaar,
mee bezig ben.

en voor de rest de bekende dingen zoals Gamen een filmpje pakken zo nu en dan en meer van dat soort ongein.
maar 1 ding zoals altijd op nummer 1 staan.

Vuurwerk en alles er omheen

Ik weet nie tof ik het al eens vermeld heb, maar ik doe ook niog andere dingen tussendoor. :)

Eerst is er mijn Oldtimer ford Mustang Cabriolet, 3.8 l, V6 van 1984, heerlijke bak om me te cruisen!
Verder probeer ik soms al eens iets op een schildersdoek te kletsen, vooral landschappen.
En als laatste vind ik koken echt heerlijk om te doen.

je leest het al, heel gevarieerd en niets van het ene heeft met het andere te maken! :D

Laat ik me verhaaltje hier ook maar vertellen.
...
In het verleden ook nog de nodige vluchten in een zweefvliegtuig gemaakt, maar dat werd zoals alles weer mega duur, dus nu nog wel eens achter de flightsim te vinden.

...
Kan niet eens alles typen wat me bezig houdt, ik in het verleden gedaan heb of nog wil doen, maar geniet elke dag weer...

Waar vloog je dan? Ik heb zelf gevlogen op Smitsschorre in Axel (Ezac) in Zeeuws-Vlaanderen.
Lang "vervlogen" tijden, jammer genoeg!

Waar vloog je dan? Ik heb zelf gevlogen op Smitsschorre in Axel (Ezac) in Zeeuws-Vlaanderen.
Lang "vervlogen" tijden, jammer genoeg!

Zeker lang "vervlogen" tijden ja, helaas...
In het begin vloog ik op Terlet (bij Arnhem), later nog een aantal vluchten op vliegbasis Soesterberg.
Yep, zonder motor lelslifan:)
Maar wat was het mooi daarboven he, de rust, het uitzicht, samen met een roofvogel in een thermiekbel. Met de flightsim kom je lang niet in de buurt, maar geeft toch wel rust...

Zeker lang "vervlogen" tijden ja, helaas...
In het begin vloog ik op Terlet (bij Arnhem), later nog een aantal vluchten op vliegbasis Soesterberg.
Yep, zonder motor lelslifan:)
Maar wat was het mooi daarboven he, de rust, het uitzicht, samen met een roofvogel in een thermiekbel. Met de flightsim kom je lang niet in de buurt, maar geeft toch wel rust...

Dan ben jij zeker bekend met de site (jetphotos.net)
Ik ben zelf in opleiding vliegtuigmonteur(mech/avionic)één van mijn klasgenoten is ook een fanatieke spotter. Hij neemt laat altijd wat foto's geweldig om ze te zien.

Geweldige reactie, je weet dat een zweefvliegtuig geen motoren heeft?

Er zijn wel degelijk zweefvliegtuigen met een motor erin. :p

d-kspp.jpg

Betrefd de D-KPRW , Type: ASH-25 M

Dan ben jij zeker bekend met de site (jetphotos.net)
Ik ben zelf in opleiding vliegtuigmonteur(mech/avionic)één van mijn klasgenoten is ook een fanatieke spotter. Hij neemt laat altijd wat foto's geweldig om ze te zien.

Mooie opleiding! Vorig jaar nog gesolliciteerd en bijna aangenomen op schiphol als technicus van die grote simulatoren. Echt super spul, maar ik moest dag in dag uit met openbaar vervoer komen.
En als je al 20 jaar een auto van de zaak hebt moet je dat echt niet meer willen:) Heb hun aanbieding toen af moeten slaan...
Ja, die site ken ik ook. Kijk ook veel op scramble.nl
En dit jaar zeker aanwezig bij de open luchtmachtdagen op volkel (14 en 15 Juni) even wat mooie filmpjes maken:)

Klopt Ralph, motorzwevers heb je ook:)

* Sport: ik tennis en heb een seizoenskaart van een niet nader te noemen voetbalclub ;)
* Muziek: ik luister graag muziek en heb daarin een brede interesse, pop, rap, r&b, klassiek, allemaal leuk
* Reizen: weekendjes weg dichtbij met de auto of iets verder met een lowcost vliegmaatschappij, maar ook altijd een langere trip in september naar het buitenland (dit jaar stedentripje Valencia 16-20 maart :)
* Gamen: veel op de xbox gezeten, tegenwoordig speel ik met name MMORPG
* Stappen: ga nog steeds met enige regelmaat op stap (blijf vaak in een Irish pub, vanwege de live muziek, hangen. Ook probeer ik her en der een concertje of festival mee te pikken. Koninginnedag en carnaval horen daar ook absoluut bij :)
* Natuur, dieren: kan heel erg genieten van de natuur in bloei of in de sneeeuw en ben erg blij met m'n katten :)
* Vriendin, niet te vergeten: een wezenlijk en erg leuk onderdeel van mijn leven.
Ik vergeet vast nog het e.e.a.

Mijn hobby's naast het vuurwerk zijn:
- hardlopen, ga dit jaar maar eens kijken of ik een halve marathon kan doen
- lezen ben momenteel in het boek 1984 bezig, alweer wat ouder, maar al zoveel over gehoord dat ik er nu welk eens aan wilde beginnen
- fotograferen, voornamelijk natuur en vuurwerk natuurlijk (zal binnenkort eens kijken of ik hier op het forum wat van mijn foto's kan plaatsen)Ben nu bezig met het ontwerpen van een visitekaartje van een vriend van mij, laatst wat portret foto's geschoten. nu even aan het zoeken naar een leuk ontwerpje. al wel wat leuke dingen gezien op internet.

Wat vinden jullie van deze bijvoorbeeld?

emersontaymor.jpg

Bron: blog visitekaartjes print24

Mijn hobby's naast het vuurwerk zijn:
- hardlopen, ga dit jaar maar eens kijken of ik een halve marathon kan doen.

Halve marathon hardlopen is even trainen maar wel ongelovelijk lekker. Vorig jaar januari vanuit het niests ben ik ook gaan hardlopen. Na een half jaar liep ik trainigsronden van 22/25 kilometer. Helemaal alleen hiervoor getrained. Toen de halve marathon van Amsterdam eraan zat te komen kreeg ik echter een hamstringblessure dus moest ik mijn kaart verkopen. Ik ben nooit echt hersteld van die blessure dus nu al een aantal maanden niet lekker kunnen lopen. Ondertussen ben ik herstellende bij de sportfysiotherapie wat nog een paar weken moet duren en dan kan ik weer beginnen met opbouwen. Uiteindelijk wil ik zeker weer de halve marathon trainen en lopen. Ik heb nu alleen nog mijn inschrijving voor de Zandvoort Circuit Run (12KM, circuit, strand en boulevard).

Niet goedkoop om dat bij elkaar te sprokkelen, ziet er goed uit! :)

Ik train gewoon 5 a 6x in de week in de sportschool. Niet erg groot maar zo ken je wel vrijwel iedereen die er traint.

Back
Bovenaan